Svar: 83
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2007
Jeg har købt en "opgivet" Ginatco sprint, ejeren har haft den hos Tsvansen flere gange uden den er blevet lavet...
Den er MEGET MEGET svær at starte, og når den endelig får hostet sig igang, går den hurtigt ud igen
Har tjekket flg:
Der er gnist, skilt kaburator og filter (igen skidt), prøvet med og uden choker på, prøvet med og uden luftfilter, just luft/blande skrue
Er der ik en der har de vise sten til denne genstridige motor ??
Svar: 134
Tråde: 42
Tilmeldt: Mar 2007
Svar: 83
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2007
Scoooter Skrev:dårlig kompression
Har ik kompressinons måler - men når den kommer igang lyder en fint
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
Obelix Skrev:Har ik kompressinons måler - men når den kommer igang lyder en fint
Hej!
En vejledende øvelse du kan lave for at checke kompression er; du kan træde sagte på kickstarteren og hvis du kan mærke modstand, er der kompression på...
Afhængig af hvad THansen's mekanikere har checket, vil jeg alligevel gøre flg.:
1. Stille ventiler
2. Skru toppen af karburatoren og check membranen
3. Du skriver at der er gnist, men hvor stærk er den? - tag tændrør ud, tændhætte af og med elstarter lad gnisten springe mod stel, den skal mindst kunne trække 1cm gnist.
4. sidst men ikke mindst, check benzinslanger for "buk" og check at benzinhanen virker (tag benzinslangen af karburatoren, tag vacuumslangen af manifolden, sug i denne og der skulle gerne løbe benzin ud af den anden...)
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Prøv at skille fejlen ad. Er det et elektrisk eller et benzin problem. Kan du få den til at køre ved at sprøjte startspray ( æter) ind i indsugning, så kan du udelukke det elektriske.
Jeg havde et ligende problem, der var gnist i tændrør, men når jeg målte på tændhætten med et ohm meter, viste det sig at der ikke var rigtig forbindelse, og den der var ustabil.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 83
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2007
ALT med benzin tilførslen tjekkede jeg igår
Tjekkede ventiler her i formiddags OG udstødnings ventilen var så stram at jeg overhoved ik kunne få noget søgerblad under
Stillede ind og ud til 0,05 og så kunne den starte
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
Obelix Skrev:Tjekkede ventiler her i formiddags OG udstødnings ventilen var så stram at jeg overhoved ik kunne få noget søgerblad under
Stillede ind og ud til 0,05 og så kunne den starte
Sådan!
- Jep ventiljustering er extrem vigtig på denne lille bitte motor...
(men forstår måske ikke lige hvorfor har THansen ikke opdaget dette...)
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 144
Tråde: 0
Tilmeldt: Jul 2007
City Scooter Skrev:Sådan!
- Jep ventiljustering er extrem vigtig på denne lille bitte motor... (men forstår måske ikke lige hvorfor har THansen ikke opdaget dette...)
Thansen mangler mekanikere så det har sikkert været paul på 15 oppe ved kassen der har fejlsøgt på scooteren..
Thansen i en nøddeskal..
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar: 83
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2007
City Scooter Skrev:Sådan!
- Jep ventiljustering er extrem vigtig på denne lille bitte motor... (men forstår måske ikke lige hvorfor har THansen ikke opdaget dette...)
Nej det gør jeg heller ik - og efter flere besøg på deres "værksted"
Svar: 661
Tråde: 70
Tilmeldt: Jun 2008
Hvor sidder udstødningsventilen? (:
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Giantco-Sprint Skrev:Hvor sidder udstødningsventilen? (:
Det er den nederste ventil på nummer 3 billede:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=6365
Svar: 2
Tråde: 0
Tilmeldt: Sep 2007
Hej prøv at tjekke stelforbindelsen fra minus til motor. Oplevede at min kones Sprint var svær at state og gik i stå med det samme.
Lånte strøm fra et andet batteri hvor minuskabel var direkte til motor og vupti scooteren statede og kørte fint i tomgang. Ny stelledning løste problemet.