Søg Garagen Hej Gæst! Register

kymco agillity
#1
i den ene kymco bog stå der 0,7 ved olieskift og den anden stå der 0,8 hvad skal man tro på Spørgsmålstegn hvis der kommer lidt for meget olie på bliver ikke brænt af eller kan det skade motoren Spørgsmålstegn nogen forslag til vinterdæk til en rimlig pris Spørgsmålstegn
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ved almindeligt olieskift, skal du bruge 0,7l. De 0,8l, er totalindholdet i karret. Ved olieskift vil der altid blive noget olie tilbage i karret, så derfor forskellen. I manulaen står der 0,8l ved førstegangspåfyldning, og 0,7 l ved alm. olieskift.

Så hæld 0,7 på, og tjek på oliepinden, at olien dækker det skraverede - den må ikke være over det skraverede, og pinden må IKKE være skruet ned i gevindet, når du måler. For megen olie kan skade motoren, og du vil mærke, at maskinen kører dårligere, hvis der er for megen olie i. Husk at tjekke olien for hver 500 km. Jeg bruger en engangssprøjte uden nål (den slags, man får med, når man køber påfyldningskit til inkjet printere) , til at efterfylde med - og "suge" ud med, hvis der er for megen olie i.

Når det gælder vinterdæk, så er Heidenau K58 et godt bud til ca. 500,- pr. stk. i Danmark Urban Snow er måske et bedre bud, men dem skal du bestille i f.eks. Tyskland - prisen er nogenlunde den samme.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
hvad mener du om de vinterdæk fra t.hansen op til160km det er rigligt og 4lags så er der prisen 199kr og så tager de 175kr for at skifte et spørsmål mere er dækkene slangeløs på agillityen ps skal sætte vindskærmen på denne gang prøver jeg uden at slibe tappen væk men løsner kun prøver at se pga mit håndtag osså letmetal ingen plast vil ud på en køretur god søndag
Svar
#4
delos Skrev:hvad mener du om de vinterdæk fra t.hansen op til160km det er rigligt og 4lags så er der prisen 199kr og så tager de 175kr for at skifte et spørsmål mere er dækkene slangeløs på agillityen ps skal sætte vindskærmen på denne gang prøver jeg uden at slibe tappen væk men løsner kun prøver at se pga mit håndtag osså letmetal ingen plast vil ud på en køretur god søndag

De penge du sparer ved at købe de T. Hansen vinterdæk, kommer du til at betale senere, i form af nye skjolde, og andre ituslåede dele, når du har været nede og ligge, her til vinter.

Husk at kvaliteten på dæk følger prisen. Brug lidt ekstra og køb kvalitetsdæk med en ordentlig gummiblanding, istedet for T.Hansen nylondæk. Hvis temperaturen er omkring frysepunktet, står vinterdæk af gummi fast, det gør nylondækkene ikke.


Dutch
Svar
#5
DutchDK Skrev:De penge du sparer ved at købe de T. Hansen vinterdæk, kommer du til at betale senere, i form af nye skjolde, og andre ituslåede dele, når du har været nede og ligge, her til vinter.

Husk at kvaliteten på dæk følger prisen. Brug lidt ekstra og køb kvalitetsdæk med en ordentlig gummiblanding, istedet for T.Hansen nylondæk. Hvis temperaturen er omkring frysepunktet, står vinterdæk af gummi fast, det gør nylondækkene ikke.


Dutch
Bortset fra, at det kritiske punkt ligger på omkring en +7 grader Fortvivlethock: for almindelige sommerdæk og højere for nylondæk, så er det helt hul i hovedet at spare på dækkene. Det er nemlig, som Dutch siger et spørgsmål om gummi/silikat blandingen i dækket, der afgør. om de virker, når det bliver koldt. Det andet, man skal lægge mærke til, er mønstret, hvis man vil køre i slud og regn (snedriver kan man godt opgive på scooter). Selvom mønstret ligner noget fra crossmaskine, er det ikke sikkert, at det er særligt egnet til forstvejr eller tør vej. Rullemodstanden skal også være minimal, og man skulle nødig have på fornemmelsen, at man kører på et vaskebræt. Ekstreme (meget bløde) vinterdæk vil blive slidt ned på en sommer - så det er et kompromis.

Der slangeløse dæk på en Agility. Skulle du have en slange i dækket, er det fordi en nar af en dækmand har sat det i, fordi han ikke har kunnet lappe dækket, eller at fælgen har fået et tryk. At lægge slanger i et slangeløst dæk, er og bliver en uskik, og burde kun være en nødløsning, indtil man får et andet dæk.

Styretappen i venstre kontaktholder skal fjernes, før du kan få vindskærmen på :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Når det gælder vinterdæk, så er Heidenau K58 et godt bud til ca. 500,- pr. stk. i Danmark Urban Snow er måske et bedre bud, men dem skal du bestille i f.eks. Tyskland - prisen er nogenlunde den samme.

Jeg har kørt på Heidenau dæk i mange år, året rundt, og de er mærket K58, så jeg tror ikke at K58 er decideret vinterdæk, men det er et glimrende helårsdæk med en formidabel holdbarhed.

Af forskellige årsager fik jeg i foråret et THansen dæk til ca. 200 kr monteret på baghjulet og selv om det ikke har punkteret, så er det slidt ned på 1/3 af de kilometer som Heidenau dækket nornalt holder til, så min anbefaling er bestemt Heidenau.

Jeg gav også ca. 500 kr ved det lokale scooter værksted. Normalt + montering, men hvis man selv kommer med hjulet løst kan der spares lidt her.
--
Hilsen Ole
Svar
#7
OlePagh Skrev:Jeg har kørt på Heidenau dæk i mange år, året rundt, og de er mærket K58, så jeg tror ikke at K58 er decideret vinterdæk, men det er et glimrende helårsdæk med en formidabel holdbarhed...
Nej, K58 er ikke et "rigtigt" vinterdæk, men et fortrinligt helårsdæk, der også klarer kuldegrader, og har et groft mønster, der kan klare slud og regn. Hvad holdbarheden angår, kan jeg kun give OlePagh ret. Der bliver mig bekendt ikke produceret "rigtige" vinterdæk til scootere, da man åbenbart ikke mener, at scootere kan/skal køre i sne Griner der produceres dog vinterdæk med pigge (ikke egnet til tør vej), og det føromtalte Urban Snow dæk, som er et lameldæk, der skulle have en anelse bedre egenskaber end 58'erne - men de skal som sagt bestilles i udlandet. Det er Urban Snow, der benyttes året rundt på det svejtsiske postvæsens scootere.

Hvis der ligger sne, skal man dog ikke regne med mirakler fra dækkenes side Græder
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Og dog...
Schwalbe Iceman er det eneste deciderede vinterdæk til scootere i DK, og det kan desuden fås med rigtige pigge - selvom det nu nok ikke bliver nødvendigt herhjemme.
Superblød gummi og store brede lameller, der kan slippe sneen.

Det er helt vildt så godt de Iceman dæk står fast i sneen, man tror det ikke før man selv prøver.

[Image: Iceman-ohne-1.jpg]
Svar
#9
Energy Skrev:Og dog...
Schwalbe Iceman er det eneste deciderede vinterdæk til scootere i DK, og det kan desuden fås med rigtige pigge - selvom det nu nok ikke bliver nødvendigt herhjemme.
Superblød gummi og store brede lameller, der kan slippe sneen.

Det er helt vildt så godt de Iceman dæk står fast i sneen, man tror det ikke før man selv prøver.

http://www.heba-scooter.de/catalog/image...ohne-1.jpg


Og dem har jeg hermed bestilt! Grin
Det er meningen de ska holde hele året.
De bliver sat på til december sammen med det kommende service.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:Og dog...
Schwalbe Iceman er det eneste deciderede vinterdæk til scootere i DK, og det kan desuden fås med rigtige pigge - selvom det nu nok ikke bliver nødvendigt herhjemme.
Superblød gummi og store brede lameller, der kan slippe sneen.

Det er helt vildt så godt de Iceman dæk står fast i sneen, man tror det ikke før man selv prøver.

http://www.heba-scooter.de/catalog/image...ohne-1.jpg

Jeg ved godt det her ikke er et helt nyt indlæg mere men, har lige et spørgsmål:

Får man et set, eller kun et dæk, når man bestiller?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
big7000 Skrev:Jeg ved godt det her ikke er et helt nyt indlæg mere men, har lige et spørgsmål:

Får man et set, eller kun et dæk, når man bestiller?

Det er for et dæk.
Bagdækket koster lidt mere.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar


Forum spring: