Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint (30km) opstartsproblemer
#1
Hejsa derude
Ja så er jeg ny bruger her på siden, og håber der er nogle der kan hjælpe mig med min scooter.

Jeg har sådan en fætter her http://www.thansen.dk/product.asp?c=1777...2076550530

Problemet er:

Jeg har en giantco sprint scooter,(30km) som jeg er begyndt at have lidt problemer med, når jeg får startet op, og lige venter til olietrykket er oppe, og omdr er faldet, kører jeg ca 100 meter så faldet farten ned til ca 10km i timen eller scooteren går ud.
Starter op igen/eller slipper gassen lidt, så kan jeg kører en 20/50 meter, hvorrefter den langsomt kommer op i fart igen.

Jeg synes næsten ikke der er noget trækkraft i den mere, og jeg kan lige klare at køre op ad en bakke.

Er der nogen der har en ide til hvad dette kunne være ??

Jeg har tjekket luftfiltret, og det er meget rent.

Den var til servicetjek 2.gang her i feb, hvor den fik skiftet CDIboks.
Jeg har kørt ca 2400 km på den. købte den i efteråret 07.

Ps. har ingen forstand på scooter, Ked af det den er fuld lovlig og jeg bruger den kun til og fra arbejdet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Pssst... Læs lige reglerne en gang til, specielt §2 - Du ved, dem du accepterede da du tilmeldte dig.
Ret derefter dit indlæg så det er i overenstemmelse med reglerne.
Du retter indlægget, ved at klikke på Papir-og-saks ikonet oppe til højre i dit indlæg.

Dutch
Svar
#3
Lyder fuldstændigt som om ventilerne skal stilles, jeg har haft det samme problem som dig, da jeg fik stillet ventiler, kom topfarten, og trækkraften tilbage. Og der var der ingen problemer med at køre når den var kold. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#4
Big7000 Skrev:Lyder fuldstændigt som om ventilerne skal stilles, jeg har haft det samme problem som dig, da jeg fik stillet ventiler, kom topfarten, og trækkraften tilbage. Og der var der ingen problemer med at køre når den var kold. Smil

Hej Big7000

Tjaa det kunne da godt lyde somom det var det. :P

Er dette noget man selv kan rode med ???? og hvordan gør man ???
Svar
#5
FlowerpowerDK Skrev:Hej Big7000

Tjaa det kunne da godt lyde somom det var det. :P

Er dette noget man selv kan rode med ???? og hvordan gør man ???

Jeg har altid stillet dem selv, og syndes ikke der et ret svært. Smil

M.H.T, hvordan man gør, så kan du se det her i min guide. :wink:
Guide til justering af ventiler.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Big7000 Skrev:Jeg har altid stillet dem selv, og syndes ikke der et ret svært. Smil

M.H.T, hvordan man gør, så kan du se det her i min guide. :wink:
Guide til justering af ventiler.


Takker, det vil jeg prøve at kigge på i weekenden.

Håber det er det der er ivejen. Grin
Svar
#7
Puuuhhhhaa

Efter en del operation for at komme ind til ventilerene, har jeg nu fået dem stillet.
Problemet er bare om det er gjort rigtigt ?? Dette er også første gang jeg roder med dette.

Jeg synes scootern lyder, hmmm hvordan skal jeg sige det, som et maskingevær, en meget anderledes lyd en den før.

Vil da også lige sige at der er dælme ikke meget plads at arbejde på/i i motoren
Svar
#8
FlowerpowerDK Skrev:Puuuhhhhaa

Efter en del operation for at komme ind til ventilerene, har jeg nu fået dem stillet.
Problemet er bare om det er gjort rigtigt ?? Dette er også første gang jeg roder med dette.

Jeg synes scootern lyder, hmmm hvordan skal jeg sige det, som et maskingevær, en meget anderledes lyd en den før.

Vil da også lige sige at der er dælme ikke meget plads at arbejde på/i i motoren

Hvis du har fulgt guiden til punk og prikke, så brude der ikke være noget galt. Det med at den lyder som et maskingevær, kan være fordi tomgangen skal stilles.

Køre den godt nok nu?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
Big7000 Skrev:Hvis du har fulgt guiden til punk og prikke, så brude der ikke være noget galt. Det med at den lyder som et maskingevær, kan være fordi tomgangen skal stilles.

Køre den godt nok nu?
Lyder som et maskingevær Fortvivlethock: Nu er ventilerne vel stillet til 0,08 og ikke 0,8 :oops:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har faktisk brugt 0.8 mm Fortvivlethock: opdagede jeg lige
så det må vist ændres imorgen
Svar
#11
Grin Bare stil dem igen, de har ikke taget skade, hvis det ikke hjælper at stille ventiler, så tjek membram i topdæksel på karburatoren, det kan være den ikke sidder rigtget efter det sidste service, hvis de har været der inde og pille...
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#12
Hej igen igen

Nu har jeg brugt 0.05 bladet og givet det lige lidt mere luft.
Nu kører den bare godt, og trækker fint op ad nogle stejle bakker
nice Grin
Svar


Forum spring: