Søg Garagen Hej Gæst! Register

Påfyldning af bremsevæske - forbremse
#13
kragen Skrev:Det er DOT4, man bruger til vores maskiner. Bremsesystemet er ikke et lukket system, og bremsevæsken optager derfor fugt fra luften i beholderen ved mastercylinderen - der, hvor man fylder på. Det er fugten og iltningen, der "degenererer" væsken, og ikke brugen af bremserne. Det er derfor ikke et spørgsmål om kørte kilometer, men om, hvor længe, bremsevæsken har været i systemet :wink: Skift væsken hvert år, eller senest, hvert andet år.

Varmen fra bremse systemet har da også noget at sige.. Hvis det ikke bliver skiftet ofte bliver det jo helt mørkbrun Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
ChemicalBoy Skrev:Varmen fra bremse systemet har da også noget at sige.. Hvis det ikke bliver skiftet ofte bliver det jo helt mørkbrun Blink med øjet
Det er ikke varmen, der får væsken til at skifte farve, det er fugt (vand) og luft. Vandet i væsken får dog bremsevæsken til at koge tidligere, end hvis det var "ren" bremsevæske, og det er ikke ligefrem befordrende for bremseevnen. Vand koger som bekendt ved 100 grader, mens en DOT4 f.eks. først koger ved næsten det dobbelte.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
kragen Skrev:Det er ikke varmen, der får væsken til at skifte farve, det er fugt (vand) og luft. Vandet i væsken får dog bremsevæsken til at koge tidligere, end hvis det var "ren" bremsevæske, og det er ikke ligefrem befordrende for bremseevnen. Vand koger som bekendt ved 100 grader, mens en DOT4 f.eks. først koger ved næsten det dobbelte.

Ja det ved jeg godt.. Det optager fugt på nul komma fem Blink med øjet
det bliver som regl også temmelig tyk (hvis det er rigtig slemt) når det ikke bliver skiftet Smil
Svar


Forum spring: