Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sprint-opførsel efter modificering (ruller-dyse)
#1
Hej
Jeg har skiftet ruller og dyse (og fjernet ring) og har et par spørgsmål.

1. Jeg har sat en 92 dyse i og oplever at hvis jeg har kørt med ca. halv gas (eller er trillet frem til fx rødt lys), dør motoren når der gives gas igen. Jeg formoder at svaret er større dyse, rigtigt ?

2. Jeg har skiftet til 5.5 grams ruller med følgende resultat. `
Ved start fra stillestående går motoren ret højt i omdrejninger før varioen tager fat.
Ved kørsel virker det som om at motoren kører ved lidt for lave omdrejninger når den´skifter´
til højere ´gear´ og ikke udnytter drejningsmomentet optimalt.
Som jeg forstår varioens funktion indikere nr. 1 at ruller er for lette og nr. 2 at de er for tunge.

Er dette det sædvanlige kompromis med denne type scootere ?

På forhånd tak (og godt nytår 8)

MVH
Morten

PS. Vejer ca.100 kg.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan være at den ikke får luft nok ,moske skal der tunger ruller i, er alle begransninger fjernet ?.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Tak for dit svar, Johannes.
Bortset fra omdrejningsbegrænser er alle de begrænsninger jeg kender til fjernet.
Jeg har ikke ændret fjedrene i koblingen.

Har lige fundet ud af at hvis motoren går højere i tomgang reduceres problemet ved start, ret logisk faktisk.

MVH
Morten
Svar
#4
mst1 Skrev:Hej
Jeg har skiftet ruller og dyse (og fjernet ring) og har et par spørgsmål.

1. Jeg har sat en 92 dyse i og oplever at hvis jeg har kørt med ca. halv gas (eller er trillet frem til fx rødt lys), dør motoren når der gives gas igen. Jeg formoder at svaret er større dyse, rigtigt ?

2. Jeg har skiftet til 5.5 grams ruller med følgende resultat. `
Ved start fra stillestående går motoren ret højt i omdrejninger før varioen tager fat.
Ved kørsel virker det som om at motoren kører ved lidt for lave omdrejninger når den´skifter´
til højere ´gear´ og ikke udnytter drejningsmomentet optimalt.
Som jeg forstår varioens funktion indikere nr. 1 at ruller er for lette og nr. 2 at de er for tunge.

Er dette det sædvanlige kompromis med denne type scootere ?

På forhånd tak (og godt nytår 8)

MVH
Morten

PS. Vejer ca.100 kg.



Hej Morten

Har du husket at stille på luftskuen, efter du satte støre dyse i?
Svar
#5
Hej Falken
Tak for dit svar.

Ja, jeg har justeret luft-(blandings) skruen. Den står ca. 2.75 omgang fra lukket.
Den står nok stadig lidt forkert da motoren går lidt lavt i omdrejninger ved tomgang, jeg stiller den igen i morgen.

Var hos Thansen i går og de har selvfølgelig ingen 94 dyser på lager, så det eksperiment må vente.

MVH
Morten
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: