Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lovlig øgelse af fart
#1
Har lige et spørgsmål ang. en Giantco Sprint:

Hvis man har en fabriks ny Sprint (30 knallert) og uden at tune den på nogen måde hvor lang til går der så før at den er kørt til og kan køre de 35-40-45 cirkus km/t?

Lille spørgsmål fra en ny brugerGrin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du skal ikke give fuld gas, før den har været til første service ved 3-500 km. Det er især vigtigt, når/hvis den kører med begrænsning (skive) i variatoren. Den bevirker nemlig, at den vil kunne køre med flere omdrejninger, end den ville kunne med begrænsningen fjernet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Og det vil sige at jeg først skal køre med bundgas efter den første service??
Svar
#4
TheD-LineWarrior Skrev:Og det vil sige at jeg først skal køre med bundgas efter den første service??
Ja, den normale tilkøringsafstand er ca. 300 km, så det passer med første service, hvor olien vil blive skiftet ud. Det tager heller ikke lang tid, jeg kørte de 300 km samme dag, jeg fik cylinderen på, og var på værkstedet næste dag, hvor jeg til stor forundring bad om at få lavet service :P Du siger, at den skal være lovlig, og samtidig vil du gerne have den til at køre "35-40-45 cirkus km/t?" Fortvivlethock: Det kan ikke lade sig gøre. En lovlig lille knallert, må maks. kunne køre 33 km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Mange scootere kan køre mere fra starten :o
Min var oppe på 38 på de der fartmåler-skilte.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Du siger, at den skal være lovlig, og samtidig vil du gerne have den til at køre "35-40-45 cirkus km/t?" Fortvivlethock: Det kan ikke lade sig gøre. En lovlig lille knallert, må maks. kunne køre 33 km/t.

Bob bob du, min kører cirka 37-39 med alle begrænsninger i. Smil
Svar
#7
IceTea Skrev:Bob bob du, min kører cirka 37-39 med alle begrænsninger i. Smil
Bob, bob selv do :wink: Hvis den kører over 33 km/t, så er den per definition ulovlig - begrænsninger eller ej :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Jamen, så er min ulovlig eller hvad? :P
Svar
#9
IceTea Skrev:Jamen, så er min ulovlig eller hvad? :P
Ja, og kan du så gå hen i skammekrogen, din fartbølle Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Fy fy skamme, ja jeg ved det :oops:
Svar
#11
Jamen det kan man da umuligt blive stillet til ansvar for - sådan var den da man købte den, og højst sandsynligt har INGEN (hverken forhandler eller privatperson) ændret noget..
Svar
#12
Echo Skrev:Jamen det kan man da umuligt blive stillet til ansvar for - sådan var den da man købte den, og højst sandsynligt har INGEN (hverken forhandler eller privatperson) ændret noget..

Men det kan du.

Har du slet ikke fulgt med? http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=6784

Det er DIT ansvar at din scooter ikke kører mere end den må.
Svar


Forum spring: