Søg Garagen Hej Gæst! Register

Naraku vario, erfaringer
#1
Hej.

Er der nogen af jer der har erfaringer med både malossi multivar og denne her http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=3952 på jeres 4 takter.

Og er malossien virkelig så meget bedre end narakuen, som folk siger?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg tror den du henviser til er en kopi af multivaren, tror ikke der er vildt forksel på det, måske kun i slidstyrke, malossi holder ret godt, men derfor ikke ens betydende med at den du henviser til er et dårliger valg :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#3
Hvis jeg putter naraku varioen på, hvor mange sekunder (bare ca.) tror i så den er hurtigere om at komme op på toppen med, ifht. std. varioen. Og vil den med narakuen trække bedre op af bakker så?
Baotian Rebel
Svar
#4
Det med sekunder hvor hurtigt den så vil trække, er ret svært at svare på, men den får et bedre og mere jævnt optræk, ikke noget med døde punkter og sådan noget, og ja den vil have bedre ved at trække op af bakker og ligende med sådan en variator frem for standart.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#5
Ville virkeligt være dejligt hvis der var nogen der kunne fortælle om det er ca. 1-5 sek eller 5-10. Gider ikke købe den, hvis det ikke er andet end 2 sek.
Baotian Rebel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
rd-2765 Skrev:Ville virkeligt være dejligt hvis der var nogen der kunne fortælle om det er ca. 1-5 sek eller 5-10. Gider ikke købe den, hvis det ikke er andet end 2 sek.
Hvis det alene er et spørgsmål om, at du vil have din firtakter til at accelerere 5-10 sekunder hurtigere til topfart, så kan du spare dig udgiften til en bedre vario, og så bruge pengene til en større cylinder. Men hvis du sætter pris på en jævnere acceleration i hele registeret, også i modvind, så er pengene givet godt ud. Nu er en standardvario ikke bare en standardvario - der er gode standardvarioer og nogle sjuskede kinesere. Selvom min standardvariator skulle høre til de bedre, så fortryder jeg ikke, at jeg skiftede til en Multivar - og så dyre, er de jo heller ikke. Til min, er det faktisk billigere, end originalvarioen, når man tager i betragtning, at man får udroslet gliderør med, og en trykfjeder, som godt nok ikke er nødvendig på min, samt nye ruller :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Skal jeg sætte de medfølgende ruller i, eller hvad vil i anbefale.
Min kørestil er meget varierende.
Baotian Rebel
Svar
#8
rd-2765 Skrev:Skal jeg sætte de medfølgende ruller i, eller hvad vil i anbefale.
Min kørestil er meget varierende.
Hvis du kan få en Multivar, der er direkte beregnet til din model, så vil de medfølgende ruller være et godt udgangspunkt. Hvis ikke du kan få en Multivar rulleafstemt til din model, så vil ½-1g lettere ruller end i standardvarioen nok være udgangspunktet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Hvis du kan få en Multivar, der er direkte beregnet til din model, så vil de medfølgende ruller være et godt udgangspunkt. Hvis ikke du kan få en Multivar rulleafstemt til din model, så vil ½-1g lettere ruller end i standardvarioen nok være udgangspunktet.

Jeg skulle godt nok bruge 1 gram tungere rulle end i standartvario'en.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Big7000 Skrev:Jeg skulle godt nok bruge 1 gram tungere rulle end i standartvario'en.
Var det med standardcylinderen? Med større cylinder, anbefales nemlig lidt tungere ruller i en Multivar af en eller anden grund, som jeg ikke umiddelbart kan se det logiske i. Naraku f.eks. er heller ikke enig i de tungere ruller. Til deres 85-kit med Naraku-vario, anbefaler de 6,3 g's ruller istedet for 6,5g, som er standard på min, og til 72-kittet anbefaler de 6,0g i deres vario Fortvivlethock: Multivar anbefaler 6,0 g til min standardcylinder. Forøvrigt undrer det mig stadigt, at der er så store forskelle på standardvægte i de forskellige GY6-modeller :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Var det med standardcylinderen? Med større cylinder, anbefales nemlig lidt tungere ruller i en Multivar af en eller anden grund, som jeg ikke umiddelbart kan se det logiske i. Naraku f.eks. er heller ikke enig i de tungere ruller. Til deres 85-kit med Naraku-vario, anbefaler de 6,3 g's ruller istedet for 6,5g, som er standard på min, og til 72-kittet anbefaler de 6,0g i deres vario Fortvivlethock: Multivar anbefaler 6,0 g til min standardcylinder. Forøvrigt undrer det mig stadigt, at der er så store forskelle på standardvægte i de forskellige GY6-modeller :?

Det var med større cylinder. Lige nu køre jeg med 7.0, men jeg er sikke på den skal op i 7.5 eller 8.0 gram. Med 6.0 tager den alt for mange omdrejninger.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: