Søg Garagen Hej Gæst! Register

Indregistrering/45-->30
#1
Hej!

Jeg har netop fået min første scooter ud at køre - herlig oplevelseSmil

Mit spørgsmål går på indregistering (Hvordan det foregår) og om det er muligt at indregistrere den som en 30'er selvom den kan køre ca. 60 nu, hvis man får den droslet ned?

Nu vil I sikkert svare - Hvorfor ikke bare købe en 30'er istedet, men har købt den anden da jeg kunne købe den (meget) billigt fra ny/importeret. og ville egentlig hellere have en 30'er!

Jeg ser alle mulige steder helt ens scootere til salg, hvor man kan få dem som både 30 og 45, kan jeg så ikke også få min motor droslet ned og så indregistrere den som 30'er?

Jeg har virkelig prøve at læse mig frem til det (også her), men støder konstant på tvetydige svar!
/Rune
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
kaixter Skrev:Hej!

Jeg har netop fået min første scooter ud at køre - herlig oplevelseSmil

Mit spørgsmål går på indregistering (Hvordan det foregår) og om det er muligt at indregistrere den som en 30'er selvom den kan køre ca. 60 nu, hvis man får den droslet ned?

Nu vil I sikkert svare - Hvorfor ikke bare købe en 30'er istedet, men har købt den anden da jeg kunne købe den (meget) billigt fra ny/importeret. og ville egentlig hellere have en 30'er!

Jeg ser alle mulige steder helt ens scootere til salg, hvor man kan få dem som både 30 og 45, kan jeg så ikke også få min motor droslet ned og så indregistrere den som 30'er?

Jeg har virkelig prøve at læse mig frem til det (også her), men støder konstant på tvetydige svar!

Hvis du har købt en såkaldt Stor Knallert (også kaldet knallert45, eller EU knallert), så har du et problem. Du kan ikke få den indregistreret som en Lille Knallert, da den ikke er typegodkendt som Lille Knallert - Selv ikke hvis der findes en tilsvarende model med andre begrænsninger, som er typegodkendt som Lille Knallert.
Endvidere, bliver du stoppet på den, uden at have kørekort til bil eller MC, så koster det dig en bøde på 5000,- dkr. Plus eventuel bøde for at køre rundt på et uindregistreret køretøj.

Når importøren bestiller maskiner hjem, så siger han f.eks at han vil have 20 som Stor knallert og 20 som Lille knallert - De leveres så med forskellige begrænsninger, og stelnummer+motornummer registreres så som tilhørende enten typegodkendelsen for Stor eller for Lille Knallert for den pågældende model.
Dette kan der så ikke ændres på, så du kan ikke blot drosle motoren ned med 30'eren begrænsninger, og derefter få den registreret som en 30'er. Du kan heller ikke gå den anden vej, og indregistrere en Lille Knallert, hvorpå du har sat de samme begrænsninger som den tilsvarende model i Stor Knallert har, som Stor Knallert.



Dutch
Svar
#3
Det burde du ikke kunne da den er skrevet som en 45 knallert i type attesten. Men hvis der ikke er lavet en type på den endnu, kan man godt snyde lidt. Men er att først lavet, fanger bordet. Og der kan ikke gøres noget. Ville også gerne selv lave mine 45 maskiner om til 30 maskiner, hvis dette var muligt. det er importør som udfylder type att.
4400 kalundborg.
Svar
#4
En knallert må ikke køre uden en godkendelse. Den enkle forklaring på, hvorfor man ikke må "opgradere" eller "nedgradere" finder du i bestemmelsen om, at der ikke må foretages konstruktive ændringer på motor og gear på knallerter, der medfører ændring af den hastighed, knallerten er godkendt til. Det er altså forbudt at fjerne eller isætte en "skive". Det gælder også, hvis nogen af uforklarlige årsager ønsker at begrænse deres 45'er, og derfor vil sætte en skive i, så den ikke kan køre så stærkt - men de må gerne sætte en skrue i gashåndtaget Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Nej den må ikke køre uden, men hvis den ikke er registreret endnu. altså papir udleveret fra sælger kan man lave lidt fusk i de papir. Men der er nummerer i stellet som giver dig svaret på om der er en 45 eller en 30 scooter. men når du har fået scooteren har du også fået papir på den, da den ellers ikke kan sælges lovligt. Men det er ikke noget som du kan ændre ved nu. og bliver du stoppet uden plade og kørekort får du et smæk på 5000 kr som dutch Dk skriver. :oops: navnet er ændret og jeg floves,
og for de penge kan man næsten købe en helt ny scooter, Så det er dumt.
4400 kalundborg.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
skodacarsten Skrev:Men det er ikke noget som du kan ændre ved nu. og bliver du stoppet uden olade og kørekort får du et smæk på 5000 kr som kragen skriver.

Selvom kragen er en flink fyr, og vi ofte kører en aftenkaffetur sammen, så vil jeg altså gerne påpege at vi er to selvstændige individer, og at både jeg og kragen gerne tager ansvar for vores egne indlæg - Det var mig der skrev om de 5000,- Blink med øjet

Dutch
Svar
#7
Ja undskyld, det har jeg også lige fundet ud af. kan du leve med den fejl, ellers retter jeg deet gerne til... gør jeg af den grund.
4400 kalundborg.
Svar


Forum spring: