Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco dødt punkt når der gasse op, efter stop ved rødt lys
#1
Jeg er den glade ejer af en Giantco Sprint. Det er lykkedes mig at få den til at kører fantastisk godt, efter jeg har fulgt alle de gode guides herinde.

Jeg har dog det lille problem, at når jeg har holdt stille for rødt lys eller lignene, når jeg så giver gas har den et dødt punkt, hvor der går ca. 1sek. før den accelerere. Jeg kan kun undgå det ved at, sidde at dreje gashåndtaget en lille smule, men så accelerere den også med det samme. Er der nogen der kender en løsning på det med det døde punkt?

Min opsætning:
Pillet skiven.
Dyse str. 92.
Sports Vario med 5,3g ruller.
Ventiler justeret øverst 0,05 og nederst 0,10.
Skrue fjernet i karburator låg op planet studs.
Bundskrue 2,75 ud fra bundudstilling.
Gasnål løftet til øverste hak.
Ubegrænset CDI
Glad Giantco ejer... Wrooom wrooom
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
tingen Skrev:Jeg har dog det lille problem, at når jeg har holdt stille for rødt lys eller lignene, når jeg så giver gas har den et dødt punkt, hvor der går ca. 1sek. før den accelerere. Jeg kan kun undgå det ved at, sidde at dreje gashåndtaget en lille smule, men så accelerere den også med det samme. Er der nogen der kender en løsning på det med det døde punkt?

Jeg tror det er en 4-takter ting, min gør det nemlig også.

Løsningen er at sætte tomgangen op, eller holde lidt gas i maskinen Smil
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#3
MartinAndersen14 Skrev:Jeg tror det er en 4-takter ting, min gør det nemlig også.

Løsningen er at sætte tomgangen op, eller holde lidt gas i maskinen Smil


Jeg tænkte på om det vil ændre noget hvis jeg ændret studs i karburator til str. 90?
Glad Giantco ejer... Wrooom wrooom
Svar
#4
tingen Skrev:Jeg tænkte på om det vil ændre noget hvis jeg ændret studs i karburator til str. 90?

Kan man ændre på studsens størrelse?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#5
tingen Skrev:Jeg tænkte på om det vil ændre noget hvis jeg ændret studs i karburator til str. 90?
Jeg håber du mener dyse...
Og nej, det vil ikke hjælpe på det problem du beskriver.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:Jeg håber du mener dyse...
Og nej, det vil ikke hjælpe på det problem du beskriver.

Dutch

Ja selvfølgelig dyse
Glad Giantco ejer... Wrooom wrooom
Svar
#7
Tomgangen stod lidt lavt, så jeg har justeret den en lille smule op. Det hjalp en lille smule på problemet.
Glad Giantco ejer... Wrooom wrooom
Svar
#8
tingen Skrev:Jeg er den glade ejer af en Giantco Sprint. Det er lykkedes mig at få den til at kører fantastisk godt, efter jeg har fulgt alle de gode guides herinde.

Jeg har dog det lille problem, at når jeg har holdt stille for rødt lys eller lignene, når jeg så giver gas har den et dødt punkt, hvor der går ca. 1sek. før den accelerere. Jeg kan kun undgå det ved at, sidde at dreje gashåndtaget en lille smule, men så accelerere den også med det samme. Er der nogen der kender en løsning på det med det døde punkt?

Min opsætning:
Pillet skiven.
Dyse str. 92.
Sports Vario med 5,3g ruller.
Ventiler justeret øverst 0,05 og nederst 0,10.
Skrue fjernet i karburator låg op planet studs.
Bundskrue 2,75 ud fra bundudstilling.
Gasnål løftet til øverste hak.
Ubegrænset CDI

Min gør også det samme, og den er fuld lovlig + standart. Det har også hjulpet en lille smule på min at sætte lidt højere tomgang
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#9
Jeg vil tro at der skal strammer trimfjedre i. Så den når lidt højere rpm inden den begynder at køre fremad? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
hellbinde Skrev:Jeg vil tro at der skal strammer trimfjedre i. Så den når lidt højere rpm inden den begynder at køre fremad? Smil

Hvad er trimfjedre? Og hvo sidder de henne?

Det der døde punkt er ligesom den får meget luft eller benzin. Jeg kan beskrive det med hvis nålen er indstillet forkert, det selvfølgelig bare ti gange slemmere.
Glad Giantco ejer... Wrooom wrooom
Svar
#11
tingen Skrev:Hvad er trimfjedre? Og hvo sidder de henne?

Det der døde punkt er ligesom den får meget luft eller benzin. Jeg kan beskrive det med hvis nålen er indstillet forkert, det selvfølgelig bare ti gange slemmere.

Som MartinAndersen14 ganske rigtigt skrev, så er det noget du må lære at leve med. Det er pga forskellen mellem en 2 takts og en 4 takts motor. Du skal tænke på at stemplet skal op og ned 2 gange, for at yde effekt, på en 4 takts maskine, hvorimod 2 takts motoren yder effekt for hver gang stemplet går op og ned.
Så lev med den lille forsinkelse, ligeså snart den er oppe i omdrejninger så har du jo ikke problemet.

Sætter du strammere trimfjedre i din kobling får du en senere tilkobling, fordi du skal op i omdrejninger. Men vil tro du stadig vil opleve den lille forsinkelse før accellerationen sætter ind.

Dutch
Svar
#12
DutchDK Skrev:Som MartinAndersen14 ganske rigtigt skrev, så er det noget du må lære at leve med. Det er pga forskellen mellem en 2 takts og en 4 takts motor. Du skal tænke på at stemplet skal op og ned 2 gange, for at yde effekt, på en 4 takts maskine, hvorimod 2 takts motoren yder effekt for hver gang stemplet går op og ned.
Så lev med den lille forsinkelse, ligeså snart den er oppe i omdrejninger så har du jo ikke problemet.

Sætter du strammere trimfjedre i din kobling får du en senere tilkobling, fordi du skal op i omdrejninger. Men vil tro du stadig vil opleve den lille forsinkelse før accellerationen sætter ind.

Dutch

Jamen ok, jeg kan godt leve med det. Køreglæden i sig selv ophæver alligevel det lille dødpunkt. I øvrigt mange tak for hjælpen og tak for et superfedt forum. Jeg havde ikke fået sådan en dejlig maskine uden alle jer.
Glad Giantco ejer... Wrooom wrooom
Svar


Forum spring: