Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skiftet Gearolie
#1
Jeg har lige skiftet gearolie for første gang på dyret Smil

I manualen står der "Hvis olien er under nederste kant på check-borehullet, påfyldes olie op til den nederste kant".

Lidt længere nede står der så "For megen eller for lidt olie vil påvirke motorens ydeevne negativt".

Men der er jo umuligt at fylde for meget gearolie på, for det vil automatisk "vælte" ud ad checkbolten som jo også er påfyldningstudsen.

Hvad siger I kymco agility folket om det? Smil

Måske sku man køre en lille tur, også tjekke efter igen..
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Der skal være ca. 110ml. i, hvis det bare drejer sig om olieskift uden at motoren har været skildt ad.
Svar
#3
Energy Skrev:Der skal være ca. 110ml. i, hvis det bare drejer sig om olieskift uden at motoren har været skildt ad.

Jep, ved det, men jeg har købt det i liter. Smil
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#4
Der kan vel næsten ikke komme FOR meget olie på. For hvis korrekt oliemængde svarer til underkanten af påfyldningshullet, vil "for meget olie" vel betyde, at det løber ovenud :wink: .
Svar
#5
Mortdk Skrev:Der kan vel næsten ikke komme FOR meget olie på. For hvis korrekt oliemængde svarer til underkanten af påfyldningshullet, vil "for meget olie" vel betyde, at det løber ovenud :wink: .


Ja det sku jeg også mene, men der mangler 10-20 ml, jeg kan kun fylde de 90-100 ml på.
Resten løber over.

Måske er det de 10-20 ml, der ikke ku tømmes fra start af, selvom jeg var nøje med at få det hele ud inden jeg fyldte nyt på?

Jeg kørte en lille tur inden jeg startede med at skifte gearolie.

Mon ik man skal starte dyret kortvarigt så det kan fordele sig, også tjekke igen efter et lille stykke tid?



Ellers må jeg starte forfra, jeg har jo gearolie til et stykke tid Griner
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: