Søg Garagen Hej Gæst! Register

Guide: Fjerne begrænsning i karburater på Giantco Sprint
#1
Guide til at fjerne begrænsning i karburatoren.

[Image: IMAGE_040%20%5B%5D.jpg]
Åbn ned til dit sæde..!

[Image: IMAGE_041%20%5B%5D.jpg]
Så skal du åbne ned til karburatoren, så derfor fjerne du dette lille låg.

[Image: IMAGE_042%20%5B%5D.jpg]
Så fjerner du de to skruer, og fjerner låget.

[Image: IMAGE_043%20%5B%5D.jpg]
Sådan her ser det ud, når du åbner.

[Image: IMAGE_044%20%5B%5D.jpg]
Så fjerner du den lille skrue(Der brugte jeg er flad skruetrækker)

[Image: IMAGE_045%20%5B%5D.jpg]
Når du har fjernet skruen, ser det sådan her ud!

[Image: IMAGE_046%20%5B%5D.jpg]
Sådan her ser skruen ud, når den er afmonteret.

Dette er et lille og lidt indgreb, og tager ingen tid. God fornøjelse.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det der er da ikke i svømmerhuset. :?
Du skrev at du havde fundet den i svømmerhuset?
Så viste jeg godt hvilken begrænsning det var.
Anders Pedersen Skrev:Hej...

Pillede en skrue i karburatoren. Nærmere bestemt, i svømmer huset. Nu kører den 75 på speedo. Og optrækket, er blevet sygt bedre..

Så mange tusind tak for hjælpenSmil

Den skrue du fjerner i guiden sidder i gasspjældet.

Fin nok guide, bare ærgeligt at billeder er så lyse og uskarpe. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Har du så målt hvor meget det har givet at fjerne stopbolten.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
Jeg er ikke lige inde i alle de der begreber, sorry. En af mine venner havde snakket om noget svømmerhus. Så har jeg åbenbart blandet det sammen. Sorry.

Det gav EN hel del i optrækket, og en 10-20 km/t på toppen mere.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#5
undskyld de mange indlæg. Men da jeg trykkede "Udfør" og skulle sende, sagde den "generel fejl" også troede jeg ikke den sendte..
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej. Jeg er helt ny på dette område, så det kan godt være, at jeg spørger lidt dumt.
Når man fjerner denne begrænsning i karburatoren, er det så ikke nødvendigt, at gøre mere? Jeg har hørt noget om en ring som man også kan fjerne - nogen som ved hvordan dette gøres?? Jeg har ikke planer om, at hverken tune min Giantco eller noget, bare lige fjerne de letteste begrænsninger, hvis den så kan komme til at køre omkring de 60 km/t. er jeg godt tilfreds.
På forhånd tak for hjælpen Smil
Svar
#7
jasoe Skrev:Hej. Jeg er helt ny på dette område, så det kan godt være, at jeg spørger lidt dumt.
Når man fjerner denne begrænsning i karburatoren, er det så ikke nødvendigt, at gøre mere? Jeg har hørt noget om en ring som man også kan fjerne - nogen som ved hvordan dette gøres?? Jeg har ikke planer om, at hverken tune min Giantco eller noget, bare lige fjerne de letteste begrænsninger, hvis den så kan komme til at køre omkring de 60 km/t. er jeg godt tilfreds.
På forhånd tak for hjælpen Smil

Du skal også fjerne skiven i variatoren, for at få den op på omkring 55-60Km/t. Smil

Hvis du skal over de 55-60Km/t så skal du have fat i en ny cdi. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#8
jasoe Skrev:Hej. Jeg er helt ny på dette område, så det kan godt være, at jeg spørger lidt dumt.
Når man fjerner denne begrænsning i karburatoren, er det så ikke nødvendigt, at gøre mere? Jeg har hørt noget om en ring som man også kan fjerne - nogen som ved hvordan dette gøres?? Jeg har ikke planer om, at hverken tune min Giantco eller noget, bare lige fjerne de letteste begrænsninger, hvis den så kan komme til at køre omkring de 60 km/t. er jeg godt tilfreds.
På forhånd tak for hjælpen Smil

Du siger du vil kører omkring de 60 km/t. Jeg pillede bare skiven, også kørte jeg på toppen 60 km/t efter speedometeret.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#9
Anders Pedersen Skrev:Du siger du vil kører omkring de 60 km/t. Jeg pillede bare skiven, også kørte jeg på toppen 60 km/t efter speedometeret.

Er det virkelig så enkelt at fjerne dennne skive? Kan man ikke let komme til at ødelægge noget.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
jasoe Skrev:Er det virkelig så enkelt at fjerne dennne skive? Kan man ikke let komme til at ødelægge noget.

Hvis du følger vejledningerne her på siden BS. Så er det meget let.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar


Forum spring: