Søg Garagen Hej Gæst! Register

skift af olie på neos?
#1
Hejsa

Jeg ville gerne spørge om jeg ikke selv kunne tappe olien, og putte noget nyt i selv?

Så jeg slipper for at betale 600 kr for en mekaniker til at gøre det?


Nogle der har en guide gerne med billeder der viser hvordan man gør?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mener du gear olie eller anmindelig olie anmindelig olie fylder du bare i når du vil? gear olien


Sidder som regl på varioskjoldet bagerst der hvor der er en skrue den skruer du ud men før den skal du tømme det ved at skrue skruen ud under varioen og lad det hele løbe ud skru skruen i igen den i bunden og fyld i i toppen og skru toppen på igen og det er skiftet Smil

håber det hjalp Smil
AlT BeNZiN Er G0D BeNzIn. :D
Svar
#3
ALtså ikke det olie som blandes med benzin Grin

men den i vario jaGrin

er Det virkelig så nemt? Grin

Du har vel ikke en billede guide eller noget:d

Og hvilken slags olie kan du anbefale?
Svar
#4
Nej desvære ingen guide men vi skiftede det på en vens for lidt siden fordi han heller ikke gad mekaniker Smil den køre da endnu og virker fint Smil og ja det er så nemt Smil

og olie bare gå ind i din lokale scooterforhandler og se efter en lille tube med gearolie ?Smil 110ml skulle være nok Smil
AlT BeNZiN Er G0D BeNzIn. :D
Svar
#5
Tak hehe

Skruen til at tappe olie ligger på bunden af hvor men fylder olie på ikke?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kig i bunden af dit vario skjold i den ende hvor koblingen er under der skulle sidde en skue pil den ud og der skulle ryge gear olie ud Smil og i toppen fylder du på husk og sæt den i bunden i før du fylder i ellers ryger det nye også ud Smil
AlT BeNZiN Er G0D BeNzIn. :D
Svar
#7
Ja det gør jeg Grin

Men en ven siger at gearolie er til gear

Jeg skal også skifte motorolie?

Men er det ikk ebare den blanding den får sammen med benzin? eller
Svar
#8
motor olie er kun til biler og 4 takter du skal ahve 2 takts olie i din beholder til olie eller bland selv Smil og gear olie i der hvor jeg ahr fortalt den smøre nemlig din gaering Smil håber det svar nok :P
AlT BeNZiN Er G0D BeNzIn. :D
Svar
#9
I bedes begge 2 genlæse vores regler regler.
Vi går meget op i at man gør sit bedste i at man bla. starter med stort begyndende bogstaver i sætninger og afslutte sætning med punktum.
I bedes ændre jeres indlæg, så de overholder sidens regler, ved at trykke på dette lille ikon ud for jeres indlæg i højre hjørne: [Image: icon_edit.gif]

I kan læse mere om hvorfor vi går meget op i at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: