Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo Comet problem
#1
Ja, jeg har en PGO Comet, som har kørt rigtig godt, lige indtil jeg har gjort den lovlig.
Jeg fik den i Januar, pillede skiven og satte en 45'er udstødning på.
Derefter kørte den ca. 70, og kørte skide godt.
Efter jeg har sat orginal udstødning og skiven i igen, er den begyndt at gå ud når jeg har kørt langt med bundgas (ca. 10min).
Så går den ud, og 10 sec efter, så kan jeg starte og køre videre.
Jeg har haft den ved en mekaniker 2 gange, og de ved ikke hvad der er galt.
Der er standard dyse i.
Håber at der er nogle der kan hjælpe.!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej Banditos

Jeg har også en PGO Comet, dog aldrig ommøbleret til en 45'er - men har kørt uden skive - det gør den ikke mere. Jeg har også oplevet at Cometen gik i stå ved bundgas - jeg kunne dog starte den igen lige efter - efterfulgt af en ny standsning - det gjorde den 3 gange i træk.

Jeg har ikke given den bundgas siden i så lang tid og ikke oplevet det samme ske igen - så måske du skal undgå al den bundgas. Jeg kan dog ikke forklare hvad der sker - motoren tager jo en del omdrejninger, så måske den overopheder.
Hygge hejsa.
Svar
#3
Sker det regelmæssig altså hele tiden efter ca 10 min, eller kommer det først og så er det væk rasten af dagen? Og eller kan du starte med det samme eller skal du vente et par min?
Vi skal have delt dit problem i Elektrisk eller benzin mæssig.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#4
Når jeg ikke giver den bundgas, så sker der ikke noget, men når jeg har kørt med fuld gas i et stykke tid, så er det det sker Ked af det.
Men selvom det er fikset når jeg ikke giver den fuld gas, så er det stadig et problem, fordi den har ikke altid gjort det.
Svar
#5
Johansen.1981 Skrev:Sker det regelmæssig altså hele tiden efter ca 10 min, eller kommer det først og så er det væk rasten af dagen? Og eller kan du starte med det samme eller skal du vente et par min?
Vi skal have delt dit problem i Elektrisk eller benzin mæssig.
Det kommer regelmæssigt efter den har gjort det første gang. Jeg kan godt starte den efter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er den svær at starte efter den er gået ud eller springer den igang med det samme?
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#7
Johansen.1981 Skrev:Er den svær at starte efter den er gået ud eller springer den igang med det samme?
Nogle gange når den gør det, så kan den godt stå i tomgang, og så når jeg gasser op, så tager den ikke fat, men er lige ved at gå ud.
Andre gange går den ud.
Den kan godt være lidt svær at starte, men det er ikke sådan at jeg slet ikke kan starte den
Svar
#8
Prøv at rense din karburator specielt din kegleventil og ellers blæs alle dyser igennem, det kunne være at den "løber" tør for benzin når den kører med fuld gas.

Firetakter den eller noget på toppen?
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#9
Johansen.1981 Skrev:Prøv at rense din karburator specielt din kegleventil og ellers blæs alle dyser igennem, det kunne være at den "løber" tør for benzin når den kører med fuld gas.

Firetakter den eller noget på toppen?
Min far har haft skilt min kabu ad op til flere gange, og nogle af vores venner har kigget på den, og ingen af dem kan se nogle fejl. Jeg har haft den ved mekaniker (der hvor jeg købte den) 2 gange, og de har heller ikke kunnet finde nogle fejl. Min far tog dysen ud for at se om der var noget galt, men det var der ikke.
Den firtakter ikke på toppen, det er kun når den er kold.
Jeg fatter heller ikke hvad der er galt.
Det er jo kommet efter jeg har gjort den lovlig igen. (Sat skive i og standard udstødning)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Prøv at køre uden tank dæksel, der kan måske være en dårlig udluftning af din tank, det kan sanne undertryk og scooteren vil gå ud.

Går den bare ud (åååårrrrrhhhhh) eller hakker den når den har ud?
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#11
Johansen.1981 Skrev:Prøv at køre uden tank dæksel, der kan måske være en dårlig udluftning af din tank, det kan sanne undertryk og scooteren vil gå ud.

Går den bare ud (åååårrrrrhhhhh) eller hakker den når den har ud?
Jeg har prøvet at løsne benzin dekslet, og det hjalp ikke :?
Emm, det er lidt svært at skrive hvordan den går ud, men prøver alligevel.
Jeg kører med fuld gas, og lige pludselig så falder den bare i hastighed. Så slipper jeg håndtaget og giver gas igen, så siger den bare bååårrbååårr. Så slipper jeg håndtaget helt, og nogle gange kan den stå i tomgang, og andre gange går den ud.
Svar
#12
Har du tjekket alle slanger og indsugningsstud, luft filter og sådan noget for revner? Og har du tjekket stelforbindelse og tændkabel for brug eller revner?
Skal man lære skal man prøve...
Svar


Forum spring: