Søg Garagen Hej Gæst! Register

Erfaringer med låse, låsning, alarm
#1
Hej,

Jeg køber nok snart en halvdyr scooter, og da jeg bor i etageejendom og formentlig ikke har mulighed for at parkere maskinen i baggården, er jeg naturligvis ekstra optaget af hvad jeg kan gøre for at sikre mig mod skuffelser.

Jeg har tænkt mig at købe en god kædelås og en skivebremselås. Jeg har overvejet måske at få installeret en alarm.

Under mit nylige besøg i en forretning, foreslog sælgeren dette: hvis der er andre i ejendommen, der kører scooter, så lav en aftale om at i låser kædelåsene sammen, således at når begge er hjemme, så er scooterne låst sammen. Hver part kan også komme afsted uden problemer. Jeg er så heldig at der i min opgang bor en ung invalidepensionist der kører 3-hjulet scooter/knallert. Jeg kan måske lave en aftale med ham. Han låser idag sin maskine fast til cykelstativet.

Men hov, det vil jo sige at når den ene part er væk, står den anden scooter lænket til ingenting? Det kræver vist noget yderligere tænkning. Flere kædelåse, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

Mht. alarmer, er jeg nysgerrig efter at høre om nogen har erfaringer med disse? Personlig bryder jeg mig ikke om biler, der står og larmer infernalsk på alle tidspunkter af døgnet. Jeg har indtryk af at alarmerne er gået af uden at der er tale om tyveriforsøg. Scootere der parkeres nær cykler, må vel forventes af og til at blive berørt. Nogen der har prøvet dette?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
du kan få en skive lås med alarm, ellers kan jeg kun anbefale thansens alarm da den er rimlig let at slutte til og rimlig effektiv Blink med øjet
og en "rulle" wire
Svar
#3
sukedk2001 Skrev:du kan få en skive lås med alarm, ellers kan jeg kun anbefale thansens alarm da den er rimlig let at slutte til og rimlig effektiv Blink med øjet
og en "rulle" wire

Tak for det suke. Scooteren er købt og jeg har en skivelås og en gigantisk ABUS lås, som ikke ruller. Thansens alarm ser fornuftig ud. Jeg vil overveje det når jeg dropper kaskoen om et år eller 2.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#4
Johnny-2-hjuler Skrev:Tak for det suke. Scooteren er købt og jeg har en skivelås og en gigantisk ABUS lås, som ikke ruller. Thansens alarm ser fornuftig ud. Jeg vil overveje det når jeg dropper kaskoen om et år eller 2.
Ja, jeg er heller ikke sikker på, mit værksted vil acceptere, jeg installerer alarm udenom dem i garantiperioden Ked af det
Som kompensation har jeg en Xena skivelås med alarm (T.Hansen) og så den store ABUS kæde (Louis.de).

Mr. Hansens alarm siges dog at være lidt følsom overfor fugt mm. En god lakforsegler var måske på sin plads?
Svar
#5
walker1 Skrev:Som kompensation har jeg en Xena skivelås med alarm (T.Hansen) og så den store ABUS kæde (Louis.de).

Hvad kostede ABUS'en over nettet?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Johnny-2-hjuler Skrev:Hvad kostede ABUS'en over nettet?

Kig her Smil :
http://www.louis.de/ Skriv abus i søgefeltet til venstre Blink med øjet.

Den jeg fandt, kostede godt 100 Euro= ca. 750 kr.
Svar
#7
Jeg mener min var oppe på 115?, men det var også model 'næsten altid lang nok'. (170 cm)

Til de fremkommende priser (summen hvis flere punkter) skal lægges fragt på 6.90? (godt 50 kr)

Hvis du bestiller noget derfra (accepoterer kreditkort, hvilket ikke alle dernede gør!), så husk at afkrydse "vedlæg katalog". Der er til tider god læsning på de godt 800 sider.

Har du en ekstremt hurtig link, kan du også hente kataloget som PDF. Ca. 200 MB!
Svar
#8
Du kunne evt. også få installeret en SatEye eller DanTrack.

Jeg har fået installeret en SatEye. (www.foxfone.dk)

Den stod godt nok i næsten 5k alt inklusiv.

Men så kan du altid finde/afbryde din scooter hvis det værste skulle ske.
Svar
#9
walker1 Skrev:Hvis du bestiller noget derfra (accepoterer kreditkort, hvilket ikke alle dernede gør!), så husk at afkrydse "vedlæg katalog". Der er til tider god læsning på de godt 800 sider.

Tak, det kan måske blive til en boks senere. Min forhandler vil have 700 for en Givi. Kan ikke huske størrelsen.

I første omgang var jeg bare nysgerrig for at se hvor meget jeg har betalt mere for min ABUS City-link som jeg gav 1375 kroner for Fortvivlethock: Jeg skulle jo have den samme dag som jeg hentede scooteren, og var ikke tjekket nok til at have købt den på forhånd.

edit: Låsen jeg har købt hedder ABUS City-chain X-plus og ser sådan her ud
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg købte min Givi E30 på louis.de.
Jeg tror det var 57? (ca. 430kr) man tog for den. (+fragt)

Finder du andet, der kan bruges, så er det naturligvis en fordel at få det med med det samme.
Undlad dog at bestille varer, der er i restordre! Så sender de nemlig kun, hvad de har, og du skal bestille resten efterfølgende. (incl. en ny gang fragt)
Svar


Forum spring: