Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Justering af ventiler
#1
Bemærk, at en ny og bedre guide er blevet lavet her:
Ny guide til justering af ventiler








start med at pille sadlen af dernæst det sorte
skjold under sadlen det med krog til hjælmen
så er der mere plads at arbejde på og du vil
få denne udsigt
[Image: album_pic.php?pic_id=134]
derefter løsner du de fire bolte til dækslet læg det blot på
trinbrættet slangen er lang nok ellers pil den af
[Image: album_pic.php?pic_id=135]
så kommer vi ind til herlighedderne.
[Image: album_pic.php?pic_id=138]
Her løsner og strammer vi ventilerne forsigtigt lille nøk den ene eller
den anden vej alt efter om de er for løse eller for stramme
[Image: album_pic.php?pic_id=142]
har sat begge ventiler 0,5 stramt dvs.man tager et
søgerblad og køre gennem ventilen og det skal være
lidt stramt at få igennem men selvfølgelig ikke med vold
[Image: album_pic.php?pic_id=137]
pas på ved montering af dækslet igen ikke at spænde boltene over
gevind da det så ikke er tæt og derved lækker olie,spænd dem
start motoren og se efter om det er tæt ellers spænd forsigtigt
indtil det er tæt rigtig god fornøjelse \Grin/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kanon arbejde Gallimus :thumbup:
Endelig fik vi en guide der viser hvordan ventilerne indstilles Smil)
Svar
#3
Har du ställt kamaxeln i rätt läge?

Titta på:
Servicemanual
Chapter 3 sidan 41

och
http://www.zzip.de/Indikatorloch-Kurbelwellenstumpf.JPG
http://www.zzip.de/KurbelwelleDrehen.JPG
http://www.zzip.de/VentilspielEinstellungEinlass.JPG[/url]
Svar
#4
Gallimus hvordan køre den efter du har indstillet ventilerne til 0.5 mm ?? Smil
Svar
#5
køre faktisk bedre end før jævnt træk
hele vejen op til top,men der er stadig lidt tikkeri
tør sku ik at lave dem strammere det må np
tage stilling til ved næste service men den mangler
stadig noget optræk,synes den er lidt sløv sætter
6 grams ruller på i weekenden men det skal helst
heller ikke gå ud over topfarten
:--w
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Gallimus jeg er bange for at du ikke helt kan fjerne tikkeriet. Grunden er at det er en 4 takts motor. Selv mange motorcykler som har den tikkende lyd. Jeg skal have 6.2 grams ruller i den 1 Juni når min skal til service.
Men ellers en god beskrivelse med billeder du har lavet her.
Svar
#7
chipmand Skrev:Gallimus hvordan køre den efter du har indstillet ventilerne til 0.5 mm ?? Smil

Hej allihop Grin
Hoppas verkligen ingen justerar ventilerna till ett spel så stort som 0,5mm !
Det står tydligt i manualen 0,05mm :P
Svar
#8
Radioman Skrev:
chipmand Skrev:Gallimus hvordan køre den efter du har indstillet ventilerne til 0.5 mm ?? Smil

Hej allihop Grin
Hoppas verkligen ingen justerar ventilerna till ett spel så stort som 0,5mm !
Det står tydligt i manualen 0,05mm :P

Typo? :roll: Smil)
Svar
#9
selvfølgelig sorry 0,05
](*,)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
hejsa denne guide er desværre ikke meget bevendt hvis man ikke ved hvad man laver..
Der er udeladt en MEGET vigtig detalje..
Stemplet skal stå helt i top, den stilling kan man se på svinghjulet, hvis man fjerner den lille gummiprop der sidder ved svinghjulet på det ventilatorskjold der sidder udover svinghjulet.
"T" skal stå ud for hakket, og så kigger man lige om knasterne vender ned mod cylinderen (Dette er extremt vigtigt!!!)
så indstiller man ventilerne til 0,05 som forklaret, derefter drejer man svinghjulet 2 omgange til "T" igen står udfor hakket, så måler man igen ventilspillerummet, er det stadig som det skal være, så kan man samle ventildækslet igen.

Dette er ikke en krittisering af forfatteren af tråden, men en MEGET vigtig tilføjelse.
Husker man ikke at gøre som jeg har beskrevet så ødelægger man sit køretøj, derfor er det af stor vigtighed!
Svar
#11
Ja, det ser faktisk ud som om han stiller ventilen mens den er i indsugningstakten.. Fortvivlethock:

Syns nu det er meget nemt at dreje motoren rundt på kickstart-pedalen så begge ventiler er i hvileposition - uden at tage tændrør ud el. finde T-mærke, man kan nemt se det på knastakslen - og føle efter på vippearme hvis man er i tvivl.
Svar
#12
Jeg tænkte nok at vejledningen var en tand for enkel Smil
Svar


Forum spring: