11-05-2005, 12:47
Bemærk, at en ny og bedre guide er blevet lavet her:
Ny guide til justering af ventiler
start med at pille sadlen af dernæst det sorte
skjold under sadlen det med krog til hjælmen
så er der mere plads at arbejde på og du vil
få denne udsigt
derefter løsner du de fire bolte til dækslet læg det blot på
trinbrættet slangen er lang nok ellers pil den af
så kommer vi ind til herlighedderne.
Her løsner og strammer vi ventilerne forsigtigt lille nøk den ene eller
den anden vej alt efter om de er for løse eller for stramme
har sat begge ventiler 0,5 stramt dvs.man tager et
søgerblad og køre gennem ventilen og det skal være
lidt stramt at få igennem men selvfølgelig ikke med vold
pas på ved montering af dækslet igen ikke at spænde boltene over
gevind da det så ikke er tæt og derved lækker olie,spænd dem
start motoren og se efter om det er tæt ellers spænd forsigtigt
indtil det er tæt rigtig god fornøjelse \/
Ny guide til justering af ventiler
start med at pille sadlen af dernæst det sorte
skjold under sadlen det med krog til hjælmen
så er der mere plads at arbejde på og du vil
få denne udsigt
derefter løsner du de fire bolte til dækslet læg det blot på
trinbrættet slangen er lang nok ellers pil den af
så kommer vi ind til herlighedderne.
Her løsner og strammer vi ventilerne forsigtigt lille nøk den ene eller
den anden vej alt efter om de er for løse eller for stramme
har sat begge ventiler 0,5 stramt dvs.man tager et
søgerblad og køre gennem ventilen og det skal være
lidt stramt at få igennem men selvfølgelig ikke med vold
pas på ved montering af dækslet igen ikke at spænde boltene over
gevind da det så ikke er tæt og derved lækker olie,spænd dem
start motoren og se efter om det er tæt ellers spænd forsigtigt
indtil det er tæt rigtig god fornøjelse \/