Søg Garagen Hej Gæst! Register

Neonrør og dioder, lovlig eller?
#1
Hej.

Jeg har for nyligt set et program i fjernsynet, og så at en masse folk gejlede deres biler. Jeg har selv en scooter, og elsker at rode med den.. Smil

Mit første såørgsmål er: Er det lovligt at have neon rør under scooteren, og dioder rundet omkring..?? Jeg har selv set lidt rundt omkring på nettet, men kan ikke finde noget svar på mit spørgsmål.. Jeg har gået rundet om den, mens jeg har kigget på den, og der er ikke en eneste sted den blinder mig..

Mit andet spørgsmål er: Må man godt have neon og dioder på og køre rundt med det tændt??


PÅ FORHÅND TAK!! Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du må godt have det på. Du må bare ikke have det tændt.
Svar
#3
Hvad er der nu galt med dit andet emne ---> Emne ?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#4
MartinAndersen14 Skrev:Hvad er der nu galt med dit andet emne ---> Emne ?
'

Hej..

Tak for svaret..

Det andet emne handlede kun og et neon rør, og nu handler det om et rør og nogle dioder.. Jeg ville bare være sikker, og ville bare have det bekræftet en gang til, inden køre på vejen.. Smil vil nødig have en BØDE..!
Svar
#5
henrikoo1993 Skrev:'

Hej..

Tak for svaret..

Det andet emne handlede kun og et neon rør, og nu handler det om et rør og nogle dioder.. Jeg ville bare være sikker, og ville bare have det bekræftet en gang til, inden køre på vejen.. Smil vil nødig have en BØDE..!
Uanset, om det er dioder, neonrør, glødepærer mv., så må der kun monteres de lygter og lys, der er nævnt i "Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr" og færdselsloven.

For lille knallert er det en godkendt forlygte(r), der lyser hvidt (eller gulligt), en rød baglygte, rødt bremselys, samt fire blinklys, der lyser gult eller orange - and that's it! Andet må ikke sidde på knallerten på offentlig vej, uanset, om de er i brug, eller ej. De monterede lygter, skal iøvrigt være funktionsduelige.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: