Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sådan skifter du forpæren på Listo 45 / Giantco / Baotian
#1
Det er meget nemt at skifte pæren foran på en Listo 45 scooter.
Alt hvad du behøver af værktøj er en stjerne-skruetrækker.

Du skal have fjernet 3 skruer før du kan få lyshus-skjoldet af.
Start med at fjerne disse to:

[Image: 47.jpg]

Derefter er der 1 skrue foran også:

[Image: 46.jpg]

Rød skrue holder selve skjoldet på plads mens grøn skrue er til, at justere lyset op eller ned.

Derefter er det blot at klikke skjoldet fra resten af instrumentbrættet.

[Image: 51.jpg]

Selve fatningen får du ud ved lige at dreje det en halv omgang.
Det er samme metode med pæren, tryk pæren ind mod fatningen og drej den en halv omgang.

Det er meget nemt.
Efter den nye pære er kommet i skal du blot samle det igen.

Specs. på den gamle pære:
12V 25/25W
Specs. på den nye pære:
12V 35/35W

Pæren er købt hos Lindbergmotor.dk varenr. XFLIF34-2 til 29kr.

Håber du kunne bruge guiden.
Ris+ros modtages gerne.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Stig tjekkede du hvor mange pærer da sad i instrumentbrættet. Vil nemlig gerne have blåt lys i min.
Svar
#3
Hej.

Man behøver ikke fjerne andet en selve skjoldet.
Lidt pinligt men jeg husker ikke noget om, at kunne se selve instrumentbrættet forfra når skjoldet var væk.

I morgen skal jeg have skiftet bagpæren så skal jeg nok lige se om jeg kan finde ud af, hvor mange pærer der sidder i instrunmenbrættet og tage et billede af det, hvis muligt Smil

Forsat god aften.
Svar
#4
Du er en knag. :wink:
Svar
#5
Desværre Chipmand.
Lyset sidder i selve instrumentbrættet og den havde jeg ikke lige lyst til at skille af. Jeg havde selve instrumentbrættet ude men indså hurtigt at det ikke lige var til at skille fra hinanden, kilometer- og benzin-viseren er i vejen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Den nye pære du satte i, Gav den et skarpere lys`?.. Mit lys er nemlig ikke særligt skarp, og overvejer at købe et bedre?
Svar
#7
hellbinde Skrev:Den nye pære du satte i, Gav den et skarpere lys`?.. Mit lys er nemlig ikke særligt skarp, og overvejer at købe et bedre?

Hej gutter, ved godt det er en ældre tråd, men jeg har fundet en halogenpære, med BA20D sokkel, der passer til alle Giantco Sprint/Venus osv, vel at mærke til lidt billigere penge, lyset skulle forbedres, med mindst 20%, og den kræver ikke mere strøm, end den første pære, som omtales, i denne tråd. :wink: Her
Mvh.kallerman
Svar
#8
(25-02-2005, 21:52)Revisoren Skrev: Stig tjekkede du hvor mange pærer da sad i instrumentbrættet. Vil nemlig gerne have blåt lys i min.

Der sidder 3 pærer i instrument brættet, en til langt lys, en til blink også en til speedo.

Har haft alle 3 ude, og har haft rødt og blå pærer i mine. De skal nemlig hives ud med en slags gummi prop der sidder på i selve speedometeret. Jeg vil lige prøve at pille det af mine nye scooter, og se hvordan jeg fik dem ud, for det er efterhånden længesiden jeg skiftede dem på min Yiying Sampra. Dog skal jeg have diode pærer i, så den skal begge skilles ad, og derfor laver jeg lige en lille guide til det, når jeg har fået det lavet.

Så vil jeg lige smide linket her i tråden. Smil
Svar


Forum spring: