Svar: 1
Tråde: 1
Tilmeldt: Oct 2007
Jeg har lige købt mig en Gilera SMT 50cc 07 der har gået lige over 1000km, og den løber ca 65 på lige strækninger.
Men, man kan virkelig mærke den har mere i sig.
Nogen der har nogen ide'er til evt. begrænsninger der kunne fjernes?
Svar: 134
Tråde: 6
Tilmeldt: Sep 2007
Eftersom den kan rende 65 så er ringen sandsynligvis fjernet.
Ved ikke om Gilera bruger begrænsning i studsen, men ellers kan den fjernes.
Ubegrænset udstødning, tag en der ligner standard
Ellers kommer de djævelske
olice:
Rullerne har jeg læst tit ikke er de optimale fra start. Så du kan muligvis vinde lidt der.
Det var de nemmeste jeg kender
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Jeg prøvede lige en hurtig Google på den og uden at jeg vil udgive mig for at vide noget om modellen i praksis, så lyder det som om den primære drossel sidder i udstødningen (forrøret og en kat længere bagude) og desuden er den dyset ned i droslet udgave. Derudover er den muligvis gearet et par tænder ned...
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Går ud fra det er en 30'er (lille knallert) :
1. Begrænserplade mellem membran og studs (væk med den)
2. Begrænsninger i udstødning (skæres op og begr. fjernes, el. ny tunpotte u. begr. monteres)
3. Kæmpe bagtandhjul (skiftes til et mindre)
4. Lille hoveddyse i karburator (udskiftes med en passende til afdroslingen)
5. 4-trins gearkasse (6-trins gearkasse monteres).
Så skulle den gerne gå de 90- 100 stykker - med et vræl.. 8)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
"Bei ner entdrosselten Gilera schaut das so aus. Umso größer die Düse, desto schneller (v.max & Anzug) wird sie. Bei der von meinem Freund wars so, da haben wir schlussentlich nen 17,5er Vergaser mit ner 110er Düse verbaut und natürlich den Luftfilter modifiziert, dann ging das Eisen wie die Sau."
Det er det nærmeste jeg kan komme problemet med din motorcykel. Den er åbenbart droslet i udstødningen, så der anbefales en sportspotte eller en fjernelse af droslingen. Jeg har dog ikke kunnet se, hvor den sidder, men nogle taler om forrøret, som på andre potter til 2-taktere. Ovenstående foreslår -ligesom flere andre - at karburatoren udskiftes med en 17,5'er med en 110 hoveddyse og et powerfilter
hock: Topfarten, man kan opnå, ligger ifølge udsagnene på 80-85 km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Ja ok, det kan give lidt flere rpm. med 17,5'eren i forhold til 14mm'eren, men ikke uden at alle andre droslinger bliver fjernet. Derimod kan den godt køre fornuftigt med 14'eren, bare man dyser den ind.
Powerfilter er ihvertfald ikke et must, der kan man fjerne indsugningsrørene hvis man ønsker mere luft - og har lyst til at kunne køre i regnvejr.