Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny bremseslange - tryk?
#1
Hej,

jeg har i dag været igang med at skifte bremseslangen på min scooter. Det går fint nok, til jeg skal lufte slangen ud (få tryk på). Jeg hælder noget bremseolie på, og dernæst pumper, samtidig med at min far skruer en eller anden ventil til og fra.
Vi gør det på nøjagtig samme måde, som man vil lufte bremseslanger ud på en bil (jeg vil ikke gøre mig klog på det, det var hvad min far fortalte mig).
Efter vi har gjort det et stykke tid, og tømt bremseolie beholderen et par gange, er der stadig ikke kommet særlig meget tryk på, hvis ikke intet.
Desuden er jeg ret sikker på, at slangen sidder rigtigt, og bremsevæsken går igennem.

Hvad gør vi galt? Er det anderledes på en scooter, som på en bil?


- Mathias
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hmmm
Istedet for at komme med en lang smøre, kan denne guide bruges?
http://www.rprhosting.dk/nytsite/readart...icle_id=64

Svar
#3
russer60 Skrev:Hmmm
Istedet for at komme med en lang smøre, kan denne guide bruges?
http://www.rprhosting.dk/nytsite/readart...icle_id=64

Tak for svaret, men alt det der står, var netop det vi gjorde ;p. Nå, jeg må lige prøve igen i dag, så.
Svar
#4
Det KAN altså godt tage lang tid før der er opbygget tryk.
Har selv prøvet det en gang hvor der gik det meste af ½ time før der var tryk.

Det er meget vigtigt at der ikke slækkes på trykket når håndtaget trykkes i bund.

Min måde er:
Væske i beholderen, 3 tryk på klingen, åbne for udluftning - klinge går i bund - lukke for udluftningsskrue uden at slække på trykket på klingen.

So fremdeles Smil indtil der er tryk.

En god idè er selvfølgelig at slangen fra udluftningsskruen stikker ned i en beholder med væske så der ikke slipper luft ind.

Jeg gør sommetider det at jeg også fylder den slange op med væske før jeg begynder!!

Svar
#5
Så har jeg lige været ude, for at prøve igen. Og det tog cirka 5 forsøg, også var der tryk nok. Tror bare vi havde været for utålmodige i går ;p.

Tak for hjælpen russer60!


- Mathias
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Velbekomme - rart at kunne hjælpe Smil

Svar


Forum spring: