Søg Garagen Hej Gæst! Register

Muligt - Eller Umuligt ? Stel ?
#1
Hej alle i BSére.

Jeg havde en lille idé, men ved ikke om det er lovligt, eller muligt Smil

Jeg står og skal til at købe splinter ny scooter Smil Lækkert
Jeg har valgt at købe en Runner, en 2008 model godt nok.

Men mit spørsmål er, Min fætters ven har en Runner til salg, (2005 model, Aka uden plade) den har været prøvet stjålet, men de kunne ikke og valgte i stedet at smadre scooteren, men jeg har fået tilbud på 3 kilo, og hvis jeg så køber den nye 2008 model, og stripper den for alle dele, og sætter det over på 2005 stellet, skal jeg så have plade på den ? eller kan det ikke lade sig gøre ?

Mvh. Anders Westberg //2hvybg3yb
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ingen plade, den følger stellet.
Men jeg ved ikke om delene passer dog.
Svar
#3
En interessant idé, som jeg vil mene er fuldt lovligt, da det jo er stelnummeret der fortæller om der skal eller ikke skal gul plade på. Jeg har jo lige anskaffet mig en ny Dr. Big med plade på, og kunne i realiteten sætte delene fra den nye, over på det gamle stel. MEN det gør jeg ikke, da det er 7½ år gammelt, og godt rustent Grin.
Svar
#4
En af mine kolleger er netop sprunget ud på en halvgammel, semi-veteran MC fra midt 80erne.
(billig forsikring!)

Men en af hans bekendte kører også på en lidt ældre sag. Denne gut har for en billig penge og uden omregistrering fra Tyskland hjemhentet nøjagtig den samme årgang/model, men stort set ubrugt. Planen er at flytte alle tænkelige stumper over på den dansk indregistrerede, så hans maskine fremstår som næsten fabriksny.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
2hvybg3yb Skrev:Hej alle i BSére.

Jeg havde en lille idé, men ved ikke om det er lovligt, eller muligt Smil

Jeg står og skal til at købe splinter ny scooter Smil Lækkert
Jeg har valgt at købe en Runner, en 2008 model godt nok.

Men mit spørsmål er, Min fætters ven har en Runner til salg, (2005 model, Aka uden plade) den har været prøvet stjålet, men de kunne ikke og valgte i stedet at smadre scooteren, men jeg har fået tilbud på 3 kilo, og hvis jeg så køber den nye 2008 model, og stripper den for alle dele, og sætter det over på 2005 stellet, skal jeg så have plade på den ? eller kan det ikke lade sig gøre ?

Mvh. Anders Westberg //2hvybg3yb

Jeg vil sige det ikke er lovligt, da motor nummer og stelnummer så ikke passer sammen mere.

Desuden er det da en latterlig grund bare for at slippe for pladen, og scooteren falder voldsomt i værdi når den sidder på sådan et gammelt stel.

Jeg går ud fra den skal tunes siden du vil skrotte pladen, jeg kan kun sige dont do the crime, if you cant do the time.

Man står til ansvar for hvad man laver, og det der er en latterlig måde at snyde på.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DarkSide Skrev:Jeg vil sige det ikke er lovligt, da motor nummer og stelnummer så ikke passer sammen mere.

Desuden er det da en latterlig grund bare for at slippe for pladen, og scooteren falder voldsomt i værdi når den sidder på sådan et gammelt stel.

Jeg går ud fra den skal tunes siden du vil skrotte pladen, jeg kan kun sige dont do the crime, if you cant do the time.

Man står til ansvar for hvad man laver, og det der er en latterlig måde at snyde på.
Motornummer er uden betydning, det er stelnummeret, der registreres. I gamle dage, var det begge dele :wink:

Der er således intet i vejen for, at man kan sætte nye dele på et gammelt stel, eller få en ny motor på, MEN, der er jo altid et men, så man kan stoppe luskeri :wink: Hvis man udskifter så meget, at køretøjet ikke mere kan siges at repræsentere den oprindeligt godkendte model og årgang, så betragtes den som ny, og der kan forlanges vurdering og syn. Den regel er selvfølgelig tænkt som et modtræk imod, at folk f.eks. sætter en nyere models motor m.m. i en en gammel bil. At sætte en ny motor i fra samme model og årgang, er dog helt lovlig. Hertil kommer, at det at foretage handlinger, som her, der bevidst er svigagtige, er ulovlige :oops:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
DarkSide Skrev:Jeg vil sige det ikke er lovligt, da motor nummer og stelnummer så ikke passer sammen mere.

Desuden er det da en latterlig grund bare for at slippe for pladen, og scooteren falder voldsomt i værdi når den sidder på sådan et gammelt stel.

Jeg går ud fra den skal tunes siden du vil skrotte pladen, jeg kan kun sige dont do the crime, if you cant do the time.

Man står til ansvar for hvad man laver, og det der er en latterlig måde at snyde på.

Nej, Nej, det er ikke meningen at den skal tunes, det er blot fordi jeg virkelig hader den GULE REFLEKS PLADE, der sidder på bagsiden, jeg synes godt de kunne have fundet en "flottere" nummerplade, så havde jeg med glæde kørt med den, så no crimes from my side. Men hvordan kan det være når man nævner at man ikke vil have pladen på ens scooter, regner folk med at man vil bryde lov og orden, med at vold tune en scooter og praktisk talt frontalt køre politiet for at stikke af bagefter ?

Stellet er praktisk talt nyt, den har kørt 1500 km, og da den blev smadret har den stået inde siden, fordi han ville resturere den. og regnede med at få det sandblæst, og hvis der er noget rust eller lign skader, så få dem udbedret og derefter lakere stellet.. Smil
Så stellet vil faktisk være "nyt" hvis jeg kom mine dele over på, men delene burde jo passe, da det jo er samme model Runner. Blot forskellige årgange. Men ved ikke helt om det kan lade sig gøre.


Mvh. Anders Westberg //2hvybg3yb
Svar
#8
kragen Skrev:Motornummer er uden betydning, det er stelnummeret, der registreres. I gamle dage, var det begge dele :wink:

Der er således intet i vejen for, at man kan sætte nye dele på et gammelt stel, eller få en ny motor på, MEN, der er jo altid et men, så man kan stoppe luskeri :wink: Hvis man udskifter så meget, at køretøjet ikke mere kan siges at repræsentere den oprindeligt godkendte model og årgang, så betragtes den som ny, og der kan forlanges vurdering og syn. Den regel er selvfølgelig tænkt som et modtræk imod, at folk f.eks. sætter en nyere models motor m.m. i en en gammel bil. At sætte en ny motor i fra samme model og årgang, er dog helt lovlig. Hertil kommer, at det at foretage handlinger, som her, der bevidst er svigagtige, er ulovlige :oops:

Ja Smil I realiteten er det jo ulovligt, og det var kun en idé hvis det kunne lade sig gøre, men kan jo altid købe den, og så bare have den liggende til reservedele Smil
Svar
#9
Altså jeg har da en af de nye model nummerplader på min Sprint? :P
Men vi er jo alle forskellige.. Smil

Men fra 05 til 08.. Har de slet ikke lavet nogen ændringer eller forbedringer på denne model?
Det må de da næsten have gjordt.. Jeg mener da jeg kan huske at RunnerDude skrev et sted at benzin tanken var blevet mindre på de nye modeller..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja tanken er blevet mindre på Runneren, men det er jo kun en bonus for mig hvis jeg køber den anden :P så kan jeg jo bare sætte den på ..
Svar
#11
Nååh ja.
Det havde jeg ikke lige tænkt på men jeg er sgu heller ikke helt på toppen idag Smil
Svar
#12
Hvem er det :P
Svar


Forum spring: