Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha Fs1-Tændings og karburator problemer
#1
Hey i 2-takter forumet.

Jeg har for nylig købt en Yamaha Fs1, som har stået stille i 2 år kort tid efter en total renovering af motoren.

Jeg har fået gang i den men, motoren går virkelig dårligt, jeg tror det er tænding og karburator problemer, jeg har tjekket dysen eller strålespidsen,(Som dem der havde en fs1 fra ny af vidst nok kalder dem.) men der står ikke noget nummer på den, så jeg ved ikke hvilken dyse sidder i nu, men jeg har googlet lidt rundt og fundet frem til at jeg skal bruge en ca 160-170 dyse til den opsætning den har lige nu.


Så kommer spøgsmålene:

1: Kan jeg bruge de dyser T-hansen sælger til en 16(.5?)mm karburator?

2: Hvordan stiller jeg tænding på den? (Platiner) Jeg har aldrig prøvet det før, Og ejer ikke noget specialværktøj, ud over 2 søgerbladsæt, men er frisk på at gå i krig med det. Grin


M.v.h
Big.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis du har tid imorgen ved en 16 tiden, kan jeg kigge forbi og hjælpe dig med platinerne?

Karburator spørgsmålet er faktisk ret godt, men jeg mener da det er en mikuni der sidder på den?
- Google burde kunne fortælle dig hvad størrelse de skal have.
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n

Svar
#3
Hvis det er en mikuni, så har kgi billige dyser i hvert fald :P
http://www.kgi.dk/catalog-2653.php
Jeg har lige læst mig til at std dyse er forskellig, afhængigt af om det er 2 eller 4 gears.
Svar
#4
Big.

Platinerne skal stå mellem 0,35-0,45. Og du skal bruge en skruetrækker og et søgeblad Smil. Stemplet skal være i top, når de stilles.
Svar
#5
Jps: Hvilket sjovt nok svarer til en nedstrygerklinge. Grin
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
dXm Skrev:Hvis du har tid imorgen ved en 16 tiden, kan jeg kigge forbi og hjælpe dig med platinerne?
Jeg har desværre ikke tid, jeg skal til grønkoncert i kolding, det meste af dagen. Ked af det

dXm Skrev:Karburator spørgsmålet er faktisk ret godt, men jeg mener da det er en mikuni der sidder på den?
- Google burde kunne fortælle dig hvad størrelse de skal have.

Jeg har prøvet at google, men der fandt jeg et forum hvor de ikke rigtig kunne finde ud af hvilke der kunne bruges.

Echo Skrev:Hvis det er en mikuni, så har kgi billige dyser i hvert fald
http://www.kgi.dk/catalog-2653.php
Jeg har lige læst mig til at std dyse er forskellig, afhængigt af om det er 2 eller 4 gears.

De ser lidt volsomt lange ud. :?
De ligner ikke den dyse, jeg har i nu.


Jps Skrev:Big.

Platinerne skal stå mellem 0,35-0,45. Og du skal bruge en skruetrækker og et søgeblad . Stemplet skal være i top, når de stilles.

Hvornår ved man at stemplet er i top?

Og hvordan foregår det når man skal stiller på dem?

dXm Skrev:Jps: Hvilket sjovt nok svarer til en nedstrygerklinge.
Nårre, det forklare kommentaren i min gæstebog. Grin
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Big:

Pil tændrøret af, tag en pind eller skruetrækker, og stik den ned i tændrørshullet. Tørn motoren med svinghjulet, og så mærker du hurtigt at stemplet rammer pinden eller skruetrækkeren. Sådan finder du, stemplets toppunkt (pinden eller skruetrækkeren, skal skubbes helt ud) Smil.
Svar
#8
Det er jo år siden man har rodet i de der yamaha'er :wink:
Men jeg mener at dysen fra t.hansen passer i din karburator, óg hvilken du skal bruge, er et godt spørgsmål. Du kan jo tændrørsaflæse den og de hvordan den brænder på tændrør. Luftskruen skal så 1½ gang ud eller der omkring.

Men ellers god fornøjelse med din Yamaha Smil
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#9
Johansen.1981 Skrev:Det er jo år siden man har roddetr i de der yamaha'er :wink:

Men jeg mener at dysen fra t.hansen passer i din karburator, óg hvilken du skal bruge, er et godt spørgsmål.

Du kan jo tændrørsaflæse den og de hvordan den brænder på tændrør. Luftskruen skal så 1½ gang ud eller der omkring.

Men ellers god fornøjelse med din Yamaha Smil

Jeg prøver at købe en dyse, hvis ikke den passer må jeg jo købe strålerøret, som passer til deres dyser.

Luftskruen har jeg ikke haft fat i endnu, men stiller den når jeg skal have skiftet dyse.
Hvad med nålen? Skal jeg bare lade den være i midten, eller? Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Big7000 Skrev:Jeg prøver at købe en dyse, hvis ikke den passer må jeg jo købe strålerøret, som passer til deres dyser.

Luftskruen har jeg ikke haft fat i endnu, men stiller den når jeg skal have skiftet dyse.
Hvad med nålen? Skal jeg bare lade den være i midten, eller? Smil

Lyder som en rigtig god ide med dyse problemet, nålen kan du drejle lidt ind som på en firtakter, men prøv at flytte rundt på den, men som regl sidder de i midten, mener jeg, men ellers prøv dig rem med at indstille den. Tjek eventuel div pakninger om de er i fin stand, nu den har stået stille så lang tid.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#11
Bare lige for god ordens skyld, når nu du jo ER 4takts mand. HUSK at blande 2 taktsolie i benzinen, 2 % er fint.

Karburator indjusteringen på din FS1 er lige som beskrevet for 2 takterne ellers. Ingen ændring i proceduren i forhold til de scootere vi kører med. Og den kan også blive ColourTunet, uden problemer.

Dutch
Svar


Forum spring: