Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsning i luftfilter, dyse.
#1
Min PGO Hot 50 er næsten lovlig, lige bort set fra at jeg har fjernet ringen i vario'en.
I dag har jeg så fjernet begrænsningen i luftfilteret ved at bore store huller i røret og så klippe hele siden ud af det med en skævbider.
-Den skulle lige ha' et par andre ruller i vario'en for den havde et 'dødpunkt' lige onkring 40 Km/t. Men nu spinder den som en kat og optræk og tophastighed er skøn.

Men så læste jeg et sted at det var absolut nødvendigt at gi' den en anden dyse i karburatoren ?
Motorgangen er fin både ved lave og høje hastigheder (fuld skrue), så er det mon nødvendigt at skifte dyse ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
weirdlabs Skrev:Min PGO Hot 50 er næsten lovlig, lige bort set fra at jeg har fjernet ringen i vario'en.
I dag har jeg så fjernet begrænsningen i luftfilteret ved at bore store huller i røret og så klippe hele siden ud af det med en skævbider.
-Den skulle lige ha' et par andre ruller i vario'en for den havde et 'dødpunkt' lige onkring 40 Km/t. Men nu spinder den som en kat og optræk og tophastighed er skøn.

Men så læste jeg et sted at det var absolut nødvendigt at gi' den en anden dyse i karburatoren ?
Motorgangen er fin både ved lave og høje hastigheder (fuld skrue), så er det mon nødvendigt at skifte dyse ?

Når du ændrer luftgennemstrømningen ved at skifte luftfilter, eller ændre luftfilterhuset som du har gjort, så skal du også dyse op, med ret stor sandsynlighed. Ellers vil du køre med en mere mager blanding ved fuld rulle, og dermed øge risikoen for en varmesætning af cylinderen.
Husk, olien smører, benzinen køler. Når du ændrer på benzin/luftblandingen, så kommer der mindre dele benzin til en større mængde luft, og dermed mindre indvendig køling af metaldelene i skyllefasen af stempelslagene.

Normalt siger man som tommelfingerregel, at når man skifter fra standard luftfilter til f.eks et powerluftfilter, skal man regne med at dyse ca 10 numre op.

Jeg er ikke helt med på hvad du har gjort, så et billede af det ville sige mere end din ovenstående forklaring, men husk også at luftfilteret fanger støvpartikler, og regndråber, så hvis du blot har fjernet hele siden på luftfilterkassen, således at luften ikke bliver ordentligt filtreret mere, før den ryger i karburatoren, så har du også en risiko for at der kommer fremmedlegemer ned i krumtaphuset, og det er absolut ikke en god ting.

Dutch
Svar
#3
I luftfilterhuset er der et plastikrør, lige der hvor luften kommer ind, med en forsnævring som jeg har fjernet. Luftfilteret er stadig intakt.
Men det jeg har lagt mærke til er at luftfilteret altid var pladder-vådt af benzin før jeg fjernede begrænsningen. -Jeg kunne faktisk vride det. Det virkede som om at karburatoren slet ikke kunne få nok luft i forhold til den benzin der kom ud.
Svar


Forum spring: