Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad skal man vælge ?
#1
Hejsa derude

Min far kom her for et par uger siden og sagde han havde set en fed cykel stå i Østermarie her på Bornholm. Og da jeg mangler en cykel til at fræse lidt rundt på her til sommer så var jeg da lutter øre, Men hallo en kineser, det kan da ikke være noget værd tænkte jeg.

Men her i går så var jeg deroppe en tur. Det skal lige siges der kun er 1 forhandler af kinerser cykler herovre. Han havde nogle forskellige stående men de to som fangede min opmærksomhed var
Chituma 250-3 og Jincheng 250-6. De var ret fede. især 250-6 rent design mæssigt.

Af en eller mærkelig grund havde forhandleren på den her åbenhus dag i går besluttet at man ikke måtte tage en prøvetur medmindre man kunne Love på biblen at man 1323% sikkert ville købe den eller havde pengene med kontant. Og da jeg hev 20000 op a lommen kontant kom han med den undskyldning at importøren i jylland ikke havde sent nøgler med. Han blev pludslig meget lille og se på. Smil Det virker måske lidt mærkeligt at jeg havde pengene med, men på den måde er det nemmere at prutte om prisen. Ihvertfald herovre.

Nu til mine spørgsmål.

1: Jeg er 187 og vejer 115 kg pt. De her cykler har jo ikke mange heste. Så Vil de kunne holde 85-90 i modvind og op af 12-17% bakker. ? Dem har vi nemlig en del af herovre.

2: Disse to modeller jeg tænker på har ikke lige mange heste men inde på imporørens hjemmeside står den med mindst hestekræfter 250-6 til 105km/t og den med flest 250-3 til kun 100km/t. Det giver ingen mening. Er der en forklaring på det her ?`

3: Leveringsomkostningerne er de for at få den sendt fra lageret i jylland og til forhandleren ? eller fra forhandleren og til min adresse ?

4: Vores lokale forhandler er ikke ham jeg gider at handle med. Ville det være muligt at købe den i kbh og få den sendt herovre som en del af Leveringsomkostningerne ?

Mange tak for et fedt forum, håber der er nogen derude med svarene.

Mvh Mikkel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
1. Jeg har selv ca. samme str som dig, jeg kører jinlun JL 150-5 og har ingen problemer med bakker med stigninger, jeg behøver ikke engang at geare ned i 4 gear som jeg skulle med Suzuki GN 125.
2. Jeg tror ikke helt at man kan stole på de tophastigheder der bliver angivet, der kan være angivet vidt forskellige tophastigheder fra de forskellige importører og på de udenlandske sider.
JL 150-5 står f.eks til 82 km/t nogle steder og til 100 km/t andre steder.
3. Leveringsomkostninger er typisk for klargøring og indregistrering af cyklen.
4. Jeg vil tro at du selv skal betale fragten eller du kan lave en tur ud af det og hente cyklen selv.

Held og lykke med det. Grin
Svar
#3
Leveringsomkostninger er kun for samling/klargøring/prøvekørsel/nr.plader/parpiarbejde med afgift med mere.
Derudover kommer fragt af maskinen til kunden, hvis ikke man selv henter den.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#4
Andersen Skrev:1. Jeg har selv ca. samme str som dig, jeg kører jinlun JL 150-5 og har ingen problemer med bakker med stigninger, jeg behøver ikke engang at geare ned i 4 gear som jeg skulle med Suzuki GN 125.
2. Jeg tror ikke helt at man kan stole på de tophastigheder der bliver angivet, der kan være angivet vidt forskellige tophastigheder fra de forskellige importører og på de udenlandske sider.
JL 150-5 står f.eks til 82 km/t nogle steder og til 100 km/t andre steder.

Tak Andersen. Det fjernede lige mine værste fordomme om de her nye bikes. Men jeg skal nok også ud og køre en tur på den kør jeg køber. gider bare ikke tage til kbh for at få en prøvetur.

Parkhave > Tak for din uddybende information omkring levering osv.

Mvh Mikkel
Svar
#5
Jeg er også ude på første gangs køb.
Jeg er helt væk! Jeg brænder selvfølgelig efter en dejlig kvik japaner der også kan bare lidt.
Men jeg nægter altså at give 20-25Kkr for noget gammelt hø der er tilsvarende år gammel! Så er vi oppe i de 45-55Kkr for noget godt brugt, og det kan man sagtens finde. Men så kommer spørgsmålet op om kaskoforsikring osv.

Åh ve, sikke et helvede..

Så er der kina motorcyklerne, jeg vil helt klart prøvekører et par stykker af dem, men jeg tror - desværre - at der er for lidt gang i dem, til min smag.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er det MC Nord på Bornholm der har de andre?, for han er nemlig Regal Raptor forhandler.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#7
SLK > Det behøves ikke at være noget lort selvom det er gammelt. Kvaliteten på de gamle cykler er jo det meget bedre end kineserne. Og de kan også sælges igen.

Hvis du bruger 20k på en ny kineser kan du MÅSKE få 5000 kr om 2 år.

Her er nogle alternativer som er MEGET fristende.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=44377505
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=44235051
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=44208538

Parkhave > Ja han sælger dem også, men han tager 28500 for en 250 kubik. Ret dyrt.

Mvh Mikkel
Svar
#8
Det må da bero på en fejl?
Listeprisen er den du kan se på min hjemmeside.
Ellers må jeg jo give lidt til togbilletten og så kan du hente den her og køre hjem.
Vi må lave lidt særtilbud til bornholm
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#9
DoYouSpeakWak?? Skrev:Her er nogle alternativer som er MEGET fristende.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=44377505
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=44235051
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=44208538

Du har ret, det er ikke helt umuligt alligevel. Men jeg vil se pengepungen an om en måneds tid når jeg står med kortet i hånden. Tror jeg har hævet maxprisen til en 40-50Kkr,- og her kan man i hvertfald finde noget godt og ikke alt for brugt - alligevel Blink med øjet

Bare lidt sjovt, at indehaveren af Billig-Scooter.dk og Billig-MC.dk køber en Japaner - en ikke-så-billig-MC? Blink med øjet Det er da ironi..

Eller?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Syntes bare de bikes jeg fandt der på DBA så ret godt ud.

Men det er jo mere held end forstand at finde så lækre cykler.

Kineserne er der jo hele tiden og kan købes uden at skulle vente på den rigtige. Men personligt ville jeg da helst ha en med lidt flere kubik.

Også fordi jeg er ret sikker på at efter en enkelt sommer eller to så vil jeg ha noget større og hvad skal man så stille op med sådan en kineser størrelse. Vi aner jo intet om brugt priser endnu.

Billig-mc kan jo godt være en til 40-50k. De dyre koster jo meget mere. Men jeg kan godt se ironien i det.

Mvh Mikkel
Svar
#11
- og så vil jeg lige være lyseslukkeren, der siger "husk at der er noget der hedder lille og stort MC-kørekort" Ked af det
Svar
#12
Ebbe Skrev:- og så vil jeg lige være lyseslukkeren, der siger "husk at der er noget der hedder lille og stort MC-kørekort" Ked af det

Jeg ikke forstå? Uddyb tak :oops:
Svar


Forum spring: