Søg Garagen Hej Gæst! Register

Salg af scooter??
#1
Hej jeg skal bytte min scooter her på lørdag til en anden en, privat. Hvordan gør jeg med hensyn til papir osv. min er en giantco med nummerplade og den jeg skal have er en dr.big uden nummerplade, så hvad gør jeg med min nr. plade. Hvordan med forsikring osv.
Håber der er nogen der lige kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du skal ihvertfald sørge for at få bytningen ned på papir. Brug denne:
Køb/salgsseddel.. Og du skal så afmelde din forsikring og nummerplade ligeså, før den overtages af ham du bytter med. Og tjek via stelnummeret om Big'en har været stjålet.
Svar
#3
okay, jeg har tryg som forsikrings selskab, så hvis jeg nu ringer til dem med stelnummeret kan de så ikke bare lige skifte om så jeg ikke skal til at betale præmie igen
Svar
#4
spacepirat Skrev:okay, jeg har tryg som forsikrings selskab, så hvis jeg nu ringer til dem med stelnummeret kan de så ikke bare lige skifte om så jeg ikke skal til at betale præmie igen

Du skal som det allerførste, få tjekket BiG'ens stelnummer hos politiet før du tilmelder den hos Tryg, og ham du bytter med, har afmeldt den hos sit forsikringsselskab. Og når du afmelder din egen, så får du et beløb tilbage som modsvarer restløbetiden for din forsikring( frem til næste betalingsdato). Og du skal så få lavet en ny forsikring hos Tryg. Du kan ikke bare lade Giantcoforsikringen løbe videre, med Big'ens stelnummer på Smil.
Svar
#5
Tillad mig lige at korrigere jps : Du skal som det ALLERFØRSTE, før byttehandelen foretages, få checket dr. Big stelnummeret hos politiet.

Lad mig gentage : Få checket dr. Big stelnummeret hos politiet, FØR der indgåes nogen form for handel.

Lidt afhængig af hvorhenne i landet du befinder dig, kan du blot ringe til den lokale politistation, og bede dem om at checke om stelnummeret er i deres system. Andre steder kræver de personlig henvendelse for at gøre det (bl.a. på Amager er det sådan). Så jeg vil foreslå at du kontakter sælger, og beder ham tage med dig på den lokale politistation inden fredag (weekenden er ikke den bedste tid at få sådan noget checket). Hvis sælger ikke vil være med til det, så afstå fra at bytte med ham, da det kan være en indikation af at maskinen måske er "varm".

Og bare for at slå det fast endnu engang : Få checket stelnummeret FØR der indgåes nogen form for handel.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:Tillad mig lige at korrigere jps : Du skal som det ALLERFØRSTE, før byttehandelen foretages, få checket dr. Big stelnummeret hos politiet.

Dutch

Er det ikke det jeg har skrevet?? Hvis ikke, så er det godt du er vågen Dutch Smil.
Svar
#7
Vil få tjekket stelnummeret, bor i Randers så regner med jeg bare kan ringe til dem. Har lige kontakten ham med henblik på stelnummeret. Hvis det så viser sig at være i orden, så skal jeg så kontakte tryg og afmelde min giantco og derefter så anmelde dr. big'en. Hvordan gør jeg med nr. pladen på giantco'en skal jeg bare pille den af og aflevere den på motorkontoret eller skal han have den med, og hvilke papir skal jeg give ham med, og hvilke skal jeg sørger for at få.

Tak for allerede de hurtige og gode respons og på forhånd tak for det næste
Svar
#8
Jps Skrev:Er det ikke det jeg har skrevet?? Hvis ikke, så er det godt du er vågen Dutch Smil.
Det var det ikke Blink med øjet
Jps Skrev:Du skal som det allerførste, få tjekket BiG'ens stelnummer hos politiet før du tilmelder den hos Tryg [snip]
Når du tilmelder en scooter til forsikringen, må man jo gå udfra at handelen er indgået Blink med øjet

Dutch
Svar
#9
En lille sidebemærkning. Jeg kan se, at Dr. Big åbenbart både sælges i en 30- og 45-udgave. Så tjek lige samtidigt, hvad den iflg. stelnummeret er godkendt til :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:En lille sidebemærkning. Jeg kan se, at Dr. Big åbenbart både sælges i en 30- og 45-udgave. Så tjek lige samtidigt, hvad den iflg. stelnummeret er godkendt til :wink:

Hvor har du set det? Big'en sælges da kun som 30'er, og hedder T:Rex som 45'er. Smil
Svar
#11
DutchDK Skrev:Når du tilmelder en scooter til forsikringen, må man jo gå udfra at handelen er indgået Blink med øjet

Dutch

Jeg takker for korrektionen Smil.
Svar
#12
Jps Skrev:Hvor har du set det? Big'en sælges da kun som 30'er, og hedder T:Rex som 45'er. Smil
Ja, hvad ved jeg :wink: men tag et kig her, måske skulle den forhandler læse på lektien:
http://www.agerskovcykler.dk/Scooter+-+M....+BIG.html

Jeg kan se i typegodkendelserne, at der kun er godkendt en Dr. Big 30'er (8 ciffer=2)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: