Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter 45 uden reg. attest?
#1
Hvis man vil købe en knallert 45 og sælgeren ikke har reg. attesten, hvordan checker jeg om den er stjålet? Kan jeg ringe til et eller andet politi kontor og få dem til at slå stelnummeret op?

Hvis den nu ikke er, hvad er proceduren for at få en ny reg. attest - og hvad koster sådan noget?

Nu hvor vi er ved det, hvad koster omreg. inkl. plader?

Hilsen...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det forgår lige som med en bil, og ja du kan bare ringe til politi og får afvide om den er varm.
For at få en ny reg att skal du have den gamle ejers underskrift på ansøgning om en ny
Svar
#3
Tak.

Kan se at det kun koster en 50'er for den genpart for at få reg. attesten.

Men dette gør mig lidt nervøs:

Citat:For at få en genpart af registreringsattesten skal den, der er registreret som ejer af køretøjet, udfylde en ansøgning om at få en genpart af attesten.

Har kig på nogle som har stået afmeldt i et par år, så kunne man jo godt forestille mig at de har skiftet ejer et par gange og hvem er så registreret som ejer?
Man kunne måske bare sætte en krølle på den ansøgning fra "nuværende ejer" :oops: ?
Svar
#4
Ja det kunne du gøre :oops: bare du har hans navn og adr. Jeg har før gjordt det med en bil Ond
Svar
#5
12V Skrev:Har kig på nogle som har stået afmeldt i et par år, så kunne man jo godt forestille mig at de har skiftet ejer et par gange og hvem er så registreret som ejer?
Man kunne måske bare sætte en krølle på den ansøgning fra "nuværende ejer" :oops: ?

Rc scooter Skrev:Ja det kunne du gøre :oops: bare du har hans navn og adr. Jeg har før gjordt det med en bil Ond
Dårligt råd.

Skulle det blive opdaget, evt hvis det f.eks. viser sig at maskinen er stjålet, så ligger der lige pludselig en dom for dokumentfalsk på straffeattesten.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:Dårligt råd.

Skulle det blive opdaget, evt hvis det f.eks. viser sig at maskinen er stjålet, så ligger der lige pludselig en dom for dokumentfalsk på straffeattesten.

Dutch


Kan jeg kun give dig ret i Skulle ha svaret på en anden måde, men nu ligger det sådan jeg ikke er for god til at stave, håber det er ok
Svar
#7
Jeg vil ikke have noget der er stjålet, så det skal undersøges inden og sælgeren skal underskrive en købe kontrakt eller lign.

Sidder bare og lader min fantasi løbe, hvad nu hvis det er en knallert man har arvet eller den har skiftet ejer et par gange, og man ikke aner hvem den sidste ejer er, som har haft sit navn skrevet på reg. attesten. Så er man vidst i en skidt situation jeg ikke vil ende i...

Hentede lige det genpart formular på politi's hjemmeside, og der skal være fuld navn, cpr og læselig underskrift fra den officielle ejer. Så der må jeg så finde en der kan klare de krav, ellers er sådan en knallert vel ubrugelig til de danske veje?

Mon politiet kan oplyse den sidste ejer ud fra stelnummer, så man derved kan skaffe kontakt til personen og få underskrevet et genparts formular?

Takker endnu en gang for hjælpen.
Svar
#8
12V Skrev:Mon politiet kan oplyse den sidste ejer ud fra stelnummer, så man derved kan skaffe kontakt til personen og få underskrevet et genparts formular?

Nej. Det de kan oplyse dig, som tredjepart, er om scooteren er meldt stjålet. De kan ikke udlevere navn og adresse på ejeren i motorregisteret, uden at overtræde persondatalovgivningen.

Det du måske kan få dem til, er at kontakte sidste registrerede ejer, og give ham dine kontaktoplysninger, så han kan kontakte dig. Men de vil nok gerne i så fald, have verificeret hvordan du (eller ham du køber scooteren fra) er kommet i besiddelse af scooteren.

Dutch
Svar
#9
Jamen så er jeg vidst godt rustet til at komme ud og kigge på scootere.

Tak 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så fik jeg snakket med en.

Han siger han er sidste ejer og har indleveret pladerne OG attesten. Normalt beholder man da attesten, eller? Måske har han bare tabt attesten siden den har stået uden plader i 3 år?!

Men så skulle det jo være mulig at få sådan en genpart til attesten.

Men siden motorkontoret ikke må oplyse om sidste ejer, så er det jo svært at kontrollere det.

Hvordan ville i gribe sagen an?

Jeg er ret lun på den scooter, god pris og en fin basis for et lille vinterprojekt.
Svar
#11
12V Skrev:Så fik jeg snakket med en.

Han siger han er sidste ejer og har indleveret pladerne OG attesten. Normalt beholder man da attesten, eller? Måske har han bare tabt attesten siden den har stået uden plader i 3 år?!

Men så skulle det jo være mulig at få sådan en genpart til attesten.

Men siden motorkontoret ikke må oplyse om sidste ejer, så er det jo svært at kontrollere det.

Hvordan ville i gribe sagen an?

Jeg er ret lun på den scooter, god pris og en fin basis for et lille vinterprojekt.

Mener ikke man afleverer attesten når man afmelder og levere pladerne tilbage. Han må ihvertfald have noget dokumentation på det, i så fald (Kvittering på at den er afmeldt).

Attesten følger, så vidt jeg ved, maskinen når først den HAR været indregistret. Jeg fik ihvertfald registreringsattesten på den blå 45'er Neo's da jeg købte den fra Neos herinde, og den havde stået afmeldt uden plader i næsten et år.

Ellers må han jo få fat i genparten, før I handler. Det er ikke din opgave at få dokumentationen på maskinen i orden.

Bed eventuelt om stelnummer og motorbloknummer før I handler, og ring eller tag derefter ned til den lokale politistation. Forklar dem hele historien, inklusiv hvad han har sagt ang. registreringsattesten, og spørg om de kan checke den i registeret.


Dutch
Svar
#12
DutchDK Skrev:Mener ikke man afleverer attesten når man afmelder og levere pladerne tilbage. Han må ihvertfald have noget dokumentation på det, i så fald (Kvittering på at den er afmeldt).
Dutch
Motorkontoret stempler "afmeldt - en dato - Nummerplader afleveret - Motorkontoret i den by hvor motorkontoret ligger, bag på den org. reg attest. Og man kan tage den med hjem.

Håber det var til at forstå. Smil
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar


Forum spring: