Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kina scooter - hvad synes i?
#1
Jeg er den lykkelige ejer af en stranger x-fight, som nogen ville kalde en kina/lorte scooter.
Det er c-reinhardt det importere dem, så den må jo være rimelig god, for ellers ville han jo få et meget dårligt ry.

Men hvad synes i generelt om kina scootere?

Jeg synes selv de kan hvad de skal, og at jeg ikke kan mærke specielt meget forskel på min og andre scootere, andet end at de andre er sværere at skille ad. De er jo alligevel lavet i kina, så det gør vel ingen forskel
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Vend tilbage om 2 år, så tager vi den derfra.. :P
Svar
#3
Energy Skrev:Vend tilbage om 2 år, så tager vi den derfra.. :P

Hvad tror du da at der er sket om to år?

Jeg tror ikke at der går så mange år før der ikke findes de store mærker mere, hvis de bliver ved på den måde med 2-taktere og i den pris klasse. så vil folk heller købe en billig scooter der måske holder til 100.000 km og så købe en ny, frem for at købe en dyr en der kører 100.000 og kan sælges til under halvdelen a hvad den har kostet.

Fx. min stranger koster 6000 og om to år kan den måske sælges til 2000.
- en hot 50 koster 10000 og om to år kan den sælges til 5000.
Hvem har så mistet mest?
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#4
99amartin Skrev:Fx. min stranger koster 6000 og om to år kan den måske sælges til 2000.
- en hot 50 koster 10000 og om to år kan den sælges til 5000.
Hvem har så mistet mest?

Du har tabt 2/3 af værdi'en, hotten har tabt 1/2, så set fra det synspunkt har du. Men i kroner og øre taber hotten mest.
Nordens Paris (Aalborg)
Svar
#5
99amartin Skrev:Hvad tror du da at der er sket om to år?

Jeg tror ikke at der går så mange år før der ikke findes de store mærker mere, hvis de bliver ved på den måde med 2-taktere og i den pris klasse. så vil folk heller købe en billig scooter der måske holder til 100.000 km og så købe en ny, frem for at købe en dyr en der kører 100.000 og kan sælges til under halvdelen a hvad den har kostet.

Fx. min stranger koster 6000 og om to år kan den måske sælges til 2000.
- en hot 50 koster 10000 og om to år kan den sælges til 5000.
Hvem har så mistet mest?

Du glemmer bare alle de penge du skal skyde i den på de 2 år. ikke mange kinesere lever flot efter bare 1 år - ser det så tit. Der skal ikke laves ret meget på værksted før regningen har kvalt den besparelse der var på den da den blev købt.

Piaggio skal nok overleve (som den største) det har de bevist de kan de sidste 50 år. Vi solgte fx. 3 Vespa'er sidste uge til en samlet pris på 58.000kr. og der røg 1 stk Kineser Bella til 10.000kr. Så nogen ved stadig hvad kvalitet er.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:Du glemmer bare alle de penge du skal skyde i den på de 2 år. ikke mange kinesere lever flot efter bare 1 år - ser det så tit. Der skal ikke laves ret meget på værksted før regningen har kvalt den besparelse der var på den da den blev købt.

Piaggio skal nok overleve (som den største) det har de bevist de kan de sidste 50 år. Vi solgte fx. 3 Vespa'er sidste uge til en samlet pris på 58.000kr. og der røg 1 stk Kineser Bella til 10.000kr. Så nogen ved stadig hvad kvalitet er.

Ja, det er helt sikkert kval. Men med de miljø ting som alle er ved at indgå så lever 2-taktere ikke ret længe mere, så kommer 4-takterne frem, og de fleste a dem er kina'er
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#7
99amartin Skrev:Ja, det er helt sikkert kval. Men med de miljø ting som alle er ved at indgå så lever 2-taktere ikke ret længe mere, så kommer 4-takterne frem, og de fleste a dem er kina'er
Piaggio var på med 4T langt før Kina modellerne (Fx. Zip) og idag er der flere med 4T motorer, bla. Piaggio Fly og der kommer flere til. Piaggio Zip Quadro Tempi bliver fx. solgt for 10.000kr og holder meget længere end Kinamodelerne - og vi snakker ikke kun motor her.

Piaggio får nogle af deres scootere samlet i Østen nu, derfor kan de konkurrere med prisen, samtidig med at mærket står for kvaltet og godt servicenet. Så før de Kinesere får fat i ergonmien og den grundliggende kvalitet - såsom plastikvalg og ledningsnet, svejsning/lakering af stel og bremser der virker ordentligt, så sker der ikke nogen Kinesisk landvinding på scootermarkedet.
Svar
#8
Energy Skrev:Piaggio Zip Quadro Tempi bliver fx. solgt for 10.000kr og holder meget længere end Kinamodelerne - og vi snakker ikke kun motor her.

Er det en 30'er der kan fås i Danmark?
Svar
#9
h_haugbolle Skrev:Er det en 30'er der kan fås i Danmark?

Den skulle snart komme som 30'er også. Kan ikke lige huske om Fly (som er en rigtig fed scoter) fåes som 30'er.

Edit : http://www.c-reinhardt.dk/composite-23.h...ooserID=11
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:Den skulle snart komme som 30'er også. Kan ikke lige huske om Fly (som er en rigtig fed scoter) fåes som 30'er.

Edit : http://www.c-reinhardt.dk/composite-23.h...ooserID=11

Sweet. :thumpup:

Kvalitet, fedt design, god benzin økonomi og så er den rimelig billig. Grin
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
big7000 Skrev:Sweet. :thumpup:

Kvalitet, fedt design, god benzin økonomi og så er den rimelig billig. Grin

Ja, det er ik' så ring' enda.. :wink:
Svar
#12
Energy Skrev:Ja, det er ik' så ring' enda.. :wink:

Jow, det er Ring' at den ikke findes i BiG størrelse Smil.
Svar


Forum spring: