Søg Garagen Hej Gæst! Register

Knallert går ud og vil ikke starte
#1
Hej

Håber i kan hjælpe Udråbstegn

Min Knallert (Yamaha Bw's ng '95) , Begynder efter lidt tid, at Hakke "voldsomt", Og med fuld gas, går den direkte ud, og vil ikke starte. Nogle gange Kan jeg vente omkring 2-5 minutter, Så kan den starte, og køre med omkring 1/4 gas(ellers går den ud igen), andre gange drukner den, og vil (selvfølgelig) ikke starte.

Den har altid kørt med str. 86 dyse(tror jeg da nok), og uden Begrænsning ved luftfilter.
Men nu, efter det er blevet køligt i vejret, Vil den ikke køre længere end omkring 100m før den går ud, ved fuld gas.

Desuden drypper min kabu benzin når den står stille, så bliver nødt til at lukke for benzinen, indtil den går ud af sig selv, men det er vel bare en ny kabu, eller hvad?

Så, Nogen idéer? Er villig til at prøve alt Grin - spørg hvis i mangler detaljer eller noget.
___________
Lasse

PS - Der Èr kaburatorvæske på!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kunne godt lyde som om at du har is i karburatoren eller sådan noget. Prøv med noget karburator sprit, eller måske en rensning. Smil
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
Der er kaburatorvæske på. Smil Ang. min kabu drypper benzin - Har den altid gjort, Også lige efter rengøring. Men ja, vil prøve at rense den imorgen (: (hvis det ikke sner). :P
Svar
#4
Din svømmer er sikkert defekt? Derfor drypper det, da den ikke får lukket automatisk.
Forresten, karburator sprit hjælper ikke altid på is. Jeg har altid masser af karburatorsprit på, men mit gasspjæld satte sig alligevel i går, og derved kørte jeg galt :P Så man kan sgu ik stole på det, eller også er min karburator bare fucked. Grin
Svar
#5
Echo Skrev:Din svømmer er sikkert defekt? Derfor drypper det, da den ikke får lukket automatisk.
Forresten, karburator sprit hjælper ikke altid på is. Jeg har altid masser af karburatorsprit på, men mit gasspjæld satte sig alligevel i går, og derved kørte jeg galt :P Så man kan sgu ik stole på det, eller også er min karburator bare fucked Grin
Hvis det er lavet af plastik ved gasspjældet, så vil der ofte være problemer, uanset kaburatorvæske. Plastik leder ikke, som metal. Et par dråber 2T-olie ved gasspjældet kan ofte minimere problemet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej igen. Og tak for svarene Grin

Et andet spørgsmål er, kan jeg godt bruge en 21mm kabu, på std. cylinder, eller er den for stor?
Svar
#7
Hej igen Smil

Min svømmer er ikke defekt, der sad blot et lille hår, der hvor den skal lukke.
Men, min kabu er renset, men problemet er der stadig.
Som sagt, går den ud efter omkring 100-150m, men nu er den tilgengæld nemmere at starte, da den ikke drukner hver gang.

Men, er der nogen som har en anden go' ide til hvad der kan være galt, siden den går ud?
Svar
#8
Problemet ér fundet!

Da der mangler den del af luft-køler-kassen (ting) som skal sidde om cylinderen mangler, kommer der vand i tændrørshætten, og gnisten springer på stel, istedet for på tændrøret.
Derfor problemet først opstår, når det har regnet, eller sneet. Smil

Tak for svarene drenge Smil.

_________
Lasse
Svar


Forum spring: