Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lidt mærkværdigheder efter 3000 km service.
#1
Vedhæftet er justeringsvejledningen til Agility's "Pilotskrue". (Pilot screw på engelsk)
Den sidder samme sted som luftskruen på f.eks. Listo, men er luft- og pilot- det samme?
På visse maskiner har man jo åbenbart noget ved navn 'blandingsskrue' i stedet.
[Image: album_pic.php?pic_id=565]
Efter seneste service finder jeg den pågældende skrue temmelig præcist 1,5 omdrejninger ude fra sædet, hvilket ifølge vejledningen er det absolut inderste, der er norrmalt.

Motoren forekommer nu at være en del mere tøvende, hvis man pludselig giver gas under kørsel.

Virker en tomgang på 1900 ikke lidt i overkanten?
Jeg synes at erindre flere herinde, der kører med omkring 1600, og jeg har også selv hidtil kørt en del lavere, end den gør nu.
Det kan selvfølgelig have været en medvirkende årsag til, at jeg har haft en tendens til at gå i stå ved f.eks. lysreguleringer i starten. Det er ikke helt væk nu, men vist lidt bedre.

Jeg har for øvrigt fundet et lille hul i skjoldet, der matcher bemeldte skrue. Så lang en skruetrækker har jeg imidlertid ikke Ked af det

Edit:
Hm top hastigheden er også gået lidt ned for hver eneste service. Nu kan den dårligt mases op på 35 på meteret, hvor den fra ny nåede 37.
Diverse radarer ved indkørslen til jyske småbyer har vist 31-32, når meteret sagde 35, og jeg har selv i starten timet de 37 til reelt ca. 34. Det er vel næppe meteret, man har trimmet?

Hvor meget kan man stole på de der radarer?

Kunne man tænke sig, at CDI'en kan programmeres udefra? Det gør man jo raskt væk på biler, der dog nok har et noget højere teknologi-niveau til rådighed.
Der er vel en årsag til, at min CDI typisk koster 3 gange så meget som den til f.eks. Listo og 10 gange så meget som dem til flere PGO modeller.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
walker1 Skrev:Hvor meget kan man stole på de der radarer?

De nævnes da ofte her i vores lille verden, brugt som en god anvisning om hastighed. Der er også folk der har ment at de er upålidelige. Jeg mener nu nok teknologien må være rimelig pålidelig.

Et problem med at bruge dem er, så vidt jeg kan se, at man som regel er uforberedt på dem. Man kigger ned på et tidspunkt hvor man måske har sluppet gassen lidt. Måske har man været i acceleration. Vises tallet umiddelbart efter målingen, eller er forsinkelsen stor nok til at skabe yderligere usikkerhed?
Jeg har lovet mig selv flere gange at køre tilbage og teste med dem når jeg støder på dem, men det forekommer mig altid ubelejligt når det så sker Smil Generelt er de hastigheder jeg har læst (nogen gange stærkt usikker på om det var mig eller bagvedkørende bilist, der var målt) lavere end hvad mit speedometer viser - mellem 2 og 8 km/t lavere.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#3
Johnny-2-hjuler Skrev:De nævnes da ofte her i vores lille verden, brugt som en god anvisning om hastighed. Der er også folk der har ment at de er upålidelige. Jeg mener nu nok teknologien må være rimelig pålidelig.

Et problem med at bruge dem er, så vidt jeg kan se, at man som regel er uforberedt på dem. Man kigger ned på et tidspunkt hvor man måske har sluppet gassen lidt. Måske har man været i acceleration. Vises tallet umiddelbart efter målingen, eller er forsinkelsen stor nok til at skabe yderligere usikkerhed?
Jeg har lovet mig selv flere gange at køre tilbage og teste med dem når jeg støder på dem, men det forekommer mig altid ubelejligt når det så sker Smil Generelt er de hastigheder jeg har læst (nogen gange stærkt usikker på om det var mig eller bagvedkørende bilist, der var målt) lavere end hvad mit speedometer viser - mellem 2 og 8 km/t lavere.

Ang. de gule fartmålertavler, så har jeg efterhånden "drønet" forbi dem så mange gange, at jeg stoler på at mit speedometer, viser 10 km/t for meget. Og jeg har prøvet hastigheder fra 25km/t(turde ikke køre langsommere) og opefter Smil.
Svar
#4
Citat:Kunne man tænke sig, at CDI'en kan programmeres udefra? Det gør man jo raskt væk på biler, der dog nok har et noget højere teknologi-niveau til rådighed.
De synes nok du kører for stærkt. Du må jo kun køre 30 hehe
Svar
#5
De fartmålere jeg har kørt forbi har altid vist nogenlunde rigtigt. Tomgang og luftblande skruen - hvorfor prøver du ikke at justere på dem selv, det kan der overhoved ikke ske noget ved, ud over at den kan komme til at køre noget bedre i tomgang, og du kender jo grund indstilling så du kan altid stille den tilbage, hvis der skulle gå helt galt.
Jeg ville starte med at dreje luftblande skruen en ½ omgang ud ( det skulle give en magere blanding) og derefter justere tomgangs hastighed, det gøres efter gehør.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nå, fik lige snakket med værkstedet.
Man ville snakke med importøren. Der var en rimelig chance for, at man har sat 45 ruller i, der åbenbart er lettere.

Det kunne meget vel forklare, at jeg nu uden problemer kan holde den på 10-15 km/t. Tidligere hed det 18-20 som minimum.
Det er også som om omdrejningerne kommer med det samme, mens hastigheden kommer haltende bagefter. Tidligere kom der ligesom et dyk i omdrejningerne under acceleration fra start til max.

Skulle det med rullerne væte tilfældet, vil rettelsen ske uden beregning, blev der sagt.

Det med forskellige ruller kan også være årsagen til, at en 30'er uden fortykkelse på gliderøret generelt kører hurtigere end 45 i samme tilstand. Omdrejningerne er jo stadig begrænset.
Svar
#7
Nå, så kom der andre ruller i. Nu er jeg generelt tilbage ved den kendte performance!

Det har dog fået mig til at tænke lidt.
Har nogen erfaringer med, om man i fuldt droslet stand (lovlig) kan køre (lidt) hurtigere blot ved at sætte tungere ruller i?

Desværre kender jeg ikke vægten på de 2 typer jeg åbenbart har haft i spil, men det er som om der lige er blevet plads til en x-tra km/t på toppen i forhold til de åbenbart fejlmonterede.

Eller skyldes det blot, at mine omdrejninger er så nøje begrænset, at de lette ikke nåede helt ud?
At min begrænsning ligger så tæt på, kom åbenbart som en overeaskelse for værkstedet. De snakkede om 50-60 km/t.
Et eller andet sted har jeg set 7500 omdr/min som max.
Svar


Forum spring: