Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyse til sprint
#1
Hej BS Grin

Jeg har en Giantco Sprint hvor skiven er fjernet og det er ubegrænset cdi på. Jeg har læst i dette indlæg: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=645 - at der som regel er sat en for lille dyse i scooterne fra std så motoren ikke får nok benzin.

For nogle måneder siden forsøgte jeg mig med at dyse op, jeg gjorde dog noget rigtigt dumt i at dyse helt op fra stamdard 85# til 94# hvilket resulterede i min scooter druknede og min karburator gik helt i smadder så jeg måtte købe en ny til 600,-

Hvad størrelse dyse vil passe i min sprint hvis jeg skal dyse op? (:
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis du har fjernet alle begrænsninger i karburatoren burde en #94 passe meget godt.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
Ja, mellem 92-94, passer meget godt til en med fjernet begrænsninger.

Har du tjekker luftfilteret, for begrænsning?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#4
Min Sprint er fra sommeren 07 og der er ingen begrænsninger i luftfilteret (: Hvad er alle begrænsninger i karburatoren? (:

Sidst jeg prøvede med 94# havde jeg fjernet skruen i det sorte toplåg (forstår ikke lige hvad de skal hjælpe?)
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#5
Giantco-Sprint Skrev:Min Sprint er fra sommeren 07 og der er ingen begrænsninger i luftfilteret (: Hvad er alle begrænsninger i karburatoren? (:

Sidst jeg prøvede med 94# havde jeg fjernet skruen i det sorte toplåg (forstår ikke lige hvad de skal hjælpe?)

Skruen forhindrer dit gasspjæld (membranen) i at komme helt op, og derfor begrænser det benzintilførslen til motoren. Prøv at starte med at tage skruen under låget, og sørg så for at det er tæt når du lukker det igen. Derefter kan du prøve at skifte til en #90 dyse og et nyt tændrør. Så kører du 10-20 km med så meget bundgas som muligt og tjekker dit tændrør for at se om din blanding er rigtig.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg synes den sorte gummi membran er svær at få til at passe 100% rundt i rillen. På min gamle karburator gik der nogle flænger i det yderste at gummi membranen fordi jeg ikke kunne få den til at passe over alt i rillen og så måtte jeg jo bare skrue top låget på imens den sorte membran fik lidt små flænger ude i siden :/
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#7
Giantco-Sprint Skrev:Jeg synes den sorte gummi membran er svær at få til at passe 100% rundt i rillen. På min gamle karburator gik der nogle flænger i det yderste at gummi membranen fordi jeg ikke kunne få den til at passe over alt i rillen og så måtte jeg jo bare skrue top låget på imens den sorte membran fik lidt små flænger ude i siden :/

Så var det derfor du skulle skifte karburator. Den skal være 110% tæt. Jeg ved at nogle lægger den på en varm radiator for at udvide den lidt, dette skulle gøre det nemmere at få den ned i rillen.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#8
Okay (: hvilken begrænsninger er der ellers i karburatoren? og så lige et tillægs spørgsmål,

min scooter tager rimelig dårligt gas, synes ikke det hjælper at skrue så meget på den skrue der nede ved karburatoren (ikke tomgangsskruen) hvordan kan jeg gøre så den tager ved?
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#9
Fjerne skruen under det sorte låg. Den får jo kun halv gas. Og så kan du kun indstille din med blandingsskruen.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Okay (: jeg vil prøve og fjerne skruen under toplåget igen. Hvordan er det med tomgangsskruen, hvis jeg skruer den helt i bund, hvor mange gange skal den så skrues ud igen?
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#11
Giantco-Sprint Skrev:Okay (: jeg vil prøve og fjerne skruen under toplåget igen. Hvordan er det med tomgangsskruen, hvis jeg skruer den helt i bund, hvor mange gange skal den så skrues ud igen?

Tomgangsskruen skal ikke skrues helt i bund, der er ingen grundindstilling til den.

Det er kun blandings skruen på siden, der ved grundindstilling skal helt ind og 2.5 omgange ud. :wink:
Derefter stiller du den bedst, ved at stille tomgangen så lavt som muligt, og derefter stiller på blandings skruen til tomgangen er højst muligt. Til sidst stiller du tomgangen en smule op igen.

Husk at motoren lige skal have nogle sekunder til at reager, efter du har stillet på skruen.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#12
Jeg kører med std cylinderen, fjernet skive, 5gram ruller og ubegrænset cdi. Fjerner skruen i karburatorens toplåg imorgen Smil Hvad størrelse dyse skal jeg så købe med mig hjem? (: 90-91-92-93 eller 94? :roll: ved godt jeg kunne købe alle sammen og afprøve hver enkelt men hvis nu I havde nogle erfaringer med hvilken en der vil passe så vil det være billigere og nemmere

Hvad mener I forskellige vil passe bedst til den indstilling Fortvivlethock: Smil
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar


Forum spring: