Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fælles MC tur
#1
Er der nogen som kunne tænke sig at køre en tur i det midtjyske (eller andre steder) på vores kina MC'er?

Hvis en tur kunne arrangeres i det midtjyske, lægger jeg gerne have til, hvis vi skal afslutte med at grille.


PS. Overvejer i øjeblikket om jeg tør vove mig på en tur til Sydtyskland på RR150'eren når jeg har sommerferie sidst i juli/først august!?!?!?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det med turen til Sydtyskland skal nok overvejes nøje!
Landevejshastigheden er 100 i Tyskland, og kan man ikke holde det, bliver folk sure.
Jeg sendte en prøveballon op her i weekenden på, om jeg kan foretage længere ferieture i sommerlandet på en 30'er. Det gik da meget godt med 300 km fordelt på 2 dage, men nok heller ikke ret meget mere. Jeg kunne dog holde mig på cykelsrtien, når der ellers var en, så trafiken ikke blev helt så påvirket.
Din går velsagtens hæderligt omkring de 80-90, men der er vel 1000 km til Alperne.
Men et skønt område (Bayern og tilstødende stater i Østrig og Schweiz), det må jeg sige! Smil
I bil har jeg været med til at køre til Nuremberg på en dag, men da var vi 2 om at køre, og det var med god motorvejshastighed hele vejen.
Svar
#3
Det er også kun i overvejelses fasen.

Jeg havde naturligvis tænkt mig at holde mig til de mindre veje med mange sving og små byer der skal passeres, og hvor den øvrige trafik heller ikke bevæger sig med mere end ca. 80 km/t.
Jeg har jo ikke noget der skal nås til en bestemt tid. (Og bliver man træt af det på grund af trafikken, vejret, eller problemer med maskinen kan man jo bare vende om og køre hjem).

Ville man nå så langt som muligt på så kort tid som muligt, kunne man jo også køre ud på motorvejen. Finde en bil med campingvogn, eller nogle af de andre langsomtkørende som holder sig til 80-90 km/t og lægge sig i slipstrømmen af dem. Hurtigt (forholdsvis) men ikke sjovt.

Der er også biltogene. Mon man kan få en motorcykel med dem?
I så fald kunne man sove sig fra turen ned gennem Tyskland i en liggekupe, og stå veludhvilet op til de sjove og smukke veje i Sydtyskland. Så ville man også slippe for at blive våd! Jeg synes altid det regner et eller andet sted ned gennem landet når man har taget turen i bil.

Nå, har stadig en måned til at overveje tingene i.
Svar
#4
Citat:Der er også biltogene. Mon man kan få en motorcykel med dem?
Biltogene er meget dyre, det nok ligefør det billigere at køen en ny når man kommer frem. Jeg turde ikke køre så langt på en "kineser" men det giver nok en vis spænding.
Svar


Forum spring: