Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
Hej
Mig og en kammerat har smidt et powerluftfilter på hans Giantco Sprint, og mens vi gjorde det skiftede vi dyse til #94.. Men nu er gasresponsen dårlig og den har svært ved at komme op i fart.. Jeg har læst herinde at de "erfarne" mener at dyse #94 er rigtigt godt, men det er vel med std. luftfilter? Da motoren jo får mere luft med et powerluftfilter skal der vel bare en større dyse i?
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 234
Tråde: 23
Tilmeldt: Sep 2008
Få at det skal have effekt skal du have større dyse i, hvor meget større ved jeg ikke. Spørg evt. der hvor du købte dem.
Da jeg kørte MC (Yamaha XS850) havde jeg også powerfiltre på.
Jeg dysede om og justerede til den store guldmedalje. Det eneste jeg fik ud af det var en fed indsugningslyd og lidt bedre bundtræk. Intet på toppen.
Det var i hvert fald ikke al den besvær værd.
Måske du kan få mere ud af det.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.
Med venlig hilsen
Gert
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
danielvp Skrev:Hej
Mig og en kammerat har smidt et powerluftfilter på hans Giantco Sprint / 4-takter, og mens vi gjorde det skiftede vi dyse til #94.. Men nu er gasresponsen dårlig og den har svært ved at komme op i fart.. Jeg har læst herinde at de "erfarne" mener at dyse #94 er rigtigt godt, men det er vel med std. luftfilter? Da motoren jo får mere luft med et powerluftfilter skal der vel bare en større dyse i?
For det første, giver det ikke noget, at sætte et powerluftfilter, på en sprint. Det eneste der gør er at larme mere.
Og nedsætte motorens levetid. (Hvis det er en af de billige)
For det andet, så skal du op over 100 i dyse størrelse.
Du kan evt læse det her indlæg, som omhandler en scooter, som har samme motor, og karburator, som sprint'en:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...sc&start=0
Og lidt senere:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...ght=#59728