Søg Garagen Hej Gæst! Register

"Tager fat"
#1
Hejsa

Jeg har et lille underligt "problem" med min gilera storm (Piaggio typhoon med runner fælge).

Det er ikke noget seriøst - bare rolig! :P

Den er ret ny, og har gjort det helt fra jeg fik den - dog sker det altså kun meget sjældent - og kun hvis den er kold (tror jeg nok).

Det der sker er, at jeg giver gas - vruum lyden kommer, men ikke ret meget træk, og så "tager den fat" føles det som om, det er lige før man flyver af den hvis man ikke er klar på det! :P

Den er fuldstændig standart udover skiverne er fjernet.




Spørgsmål nr. 2

Kan jeg godt sætte en anden udstødning på for at give 10 km på toppen, og nemt kunne påmontere den originale når jeg kører til syn? Jeg vil ikke bryde garantien, men er ikke bleg for at snyde lidt, hvad de ikke ved, har de ikke ondt af. Det kan jo ikke skade at sætte en anden udstødning uden blindrør i, på.


Mange tak! Applaus til de, der er modige, brave, kloge og rare nok til at svare! :P

(legede lidt med farver)
www.Kemikongen.com ;)

Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis der intet sker andet end at motoren går op i omdrejninger (dvs. intet træk overhovedet) kunne det lyde som om koblingen tager fat i for høje omdrejninger.
Hvis det er tilfældet skal der nogle mindre stramme koblingsfjedre i.

Edit: Hvis det kun sker sjældent, og når den er kold. Så er det sikkert ikke tilfældet.
Svar
#3
Det kan vel også være fordi at når den er kold så har den ikke rigtig fået noget benzin, og når du så sætter dig op og kører så går der lidt tid får den har den mængde benzin som den skal have for at køre ordentlig og så er det vel at den "tager fat".
Og med udstødning kan du sagtens finde en anden.
Svar
#4
Ok - det er nok normalt.. :wink:

Jeg har kig på en Top performances powered udstødning ( http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=148 ) eller en Gianelli go. Jeg hælder nok mest til den første, da jeg har hørt rigtigt meget godt om den.

Der er "katalysator" på den udstødning jeg har nu. Jeg har ikke rigtigt nogen idé om hvordan og hvorledes med det... er det nemt nok at af- og påmontere? Altså skifte mellem de to udstødninger ved service for at beholde garantien.

Er der andre ting jeg kan lave ved min scooter som kan øge farten, som ville være nemmere og evt. billigere end en ny udstødning, eller bliver jeg nødt til at få en ny udstødning for at kunne komme over de 65km/t af lige vej? (Her tænker jeg på om begrænsningen i udstødningen ville forhindre alle andre modifikationer i at være effektive).

Min onkel viste mig, at han havde boret i en plade i luftfilteret på hans scooter, og gjort et eller andet ved den. Hvad funktion har det? Jeg blev ikke helt sikker på, hvad han mente.. :P

Mange tak Smil
www.Kemikongen.com ;)

Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar
#5
Er alle begrænsninger væk? Min kører godt og vel 65-70 stykker på speedometeret, og jeg har kun fjernet de to skiver. Så vidt jeg ved er der også en plade i indsugningen på karbu (husk større dyse), en 'tragt' i luftfilterkassen (husk større dyse).. Og på std. potte er der både katalysator, blændrør (og plumb?).. Det vil klart give noget med en ny potte (fx. top performances) hvis alle begræsninger er væk.. Overvejer den selv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Echo Skrev:Er alle begrænsninger væk? Min kører godt og vel 65-70 stykker på speedometeret, og jeg har kun fjernet de to skiver. Så vidt jeg ved er der også en plade i indsugningen på karbu (husk større dyse), en 'tragt' i luftfilterkassen (husk større dyse).. Og på std. potte er der både katalysator, blændrør (og plumb?).. Det vil klart give noget med en ny potte (fx. top performances) hvis alle begræsninger er væk.. Overvejer den selv.

Stalker har så vidt jeg har kunne læse lidt flere begrænsninger end gilera storm (piaggio typhoon). Der er skiverne, og så et blindrør på udstødningen. Der er muligvis også en messingplade i indsugningen, men jeg er ikke helt sikker. Jeg vil tjene lidt penge og købe en ny udstødning - formentligt top performances powered, da den er ret 'anonym' i udseenet uden "hej, jeg er mega tunet"-logoer/indgraveringer osv.


Kan det betale sig at købe en brugt udstødning, og er det nemt at pudse rust/original malings-lag af og omlakere?



Smil Smil
www.Kemikongen.com ;)

Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar


Forum spring: