Søg Garagen Hej Gæst! Register

For meget olie har givet ujævn motorgang
#1
Ved olieskift (motorolie) lagde jeg ikke mærke til hvilken mængde olie der skulle fyldes på. Så hvad gør den uvidende scooterkører, jo jeg fyldete den bare helt op. Så er man jo sikker på at der ikke mangler noget. Konsekvensen af denne handling blev dog hurtig meget tydelig da jeg ude på landevej måtte ind til siden.

Min PGO T-rex 150 kørte ok i intervallet 0-80, men derover kunne jeg mærke at motoren ikke gik optimalt. Det føltes som om at den modarbejdede sig selv. Efterfølgende har jeg tømt noget olie af, men min gamle effekt på scooteren ved bundgas er ikke kommet igen. Jeg er bange for at den har suget olie op et sted hvor det ikke er meningen. Er der nogen der kan hjælpe??
PGO T-rex 150
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du tjekket luftfilteret? Det problem havde en a mine venner på sin PMX Naked.
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#3
Lyder underligt at den ikke vil mere. En ven havde en T-rex 150cc, den kørte 125,2km/t var det vidst nok på gps.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#4
Jeg har ikke chekket luftfilteret. Skal jeg bare skrue plastik dækslet af og chekke om det er smurt ind i olie?? 125 km/t det lyder jo helt vildt. Min går 90 på lige vej..
PGO T-rex 150
Svar
#5
Eller den gjorde. Den er total skadet nu. Vennen var tæt på døden. Men nok om den sag. Din burde køre hurtigere. Det er fandme en 150cc.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har nu checket luftfilteret og det er knas tørt. Jeg har imidlertid tjekket min oliepind som viste alt for meget olie. Jeg har hældt noget ud nu, og så håber jeg at det bliver bedre.
PGO T-rex 150
Svar
#7
DennisKristensen Skrev:Så hvad gør den uvidende scooterkører

Sætter sig ind i tingene først, og det er fordi alting har en konsekvents, nogen gange kan den blive ubehagelig eller dyr. Fortvivlethock: Grin

Det er vigtigt at man kun hælder den mængde olie på, der er opgivet i service manual, samt at man jævnligt tjekker oliestanden på oliepinden. Er der for meget kan kompritionen i krumtaphus blive for stor, med sprængt pakning til følge.
Desuden vil den al for megen olien på cylinders inderside komme op i forbrændingskammer, og sode ventiler og tændrør til. bemærkede du ikke en anden lugt eller farve på udstødningen.

Tap al olie af og hæld den rette mængde på, rens dit tændrør og kør en lang tur, når overskuds olien er brændt af vil den forhåbentlig kører godt igen. Du skal ikke forvente dig 125 km/t på toppen, men det har jeg skrevet om andet sted.

Håber for øvrigt, at du har skilt dig af med den gamle olie, på en miljømæssig ansvarlig måde (uvidenhed er ingen undskyldning).
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: