Søg Garagen Hej Gæst! Register

Luftskruen
#1
Hej BS Grin

Jeg har en Giantco Sprint fra sommeren 2007. Skiven er fjernet og så er standard cdien udskiftet med den ubegrænset cdi med optimeret tænding fra http://www.protuna.dk :roll: Jeg har lige stillet lidt på min luftskrue fordi jeg synes det virkede som om scooteren ikke fik nok luft til den ville gå ordenligt. Jeg skruede luftskruen helt ind og 2½ omgang ud. Nu kører den dog dårligere :? Jeg ved jeg kan prøve lidt frem og tilbage for at tilpasse den, men er der nogle der ved hvor mange gange skruen skal skrues ud efter den er helt i bund for at passe? :roll: Jeg ved godt de omgang er grundinstilling :P
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det bedste resultat får de ved at justere den helt ind selv. Der findes intet facit på motorjustering.
Bare fat i skruetrækkeren og i gang!
Svar
#3
_Jonas Skrev:det bedste resultat får de ved at justere den helt ind selv. Bare fat i skruetrækkeren og igang!


Genlæs venligst reglerne, og læg godt mærke til §2. Vi går meget op i at man gør sit bedste i at man bla. starter med stort begyndende bogstaver i sætninger og giver sit emne en sigende overskrift.
Du kan ændre dit indlæg, så det overholder sidens regler, ved at trykke på dette lille ikon ud for dit indlæg i højre hjørne: [Image: icon_edit.gif]

Du kan læse mere om hvorfor vi går meget op i at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Svar
#4
Giantco-Sprint Skrev:Hej BS Grin

Jeg har en Giantco Sprint fra sommeren 2007. Skiven er fjernet og så er standard cdien udskiftet med den ubegrænset cdi med optimeret tænding fra http://www.protuna.dk :roll: Jeg har lige stillet lidt på min luftskrue fordi jeg synes det virkede som om scooteren ikke fik nok luft til den ville gå ordenligt. Jeg skruede luftskruen helt ind og 2½ omgang ud. Nu kører den dog dårligere :? Jeg ved jeg kan prøve lidt frem og tilbage for at tilpasse den, men er der nogle der ved hvor mange gange skruen skal skrues ud efter den er helt i bund for at passe? :roll: Jeg ved godt de omgang er grundinstilling :P

Her er noget jeg engang hapsede her fra B-S Grin

Citat:

"Din motor har den bedste forbrænding, når forholdet mellem brændstof og luft er ca. 14:1, når det kommer ind i cylinderen. På karburatoren sidder to tomgangsskruer.

Den almindelige tomgangsskrue og blandingsskruen, som enten kan være en luftskrue eller en benzinskrue.

Tomgangsskruen regulerer tilførslen af brændstof , når du ikke rører ved gashåndtaget.

Blandingsskruen regulerer blandingen op til ca. 2/3 gas, og hoveddysen klarer den sidste trediedel op til fuld gas. Det er derfor vigtigt, at blandingsskruen står ordentligt, især, når det gælder accelerationen.

Der er flere vejledninger herinde i, hvordan den stilles, men i hovedtræk går det ud på, at du begynder med, at skrue den i bund, og så skruer den 2½ omgang ud, for at få en grundindstilling. Du skruer så forsigtigt skruen lidt ud eller ind, indtil du hører, at motoren kører med flest omdrejninger.

Det skal gøres stille og roligt, da det tager lidt tid, før motoren reagerer. Når motoren så kører med de højeste omdrejninger, du kan opnå, ved at dreje på skruen (ikke på gashåndtaget), skruer du hastigheden ned til det ønskede på den anden skrue - tomgangsskruen. Den lille operation kræver, at motoren er varm, når man begynder."

Svar
#5
barden Skrev:Her er noget jeg engang hapsede her fra B-S Grin

Citat:

"Din motor har den bedste forbrænding, når forholdet mellem brændstof og luft er ca. 14:1, når det kommer ind i cylinderen. På karburatoren sidder to tomgangsskruer.

Den almindelige tomgangsskrue og blandingsskruen, som enten kan være en luftskrue eller en benzinskrue.

Tomgangsskruen regulerer tilførslen af brændstof , når du ikke rører ved gashåndtaget.

Blandingsskruen regulerer blandingen op til ca. 2/3 gas, og hoveddysen klarer den sidste trediedel op til fuld gas. Det er derfor vigtigt, at blandingsskruen står ordentligt, især, når det gælder accelerationen.

Der er flere vejledninger herinde i, hvordan den stilles, men i hovedtræk går det ud på, at du begynder med, at skrue den i bund, og så skruer den 2½ omgang ud, for at få en grundindstilling. Du skruer så forsigtigt skruen lidt ud eller ind, indtil du hører, at motoren kører med flest omdrejninger.

Det skal gøres stille og roligt, da det tager lidt tid, før motoren reagerer. Når motoren så kører med de højeste omdrejninger, du kan opnå, ved at dreje på skruen (ikke på gashåndtaget), skruer du hastigheden ned til det ønskede på den anden skrue - tomgangsskruen. Den lille operation kræver, at motoren er varm, når man begynder."

Min scooter kørte egentlig fint med den luftindstilling som den stod på inden jeg begyndte at pille :roll: Meningen var at jeg skulle skifte dyse til 90# og derfor stillede jeg luftskruen på grundinstilling. Helt ind og 2½ omgang ud :P Men skruerne i min karburator var for stramme, så inden jeg ødelagde gevindet i dem stoppede jeg så jeg kunne skaffe noget ordenligt værktøj først inden jeg skiftede dysen. Men nu kører den skidt og kan ikke huske hvordan luftskruen stod :? Men tror sgu den får alt alt alt for lidt luft nu for den trækker næsten ikke nu :x
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tjek tændrørets farve efter en tur på ca 4-5km med ½gas. Hvis det er blevet mørkere end før, får den for meget benz og luftskruen skal længere ud.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#7
Jeg har præcis samme problem.
Jeg skiftede i forgårs til dyse #90 hvorefter min motor har trukket dårligt og nærmest hakket lidt.
Det hjalp ikke for mig at skrue på luftskruen desværre, men mr. ChemicalBoy har før idag i oplægget "Dyssetype til yiben danger (gy6 motor)" , fortalt mig at du måske skal ind og sætte nålen et hak ned i kaburatoren før den kommer til at køre godt igen. Jeg har dog ikke fået prøvet dette selv, men jeg kan vende tilbage med et svar imorgen Smil
---- Yehaaa ---
Svar
#8
Jeg var også meget tæt på at ødelægge mine skruer under kaburatoren. DAMN de sidder stramt.
---- Yehaaa ---
Svar
#9
Giantco-Sprint Skrev:..... Men tror sgu den får alt alt alt for lidt luft nu for den trækker næsten ikke nu :x

Når nu du har sat en større dyse i, kan det godt være du skal sørre for at den kan få lidt mere luft også Grin Se her: http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...indtag.php

Så skal du selvfølgelig stille luftskruen igen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Sorry :oops:

Jeg ser først nu at din Sprint har power luftfilter. Så det er nok ikke problemet. Går ikke ud fra der er en bergænsning i sådan en fætter.
Svar
#11
SBT Skrev:Når nu du har sat en større dyse i, kan det godt være du skal sørre for at den kan få lidt mere luft også Grin Se her: http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...indtag.php

Hej, den begrænsning du her henviser til, findes ikke i luftfilteret på min Giantco Sprint 2009 , bare en oplysning :wink: .
Mvh.kallerman
Svar
#12
Kallerman Skrev:Hej, den begrænsning du her henviser til, findes ikke i luftfilteret på min Giantco Sprint 2009 , bare en oplysning :wink: .

Den er heller ikke i 2008 modellen Smil
Svar


Forum spring: