Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Den anden dag da jeg startede scooteren lagde jeg mærke til at den stod i højere tomgang end normalt.
Efter jeg havde kørt en halv times tid stod den stadig i rigtig høj tomgang, så den næsten trillede af sig selv og det gør den absolut ikke normalt.
Så mekaniker som jeg (ikke!) er, tænkte jeg at det var chokeren der nok lavede ballade.
Men nu er problemet at jeg ikke helt kunne få den af da den ene af de 2 forbandede kina-skruer op De mister gevindet bare af at kigger på dem
På har prøvet at lave mere plads ved at fjerne "Luft-studsen"? Men det er ikke nok til min tang (har måske en anden, skal lige kigge.)
Da det ikke lykkedes, tænkte jeg at jeg bare sætter tomgangen ned, men den har ingen effekt? Skruede skruen af og den kørte bare videre i høj tomgang?
Kan det være andet end den choker? Og hvis nej, er der en smart metode af få den skrue op på?
:twisted:
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
For at komme godt fra start, skal man sikre sig at skruetrækker passer præcist til kærven, er den meget stram( tæret fast) kan man slå på enden af skruetrækker med en hammer samtidig med at man drejer.
På en ny scooter skulle det ikke være et problem at få den af, medmindre at man gør det forkert.
Frem for at ødelægge kærven, så giv den noget rustløsner og lade det trække i et par time, det kan hjælpe meget.
For at forebygge til næstegang, så sprøjt alle skruer med VD40 det vil trænge ind i gevind så det ikke ruster eller tærer.
Jeg skiller tit noget ad bare for at give gevind fedt, det lille ekstra arbejde vil jeg sætte stor pris på senere.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
LETSINDIG Skrev:For at komme godt fra start, skal man sikre sig at skruetrækker passer præcist til kærven, er den meget stram( tæret fast) kan man slå på enden af skruetrækker med en hammer samtidig med at man drejer.
Vil jeg prøve i morgen
Letsindig Skrev:På en ny scooter skulle det ikke være et problem at få den af, medmindre at man gør det forkert.
Frem for at ødelægge kærven, så giv den noget rustløsner og lade det trække i et par time, det kan hjælpe meget.
For at forebygge til næstegang, så sprøjt alle skruer med WD40 det vil trænge ind i gevind så det ikke ruster eller tærer.
Jeg skiller tit noget ad bare for at give gevind fedt, det lille ekstra arbejde vil jeg sætte stor pris på senere.
Nu er scooteren desværre ikke ny mere. Den er fra November 2006 år, så nu har den snart været igennem 2 vintre uden at have været smøret osv. :oops:
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Ny og ny, her kan jeg nok ikke være med, jeg har altid kørt i gamle biler. En ny bil er for mig en der ikke er over 10 år gammel, så i mine øjne kører du rundt på en funklende ny scooter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
LETSINDIG Skrev:Ny og ny, her kan jeg nok ikke være med, jeg har altid kørt i gamle biler. En ny bil er for mig en der ikke er over 10 år gammel, så i mine øjne kører du rundt på en funklende ny scooter.
Okay så, men skruerne sidder garanteret bedre fast nu end da jeg købte den.
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Nogen der har et bud på ovenstående?
:?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
MartinAndersen14 Skrev:Nogen der har et bud på ovenstående?
:? Ja!
Dit gaskabel er justeret for stramt...
Du kan løsne det under gashåndtaget eller der hvor gaskablet er spændt på karburatoren.
Det kan naturligvis også være din karburator der skal renses (tomgangsdyse)
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
City Scooter Skrev:Ja!
Dit gaskabel er justeret for stramt...
Du kan løsne det under gashåndtaget
Hvordan kommer man under håntaget?
City Scooter Skrev:Det kan naturligvis også være din karburator der skal renses (tomgangsdyse)
Kigger i morgen.
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Kan også være det med gaskablet. Eller tag en lille spidstang, så kan du få løsnet skruerne. Havde samme problem som dig, har dog udskiftet skruerne nu.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
En lille opfølgning:
Jeg har fået skiftet membran da der var gået hul på, så var tomgangen normal igen.
Men så pludselig ville den kun kører 50 i stedet for 70. Nogle dage kun 35 plus der var problemer med at give gas, ligesom når dysen er for lille / stor.
Men nu har den fået skifter gear-olie, motorolie og ventiler er stilet, men den render kun 50.
Men kører bedre op til de 50 end før.
Tror måske det er Thansen rullerne der er i uorden, så kigger på den over weekenden. Hvis det ikke virker er der kun 300 km til service.
cooter:
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
En lille opfølgning:
Jeg har fået skiftet membran da der var gået hul på, så var tomgangen normal igen.
Men så pludselig ville den kun kører 50 i stedet for 70. Nogle dage kun 35 plus der var problemer med at give gas, ligesom når dysen er for lille / stor.
Men nu har den fået skifter gear-olie, motorolie og ventiler er stilet, men den render kun 50.
Men kører bedre op til de 50 end før.
Tror måske det er Thansen rullerne der er i uorden, så kigger på den over weekenden. Hvis det ikke virker er der kun 300 km til service.
cooter:
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Er du sikker på at du har fået sat membranen ordenligt ned i rillen?
Og har du husket at sætte en o-ring ned i membranen.
|