Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Piaggio SI ruster
#1
Min gode "gamle" Piaggio SI, ruster a' helveg til. Hvad kan jeg gøre for at få det stoppet?? Jeg har
hvert år siden jeg overtog den, måttet fjerne rust, og male den. Jeg har blandt andet brugt Hammerite, som jo kan bruges til at male på rust. Men skidtet slår igennem 4 lag, og det forstår jeg sgu ikke rigtigt, hvorfor det sker, og dog, jeg bor 3 km fra havet Smil. Så det er vel havluften(saltholdig), der er synderen eller hva'?

Big'en's stel er ikke så modtagelig for rust, da det jo er dækket af plast Smil. Så det er ikke noget større problem her.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Sandblæs det, og få det lakeret prof. Hammerit er til gamle jernbåde og havelåger, det er en slags lappeløsning, der som du har erfaret, ikke holder i længden.


/Energy
Svar
#3
Den saltholdige luft er højst sandsynlig synderen. Undervognen på mange biler er heller ikke særlig glad om vinteren, når der bliver strøet salt på vejene. Og hvis ikke metallet fra start af har fået et beskyttende lag mod rust (Det forhindrer dog ikke rust helt) så skal man ikke regne med, at den ser særlig flot ud i mange år Smil Desværre.

Hvad man kan gøre for at løse det, ved jeg så ikke helt. Evt. slibe den helt ned, og så polere op igen? Ej, spørg en fagmand Blink med øjet
Svar
#4
Anonymous Skrev:Sandblæs det, og få det lakeret prof. Hammerit er til gamle jernbåde og havelåger, det er en slags lappeløsning, der som du har erfaret, ikke holder i længden.


/Energy

Jeg har også overvejet at få den omlakeret, i samme farve. Men det koster vel mere, end jeg gav for den?(500 kr) Smil. Sandblæsningen kan jeg selv klare, men det sviner vel a' helvede til ??
Svar
#5
Jep, det sand kommer ind alle vegne! (Skal ikke misforståes Smil) )Sørg for at have noget tøj på, der så vidt muligt slutter tæt ved halsen, hænderne og fødderne. En maske af en art er også et must. Har set, at Harald Nyborg sælger specielle masker, som er beregnet til netop sandblæsning.

Prisen varierer alt efter om du selv vil gå i krig med det, eller få en autolakør til det. Du skal nok regne med i hvert fald at smide mere end 1000 kr efter det, hvis det skal være flot. Prøv at kontakte en autolakør og forhør dig om prisniveauet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Michael M Skrev:Jep, det sand kommer ind alle vegne! (Skal ikke misforståes Smil) )Sørg for at have noget tøj på, der så vidt muligt slutter tæt ved halsen, hænderne og fødderne. En maske af en art er også et must. Har set, at Harald Nyborg sælger specielle masker, som er beregnet til netop sandblæsning.

Prisen varierer alt efter om du selv vil gå i krig med det, eller få en autolakør til det. Du skal nok regne med i hvert fald at smide mere end 1000 kr efter det, hvis det skal være flot. Prøv at kontakte en autolakør og forhør dig om prisniveauet.

Jeg skal nok pakke mig godt ind, hvis jeg selv gør det Smil.

Og jeg kontakter selvfølgelig en lokal lakør, ang. priser. Smil
Svar
#7
Jps Skrev:Jeg skal nok pakke mig godt ind, hvis jeg selv gør det Smil.

Og jeg kontakter selvfølgelig en lokal lakør, ang. priser. Smil

Fornuftigt 8)

Upload endelig billeder af resultatet, hvis du får den malet.
Svar
#8
Michael M Skrev:Fornuftigt 8)

Upload endelig billeder af resultatet, hvis du får den malet.

Det skal jeg nok. Men det varer nok længe, før der sker noget i den retning Smil.
Svar
#9
men vel ikke så længe den er rustet op Græder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
steen55 Skrev:men vel ikke så længe den er rustet op Græder


Næ nej Smil. Den er jo et arvestykke(selvom jeg gav penge for den). Men der går nok 1-3 mdr, før jeg begynder på den.
Svar
#11
ok.. hvad med noget bundmaling til både nu du bor ved (salt)vandet... Ingen tvivl om "salttågen" i luften får tingene til at ruste hurtigere.
Svar
#12
steen55 Skrev:ok.. hvad med noget bundmaling til både nu du bor ved (salt)vandet... Ingen tvivl om "salttågen" i luften får tingene til at ruste hurtigere.

Ja se det var jo en idé, men det skal så være en ugiftig maling(uden det der blymønje, eller hvad det hedder?? )
Svar


Forum spring: