Søg Garagen Hej Gæst! Register

Luftskrue på T-Rex?
#1
Hej allesammen, er der nogen der kan fortælle mig hvor luftskruen sidder på en karburator til en t-rex? Efter jeg har skiftet den originale udstødning til en gianelli go og dyset op til 76 er den nemlig begyndt at lugte meget af benzin når jeg holder i tomgang ved lyskryds og lign. Jeg kan nævne at tændrøret er lidt fugtigt
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den lille skrue ved siden af tomgangs skruen.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#3
Efter jeg har dyset op til 76 går den meget dårlig i tomgang når den er kold, den hoster og sprutter og trækker dårligt. Efter ca. 1 min. kører den dog helt normalt igen, får den for meget benzin?
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar
#4
aero Skrev:Efter jeg har dyset op til 76 går den meget dårlig i tomgang når den er kold, den hoster og sprutter og trækker dårligt. Efter ca. 1 min. kører den dog helt normalt igen, får den for meget benzin?

Har du prøvet at justere tomgangen?(den store sorte plastikskrue). Ellers må du prøve en dyse 74.
Svar
#5
Jeg kan se at jeg er komme til at stille det forkerte spørgsmål, jeg beklager. Det der er problemet er at den hakker og sprutter når den skal tage gas når den er kold, efter kort tid kører den dog ordentligt. Er der fordi at den får for meget benz?
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
aero Skrev:Jeg kan se at jeg er komme til at stille det forkerte spørgsmål, jeg beklager. Det der er problemet er at den hakker og sprutter når den skal tage gas når den er kold, efter kort tid kører den dog ordentligt. Er der fordi at den får for meget benz?

Tror den så muligvis trænger til karburatorsprit, med mindre du har en varmeslange monteret fra plastikkappen over cylinderen, op til karburatoren? Ellers er det nok dysen, der er et nummer for stor?
Svar
#7
jeg har varmeslange på men det kan da godt være den skal have en snaps. Er en 74 dyse ikke lille til en tun-udstødning ( gianelli go )?
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar
#8
aero Skrev:jeg har varmeslange på men det kan da godt være den skal have en snaps. Er en 74 dyse ikke lille til en tun-udstødning ( gianelli go )?

Jeg bruger ikke selv karburatorsprit i min, netop fordi jeg har slangen på. Men måske skal din ha' lidt snaps Smil. Og jow 74, er måske lige en kende for lille. Prøv at stille på gasnålen, og se om det hjælper.
Svar
#9
Sålænge motoren er kold og autochokeren dermed er aktiveret, vil motoren køre ringe - 4-takt osv.
Det er helt normalt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg skulle slet ikke dyse op på min Hot da jeg fik Gianelli Go monteret.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#11
Det er bare mærkligt at den ikke gjorde inden jeg skiftede til dyse 76, med originaldysen kørte den fint
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar
#12
Den går omkring 30 km/literen, er det meget eller lidt for sådan en?
Aero
PGO T-Rex 50cc
Svar


Forum spring: