Søg Garagen Hej Gæst! Register

Keeway Matrix
#1
Hej. Jeg overvejer meget denne labre scooter, som kun koster 10.000 hos Claus May. Jeg vil dog gerne have den til at gå mere end 30 kmt. Det må være ringen i varioen der skal fjernes. Hvor meget vil det give, og kan jeg i strengt tilfælde selv fjerne den? Jeg ved ikke meget om motorer osv.
Der er også noget med begrænsning i udstødningen. Hvordan fjerner man den? Den må gerne køre en 55-60 stykker, når jeg er ude på landet på lige vej.

Er det overhovedet en god scooter?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Keeway minder meget om CPI scooteren, så det er en god scooter, der er sikret ringen i variator som skal fjernes, et overkommeligt projekt, så skal forrøret også skiftet med en til en 45'er, og sidst skal den lige op på dyse 56 ca, så burde den rende ca 60 på speedo. :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#3
Hej Johansen, og mange tak for dit svar.

Jeg læste noget med en der fik den til at køre ca. 70 ved at fjerne ringen i varioen (hvor meget vil det give alene - 50/55 stykker?) og så begrænsningen i udstødningen. Jeg vil helst have den til at køre mere fornuftigt, uden at købe direkte Tun-dele.
Svar
#4
Selv tak.

Jeg vil tage skiven og sætte et andet forrør på, eventuel fra en 45'er eller en anden uden blindrør eller begrænsninger.

Skiven alene vil kun gived lidt bedre top men tager du også forrør med får du langt bedre acceleration og medere top, ifgl speedo nok omkring de 70 men i ægte km/t nok en 60 stykker :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#5
Hvad vil sådan et forrør koste? (Skal det ikke svejses på?).
Kan jeg godt selv sætte et forrør på og selv fjerne ringen i varioen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Prøv at kigge på din udstødning og se om den ikke er samlet af et forrør der så er spændt på bagpotten med tre bolte. Det er nemt nok at skifte forrør to bolte ved cylender og tre bolte ved bagpotten. Ringen kan også nemt selv fjernes, der er gode guides i tips og triks menuen her inde på B-S :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar


Forum spring: