Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gnist på tændrør på kymco super 9
#1
Hej

Jeg er den ellers tilfredse ejer af en kymco super 9, men de seneste par uger er den begyndt at opføre sig mere og mere underligt. Den har kørt 15000 km uden de store problemer.

Det startede med at den havde svært ved at starte på el-start, men ingen problem på kick-starten. Troede bare det var tændrør som det plejer at være, men det var så godt som nyt, men er skiftet alligevel. Senere kunne den slet ikke starte medmindre man var ekstrem heldig, og sådan er det stadig. Der er kun en meget lille gnist på tændrør, og det er som om lyset er blevet lidt svagere.

Jeg har efter at have snakket med kymco forhandleren i byen været alle stik bag forlygte og ved motor igennem for fugt og for at se om de var irret. Stelforbindelse og tændhætte har jeg tjekket, men uden at der er sket noget som helst.

Er der nogle som har nogle forslag.
Jacob Sørensen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Fladt eller sammenklappet batteri måske?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Slidt stator, tændspole eller måske spændingsregulator.
så længe vi er stive er vi i live
Svar
#4
Tak for det. Der er masser af batteri og havde selv tænkt på tændspole men vil ikke bare begynde at skifte dele på den.
Sidder startoren bag blæseren, og hvor sidder spændingsregulatoren??
Jacob Sørensen
Svar
#5
Sørensen Skrev:Tak for det. Der er masser af batteri og havde selv tænkt på tændspole men vil ikke bare begynde at skifte dele på den.
Sidder startoren bag blæseren, og hvor sidder spændingsregulatoren??

På min pgo sidder spændingsregulatoren under frontskjoldet. Statoren sider under dit svinghjul dvs. Under blæserskjoldet på samme side som din udstødning
så længe vi er stive er vi i live
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej med jer.

Jeg havde de samme problemer, med min Italjet Formula 50. Meget svag gnist - umulig at starte med el-start, hvis jeg var heldig kunne den startes med kick starteren. Det viste sig det var statoren der var defekt. Efter jeg har monteret en ny stator, starter den hver gang med el-start.

Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar


Forum spring: