Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kilerem til Kymco
#1
Min kilerem på Agilityen har nu holdt 10.000 km, og holder stadig, men værkstedet spår, at næste gang den kommer til service, er det nok tid for en udskiftning - som de siger, "den satan, kan da ikke blive ved med at du".

Jeg har derfor "forsket" lidt i kileremme til den. Den originale koster 47,89EUR Fortvivlethock: det synes jeg er lige i overkanten for en kilerem. Det viser sig heldigvis, at Kymco bruger Bando V/S remme (med Kymco navnet på), og at disse sælges som bla. NARAKU remme til 26.39EUR Griner altså næsten halv pris for nøjagtigt den samme rem.

Jeg har også, når jeg nu var igang, undersøgt, hvorvidt der var andet og bedre, man kunne sætte på - og det viser sig, at Bando remmen simpelthen ligger nr. 1 i alle de test, hvor den er med, når det gælder performance og holdbarhed. Bæltet slår endda kevlarremmene, som man iøvrigt fraråder til almindelige lettunede scootere!?! Det er noget med, at de har tendens til at "fedte".

Af testene fremgår endvidere, at topfarten (med samme opsætning) kan variere med helt op til 15km/t mellem de bedste og dårligste remme Fortvivlethock: og at det står lige så slemt til med forkellene i accellerationen. Nogle af de dårligste remme kunne endda kun holde under 500km, før de var modne til en udskiftning.

Så hvis andre, ligesom jeg, vil spare lidt på kontanterne, uden at gå på kompromis med kvaliteten, kan remmene bla. købes her:
http://shop.racingplanet.de/catalog/nara...26_105_366
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
For det meste bliver der anbefalet originale kileremmer med mindre scooteren er vold tunet. Men hvis der er beviser så snup da en af de gode Smil
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#3
Kristian12 Skrev:For det meste bliver der anbefalet originale kileremmer med mindre scooteren er vold tunet. Men hvis der er beviser så snup da en af de gode Smil
Det sjove er jo netop, at det er den "originale", der bare bliver solgt under andet navn, og til den halve pris Grin Det svarer lidt til den røde danske salami, den "trestjernede" koster tre gange så meget, som den "lokale" danske i supermarkeder. Det er den samme salami, da der kun bliver produceret en kvalitet samme sted. Det er kun indpakningen og navnet, der er forskellige :wink:

Jeg kan endvider se, at det er de færreste billige (og endda også dyre) scootere, der leveres til udlandet med kvalitetsremme. Kymco gør, men de fleste leveres med billigere/dårligere remme - og dæk m.m. - end de gør til hjemmemarkedet. Så når det anbefales at bruge originaludstyr, så skal det tages med et gran salt. Er det originaludstyret i fabrikationslandet, eller er det "originaludstyret", det leveres med i f.eks. Danmark? Det er jo "forbrugsstoffer", der kan spares/tjenes på, som reservedele.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Min kilerem til min Pexma holdt kun 3000km. derefter satte jeg en kilerem på til en Giantco Sprint, den kører sådan set fint med den, den kører bare 10 km/t langsommere end før og er blevet langsommere i optræk. Så det er altså ikke alt fra Giantcoén der passer over på de andre kopier :wink:
Svar
#5
Lougan Skrev:Min kilerem til min Pexma holdt kun 3000km. derefter satte jeg en kilerem på til en Giantco Sprint, den kører sådan set fint med den, den kører bare 10 km/t langsommere end før og er blevet langsommere i optræk. Så det er altså ikke alt fra Giantcoén der passer over på de andre kopier :wink:
Nu ved jeg ikke rigtigt, hvor du vil hen med din konklussion? Jeg taler om kvalitetsremme, der sælges under forskellige navne. "Original"kileremme til Giantcoen bliver sikkert ikke lavet af Giantco, men af et helt andet firma, og jeg mistænker kraftigt, at de remme, der sælges hos thansen til Giantco, næppe er af bedste kvalitet. Kymco benytter som sagt kvalitetsremme fra Bando, som kan indkøbes til næsten halv pris, hvis der ikke står Kymco på dem - om de så også passer på din, må du selv lige tjekke.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg ved ikke om jeg har læst dit indlæg forkert, jeg ville såmænd bare give dig ret i at det ikke er ligegyldigt hvilken rem man sidder på sin scooter, og dertil gav jeg egne erfaringer.
Svar


Forum spring: