Søg Garagen Hej Gæst! Register

HS1 45/40 W halogen pære
#1
Da jeg skal have indkøbt en reservepære til min Agility med HS1 fatning (Px43t sokkel), undrede det mig, at de kun leveres med 35/35W. HS1 fatningen, som i bund og grund er en H4 fatning, hvor man bare har byttet lidt rundt på benene, burde jo ikke hindre fabrikanter i at lave dem i samme styrker som H4 - men det gør de ikke. Årsagen er angiveligt, at man vil "hjælpe" scooterfolket med at undgå ulovliheder ved evt. at sætte HP4 pærer med "forkert" styrke i lygten.

Jeg har dog fundet et firma Fortvivlethock: i Tyskland, der fremstiller (nicheproduktion) HS1 45/40W halogenpærer, nemlig Narva, som nogen måske kan huske fra MZ'erne og Wartburgerne.

På nettet, kan disse pærer, der giver godt en 1/3 mere lys, end originalpærerne på 35/35W fås for ca. 7-15 Fortvivlethock: euro hos bla.

http://www.tkm-racing.com/Gluehlampen/Gl...12Volt.htm

http://www.rollerlicht.de/lampen-scooter.html

Hvis posten vil, skulle jeg have et eksemplar i løbet af ugen, så vil jeg se, om det giver en synlig forskel. Iflg. ex-technik.de, skulle der ikke være problemer med, at generatoren ikke kan trække de ekstra watt. Vi får se :roll:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvordan gik det så? :wink:
Svar
#3
PartyPhreak Skrev:Hvordan gik det så? :wink:
Jo tak, jeg fik pæren fra Rollerlicht, og den har virket lige siden. Den giver mærkbart bedre lys 8)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Hmm, nu har jeg lige bestilt ny pærer som jeg fik anbefalet herindefra. Smil Jeg synes nemlig ikke at "std" pæreren lyser nok op, men hvis min nye pære ikke lyser nok op vil jeg da helt klart over den her. (:
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#5
danielvp Skrev:Hmm, nu har jeg lige bestilt ny pærer som jeg fik anbefalet herindefra. Smil Jeg synes nemlig ikke at "std" pæreren lyser nok op, men hvis min nye pære ikke lyser nok op vil jeg da helt klart over den her. (:

Jeg synes faktisk af Std pæren på en kymco Agility er rigtig god.
I forhold til de andre knallerter jeg har kørt om natten, er kymco'en godt udstyret med lys - synes jeg.

Til kragen:
Et billed jeg godt gad se:
Et før og efter billed, med langt lys om natten. Kunne faktisk være ret fedt at se "den rigtige forskel" Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: