Søg Garagen Hej Gæst! Register

Garanti på scooter.
#1
Hejsa har lige fundet denne side og må jo nok sige den rent faktisk er seriøs og velfunderet, med masser af god info, så her melder jeg mig til...
Nå men jeg har lige købt en af de her texas 30scootere i blika til 7995. Det var ret impulsivt..faktisk så jeg først scooteren i butikken efter den var købt..heldigt jeg kunne lide den. Grunden til købet er at jeg har allerede en piaggio typhoon men er ret bekymret for klip i kort og bøderne da den kører ca 80km, derfor vil jeg have en knallert, der jo som bekendt ikke går under de samme love.

Den vil jeg også pille diverse fartbegrænsinger ud af, da jeg simpelthen ikke har temperament til at ligge med 30 ud af landevejen. Så er mit spørgsmål er: bortfalder garantien hvis jeg piller lidt, Og hvad er efter erfaringerne det bedste at ændre for optimal kørsel...jeg skal ikke fyre den af med 120 bare et sted omkring de 70 er fint???

ved nogen om diverse listo/pexma/texas osv er identiske, her tænker jeg mest på kvaliteten af de forskellige dele?. Ellers går jeg udfra Texas har et højt serviceniveau!
Lige et til spørgsmål: kan jeg pille begrænsningerne ud med det samme eller er det en god idé at køre scooteren lidt til først?
I skal nok få billeder onsdag el torsdag når min nye scooter kommer Grin
mvh
Bimf

Tekst delt op. JPS.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det med garantien er jeg ikke sikker på, hvordan fungerer. Jeg har set og hørt om flere leverandører, der gladeligt piller begrænsninger af ny-solgte scootere (mod betaling naturligvis!)
På en eller anden måde må de vel kunne stå inde for, at det er håndværksmæssigt forsvarligt.

Og jeg har i hvert fald set flere godkendelser på Færdselstyrelsens hjemmeside ( http://www.fstyr.dk/sw22275.asp ), hvor Texas har hevet en BaoTian godkendelse i hus.

City Scooters lever f.eks. ligeledes på BaoTian godkendelser.
Svar
#3
persontlig vil jeg køre den til før jeg tog begrænsningerne, og hvis de er paragrap ryttere så falder garantien væk når du selv begynder at pille men foresten tillykke med din nye maskine .
Svar
#4
du skal ikke selv pelle ved den så bortfaller Garanti på scooter men som walker1 skriver er der nogen fohanler dem der nomal har scooter der godt hvil hive begrænsningerne ud få et mindra beløb under borte det fik jeg ved den første scooter jeg købte ved Peugeot der fik jeg dem til det der efter gik den de små 90 som de gør lige over græsen de tog 500 kr få det så hør bage en af
Svar
#5
Har talt med texas og de skrev følgende:Ja, scooteren er bla. begrænset i cdi'en og ja det vil gå ud over garantien hvis der bliver ændret i begrænsningen.Med hensyn til garantien bortfalder den hvis der fortages konstrukive ændringer i køretøjets styreapparat, bremser, motor og bærende konstruktion.
Disse regler er standard og det er afhængigt af om forhandleren er regelementrytter el. ej.
Har pillet ved min texas men har gemt skiven og dysen, hvis de mener at kunne se den har været fra hinanden giver jeg bare det 7 årige barn fra kina der har samlet scooteren :innocent:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
...skylden. hov
Svar


Forum spring: