Søg Garagen Hej Gæst! Register

Frataget eksportkontrol ??
#1
Hej

Jeg har bestilt en ny cylinder, efter den gamle satte sig.

Så idag gik jeg og troede jeg ville få et brev om jeg kunne hente den på mit posthus. (den er bestilt med efterkrav)

Men brevet kom ikke, så jeg gik ind og så på mit Track og Trace id, og ser så lige pludselig dette:

24. juli 2009 15:43 Data til forsendelse modtaget
24. juli 2009 22:28 Ankommet til 705 Taulov Pakkecenter
27. juli 2009 07:14 Ankommet til omdeling 7900 Nykøbing M Posthus
27. juli 2009 09:47 Frataget eksportkontrol 7900 Nykøbing M Posthus - Hvad?? :?

Hvad betyder frataget eksportkontrol.

Var inde og spørge på SG.. Men de siger vis der er tundele i pakken ser jeg den nok ikke Fortvivlethock: Fortvivlethock:

Hvad siger i??
Yamaha BW's NG 2002
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
MathiasT Skrev:Hvad betyder frataget eksportkontrol.

Det kan også bare være fordi man vil tjekke om der er beregnet korrekt moms på faktura'en, dvs om der er beregnet dansk 25% moms eller f.eks tysk 19% Mehrwertsteuer.
Honda X8R-S
Svar
#3
Jeg tror du kan tage den med ro, du skal nok få dine tundele, det er nemlig ikke ulovligt for dig at modtage dine tundele, det er derimod ulovligt at montere dem og køre med dem, så vidt jeg ved. En god hovedregel er ikke at spørge inde på SG, for de fleste er nogle 80 %'er derinde.
Som jeg forstår "Frataget eksportkontrol" er at den er frataget fra eksportkontrol. Det ligger i ordene. Du kan jo tage og kontakte postdanmark (80 20 70 30 - for private kunder), hvis du gerne vil vide mere om det. Jeg kan ikke garantere det står der, men du skal nok regne med at få din pakke, hvis den ikke bliver væk Griner
Svar
#4
soeren205 Skrev:Det kan også bare være fordi man vil tjekke om der er beregnet korrekt moms på faktura'en, dvs om der er beregnet dansk 25% moms eller f.eks tysk 19% Mehrwertsteuer.
Og hvilken forskel, skulle det lige give :? Køber/importerer du varer, som privatperson, fra et andet EU-land, svarer du moms af varen i salgslandet - ikke i Danmark. Der pålægges heller ikke nogen told eller fortoldningsgebyrer i Danmark. Når det gælder vin, spiritus eller andet, der er lagt punktafgift på i Danmark, skal disse selvfølgelig betales i Danmark. Er pakken med din cylinder købt i et EU-land, Taulov lugter lidt af Speedline Smil , skal du ikke bekymre dig yderligere. Den skal nok komme frem, så snart posten har tid, lyst og lejlighed til, at bringe den ud.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Ellers tak for de gode svar Smil

- Men jeg fik pakken idag :P
Yamaha BW's NG 2002
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: