Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedline @ EICMA 2008
#1
Som de forrige år er der endnu engang EICMA messe i november og vi er endnu engang på plads - og i år har vi ikke glemt noget, tror vi da Smil

Flyet lettede en smule forsinket fra Billund og vi landede i Orio, Bergamo nogenlunde planmæssigt. Det betød desværre også lige midt i myldretiden, så 68km skulle pludselig tage tæt på to timer at tilbagelægge i vores herre sprøde Fiat Panda. Vi havde bevidst bestilt en lille bil, men jeg var noget paf da der kun var plads til to kufferter i bagagerummet - mega micro lille bil. John fik derfor selskab af sin kuffert på bagsædet og sjældent har den da hørt så meget brok over trafikken - flere gange på turen blev der skældt ud fra bagsædet Smil

Velankommet til hotellet blev de første fem minutter brugt med at få tændt lyset. Jesper og jeg var rundt på hele værelset, rykkede i samtlige kontakter, satte stik i osv., men der kom zero lys. Slutteligt returnerede vi til gangen, hvor John pænt forklarede nøglen skulle stikkes i en bestemt kontakt - bingo så var der lys!

Aftensmaden er lige blevet kørt ombord og lige nu står den på "fødderne op" i lobbyen. Vender tilbage med mere nyt og billeder i morgen.

Update #1:

Så er første dag på messen overstået og det er gået ganske fint. Vi har som nævnt lejet en, utrooolig hurtig, Fiat Panda istedet for at bruge penge på taxa og det virker umiddelbart meget godt. Vi startede med at hænge råmeget i kø i morges og ankomme 30-45 minutter senere på messen end vi havde regnet med - skide godt! Det fede ved at starte ud tirsdag er dog, at største delen af de besøgende er forhandlere/importører osv., så der er ok plads at gå rundt på - og man kan faktisk komme til ret hurtigt mange steder. Vi fik bl.a. en snak med Stage6 om nyheder og pt. hedder det februar/marts med det nye cylinderkit - dog langt fra noget der kan siges med sikkerhed. Der skulle også komme en ny udstødning til mellem-klassen, men fortsat til en fornuftig pris.

Mit umiddelbare indtryk efter første dag er det, at messen er meget ens den vi oplevede sidste år. Det skal forstås på den måde, at mange af standene er de samme og de ligger tilmed samme steder i de samme haller. Hele området omkring Polini standen er meget lig sidste år, hvilket vil sige samme naboer og i enkelte tilfælde helt samme produkter. Der er bestemt også nyheder at finde, men jeg må sige det er småt med ophidsende dele til 2T scenen. På den front er det så absolut Stage6 der svinger takt-stokken og der man skal finde de rigtig sjove ting. Det skal siges der intet nyt er siden Intermot, men det hele har alligevel fået en god gennemgang af vores kamera - billeder ér jo en dejlig ting!

Udover en snak med Stage6 er det ikke blevet til det store i dag, da vi har brugt tiden på at komme så meget rundt som overhovedet muligt. Som nævnt er der knap så mange mennesker i dag, hvilket gør det nemmere at nå igennem alle hallerne og få dannet sig et godt overblik. I morgen bliver noget mere direkte og konkret, hvor vi har nogle møder planlagt og håber på det bedste.

Vi har slidt batteriet op på vores kamera, så det ligger til ladning pt. Billeder bliver smidt i vores galleri lige så snart det bliver muligt - men det er ikke min afdeling i år, det bliver istedet Jesper der kommer til at hygge med det Smil

Jeg vil nyde resten af min Heineken og få slappet lidt af - I må have en aldeles fantastisk aften derhjemme i Danimarca Smil

Update #2:

Helt firkantet set kan det vel ikke tælle for en update onsdag, meeen det bliver det nu alligevel. Kort fortalt havde jeg skrevet stort set hele updaten og så kom jeg selv til at nappe strømmen fra den bærbare - dumt!

Morgenen startede ud lidt før end vi havde gjort det tirsdag, altså før ud af sengen, kortere tid til at køre morgenmad og betydeligt kortere tid til at besvare kundemails - stress! Det betød dog vi undgik den virkelig slemme trafik, blot for at jeg så bliver uenig med vores GPS og sender den blå Ferrari på lidt af en rundtur - dog ankom vi alligevel 20 minutter før messen åbnede.

Dagen er gået virkelig hurtigt på messen i dag, men nu har vi også fået det hele på plads og ved hvor tingene ligger, så det er noget nemmere at finde det konkrete ting og få snakket med dem der har interesse - og det går der hurtigt noget tid med. Et møde med Top Performances og en nærmere gennemgang af deres stand, viser det sig de kommer med et komplet Due Plus sæt, hvor der er kælet lidt for cylinderen. Leveringstid og pris er endnu ukendt og der kommer tidligst noget af dette i starten af 2009.

Jeg faldt over en stand hvor man kunne prøve en tur på en "50ccm" el-scooter og kørte rundt på den i et stykke tid. Den model jeg prøvede mangler helt sikkert noget udviklig, for en LK kontakt kunne have givet den samme "bløde" igangsætning, men træk og hurtighed er der fint - så længe man altså ikke vil meget over 30-40km/t. Var også ombord på en Segway, dem man står på som kører når man læner sig frem, som egentlig viste sig at være et yderst spændende køretøj. Den vil nok ikke have mange chancer i trafikken i Danmark pga. reglerne, men ikke desto mindre tror jeg nok den skal vinde indpas. Det skal dog siges prisen er ukendt for mig og den har så absolut noget at sige.

Jeg tror hellere jeg må kravle under dynen nu, for skal der være energi til endnu en dag med megen vandren, fungerer det ikke for godt kun at sove fire-fem timer, desværre. Skal nok være her noget før med en opdatering vedr. torsdag og håber samtidig billederne kan være noget tidligere klar også.

Sov godt!

Update #3:

Tredje og sidste dag på messen er gået og det blev endnu en ganske udemærket dag. Turen til messen gik rigtig godt i morges, så vi var i ekstra god tid - altså tid til kaffe inden der blev åbnet. Vi gad dog ikke stå i kø ved indgangen, for det hele summede virkelig igennem i dag. Det er første dag der er åbent for alle og det kan man virkelig tydeligt mærke - og se på maskinerne. På f.eks. Suzuki crosserne mangler lågene til kølerne, det hele bærer præg af at sko osv. bliver slæbt henover sæde og monocover når folk klatrer rundt osv. Det er virkelig ikke noget man ser, på de dage hvor det primært er importører/forhandlere der er på messen. Det er desuden tæt på en umulighed at bevæge sig hurtigt rundt, for folk går meget langsomt rundt og stopper gerne brat op midt i det hele hvis de falder over noget spændende.

LeoVince har en ny udstødning til 2T maskiner og den minder meget om en GP-udstødning. Som altid fra LeoVince er kvaliteten i top, det samme gælder finish og samlinger. Alt efter hvor ydelsen ligger, tror jeg det kan gå hen og blive en ret populær udstødning, da den, imo, klæder maskinerne godt.

Lydniveauet på messen fik desuden et ekstra hak op i dag og det mærkede vi virkelig da vi sad til møde hos Polini. Man skal hæve stemmen utrolig meget for at blivie forstået/hørt og tingene skal gentages meget. Det er mig lidt en gåde der ikke bliver sat et max db niveau på messen, man bliver ør i hovedet af al den larm!

Som det måske kan fornemmes, så smuttede vi lidt tidligere fra messen i dag, da vi gerne ville have billeder osv. uploadet i god tid. Jesper har lige meddelt de er smidt op i vores galleri, så der er mere guf at hoppe ind og kigge nærmere på Blink med øjet

Vi skal være i lufthavnen med "Ferrarien" senest kl. 0900, så det bliver herre tidligt vi skal op i morgen, mindre lækkert. Vi vil smutte ud og se lidt på byen inden de lukker det hele ned.

Das war es for EICMA 2008 - håber vi vender tilbage med mere guf i 2009 ;-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvorfor kørte i ikke derned i din nye herre sprøde Golf ?.. Smil

Glæder mig til altid gode pics. derfra, ha' det bra dernede.. :wink:
Svar
#3
Energy Skrev:...-Glæder mig til altid gode pics. derfra, ha' det bra dernede.. :wink:
Samme her Grin Venter spændt på nyt fra Ib Rene, Cairo :oops: Sputte, Milano.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Energy Skrev:Hvorfor kørte I ikke derned i din nye herre sprøde Golf?

Er du tosset mand, fly er 100 gange sjovere - især når der er godt med turbulens!

Vi er lige landet på hotellet igen, så der kommer update lige om kort, dog uden billeder til at starte med for det har vi kørt tør for batteri Blink med øjet
Svar
#5
Og lige en ekstra lille en til jer herinde - der er manne nye 4T maskiner på trapperne. Kan bl.a. fortælle der kommer Peugeot Vivacity i 4T og generelt ser det ud til at blive mere i den retning.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Sputte Skrev:Og lige en ekstra lille en til jer herinde - der er manne nye 4T maskiner på trapperne. Kan bl.a. fortælle der kommer Peugeot Vivacity i 4T og generelt ser det ud til at blive mere i den retning.
Euro3 reglerne - Trenden startede jo allerede med Piaggio Zip 4T, Honda Zoomer, Yamaha Giggle og nu også med Yamaha Neo's 4T udgaven.

Dutch
Svar
#7
Så mangler vi bare Gilera Runner 4T...

8)
Svar
#8
DutchDK Skrev:Euro3 reglerne - Trenden startede jo allerede med Piaggio Zip 4T, Honda Zoomer, Yamaha Giggle og nu også med Yamaha Neo's 4T udgaven.

Dutch
Euro 3 var måske til at overkomme (jeg mener, KTM har gjort det et par år med en to-takter) - MEN Californien, som historisk sætter normen i USA, overvejer kraftigt, hvis de ikke allerede har gjort det, at totalforbyde nyindregistrering af to-taktere, der er yngre end 1997, og dermed således forbyde alle nye to-taktere på gaden. Det er noget, der kan få fabrikanter til at revurdere deres produktion. Når flere stater i USA følger Californien, så skal EU nok komme lige i hælene. Så to-takteren ligger nok allerede i respirator, og afventer kun, at USA og EU forlanger, at stikket hives ud. Bliver det som i Californien, vil det herefter være umuligt, at sælge sin to-takter. Branchen vejrer morgenluft, ved udsigten til et salgsboom af firtaktere, og anbefaler, forståeligt nok, tiltaget imod to-takterne - det samme gør producenterne.

"Officials of the California Air Resource Board (CARB) have decided to go ahead with a plan that will prohibit owners of two-stroke motorcycles and ATVs manufactured after January 1, 1997, from registering their vehicles with the state's "Green Sticker" program. The action effectively bans new two-stroke vehicles from use except at closed-course competition facilities, reports the American Motorcyclist Association (AMA)."
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
I flere Kinesiske storbyer er 2T forbudt. Nok derfor at GY6 motoren sidder på så mange Kinesere.

En af de Kinesiske producenter har lincens til Ditech motoren, har bare ikke set den endnu. Ditech motoren overholder Euro 2 normen uden katalysator og Euro 3 normen kan klares nemt med katalysator.

Ditech er opfundet af et Australsk firma.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så er der billeder på www.speedline.dk/galleri Smil
Svar
#11
gvviking Skrev:Ditech er opfundet af et Australsk firma.

Jeps, Orbital er navnet. De var allerede ude med det til en Australsk Ford engang i 60'erne !.. Fortvivlethock:
Svar
#12
Årrr hvad... : http://www.speedline.dk/galleri/images/2...8726.jpg98

Det har jeg faktisk tit tænkt på. Den må være ret rap i optrækket og let i styringen.. Grin


Simon > Så du om der var koblingsgreb på den her : http://www.speedline.dk/galleri/images/2...799.jpg136

Går ud fra, at den er med gear (125cc ? ).

Mange fede nye modeller denne gang syns jeg, specielt Speedfight 3 og IceBlade'en.. Fortvivlethock: .
Svar


Forum spring: