Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera SMT 50cc 07
#1
Jeg har lige købt mig en Gilera SMT 50cc 07 der har gået lige over 1000km, og den løber ca 65 på lige strækninger.
Men, man kan virkelig mærke den har mere i sig.
Nogen der har nogen ide'er til evt. begrænsninger der kunne fjernes?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Eftersom den kan rende 65 så er ringen sandsynligvis fjernet.

Ved ikke om Gilera bruger begrænsning i studsen, men ellers kan den fjernes.

Ubegrænset udstødning, tag en der ligner standard Blink med øjet Ellers kommer de djævelske Frækolice:

Rullerne har jeg læst tit ikke er de optimale fra start. Så du kan muligvis vinde lidt der.


Det var de nemmeste jeg kender Griner
[Image: http://img205.imageshack.us/img205/5090/dkirlcj6.jpg]

Så er jeg squ på KTS! Det er det bedste der er sket siden kæresten <3 :D
Svar
#3
Krellep Skrev:Eftersom den kan rende 65 så er ringen sandsynligvis fjernet.

Ved ikke om Gilera bruger begrænsning i studsen, men ellers kan den fjernes.

Ubegrænset udstødning, tag en der ligner standard Blink med øjet Ellers kommer de djævelske Frækolice:

Rullerne har jeg læst tit ikke er de optimale fra start. Så du kan muligvis vinde lidt der.


Det var de nemmeste jeg kender Griner

Det er ikke en scooter der er tale om her, Krellep.
Gilera SMT
Svar
#4
Jeg prøvede lige en hurtig Google på den og uden at jeg vil udgive mig for at vide noget om modellen i praksis, så lyder det som om den primære drossel sidder i udstødningen (forrøret og en kat længere bagude) og desuden er den dyset ned i droslet udgave. Derudover er den muligvis gearet et par tænder ned...
Svar
#5
Går ud fra det er en 30'er (lille knallert) :

1. Begrænserplade mellem membran og studs (væk med den)
2. Begrænsninger i udstødning (skæres op og begr. fjernes, el. ny tunpotte u. begr. monteres)
3. Kæmpe bagtandhjul (skiftes til et mindre)
4. Lille hoveddyse i karburator (udskiftes med en passende til afdroslingen)
5. 4-trins gearkasse (6-trins gearkasse monteres).

Så skulle den gerne gå de 90- 100 stykker - med et vræl.. 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
"Bei ner entdrosselten Gilera schaut das so aus. Umso größer die Düse, desto schneller (v.max & Anzug) wird sie. Bei der von meinem Freund wars so, da haben wir schlussentlich nen 17,5er Vergaser mit ner 110er Düse verbaut und natürlich den Luftfilter modifiziert, dann ging das Eisen wie die Sau."
Det er det nærmeste jeg kan komme problemet med din motorcykel. Den er åbenbart droslet i udstødningen, så der anbefales en sportspotte eller en fjernelse af droslingen. Jeg har dog ikke kunnet se, hvor den sidder, men nogle taler om forrøret, som på andre potter til 2-taktere. Ovenstående foreslår -ligesom flere andre - at karburatoren udskiftes med en 17,5'er med en 110 hoveddyse og et powerfilter Fortvivlethock: Topfarten, man kan opnå, ligger ifølge udsagnene på 80-85 km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Ja ok, det kan give lidt flere rpm. med 17,5'eren i forhold til 14mm'eren, men ikke uden at alle andre droslinger bliver fjernet. Derimod kan den godt køre fornuftigt med 14'eren, bare man dyser den ind.
Powerfilter er ihvertfald ikke et must, der kan man fjerne indsugningsrørene hvis man ønsker mere luft - og har lyst til at kunne køre i regnvejr.
Svar


Forum spring: