Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ændrer trykket af fjederen i koblingen ens topfart?
#1
Som titlen siger, jeg har jo det problem at min Comet bare ikke giver nok topfart, selv med de ting jeg
har gjort ved den. Har fjernet alle begrænsninger, og sat Technigas pro silent på.
Men ændrer trykket af fjederen i koblingen ens topfart?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kan desværre ikk svare på dit spørgsmål Ked af det Men hvordan køre en comet? overvejer nemlig at købe en brugt Smil Den har kørt 7xxx og 100% standart og jeg kan nok få den for omkring 3000 kr..

Er den det værd? :?
Svar
#3
Lige nu kører min Comet 50 eller der omkring, men jeg har også "leget" for meget med den, En std comet kan komme op på de 60-70 bare man fjerner nogle af begrænsningerne. Comet er en super sej lille scooter, som bare kører som den skal, Dog er det en af det bedst afstemte scootere, ændrer du 1 ting på den kan det gøre at resten af de andre ting ikke virker som de skal ( i mit tilfælde) Men det er nu ikke ved alle det er det. Men jeg tror da det er et godt bud for en std Comet 3000kr Smil
Svar
#4
Venter også spændt på at en eller anden der kan svare på dette spørgsmål Smil
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#5
Du skriver fjederen i koblingen. Mig bekendt sidder der 3 i den. Så det er formentlig den store du tænker på?? Som sidder og trykker på den yderste remskive.

Det ændre vist ikke noget på farten. Den ændre kun tilkoblingstidspunktet (hvornår den begynder at trække op i fart).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Trykfjederen - bliver den kaldt. Fordi den trykker remskiverne sammen bagi. og man skifter den kun hvis den ikke er stram nok til at holde remmen oppe i udveksling når scooteren accellererer.

Hvis man mont. en trykfjeder, der er for stram, vil motoren omsætte effekten til varme inde i vario'en, fordi mototorens kraft ikke kan overkomme fjederens styrke, og i værste fald springer remmen og rullerne kan smelte.

Så derfor skal man kun mont. en stram trykfjeder hvis remmen glider el. man ikke kan gå længere ned i rullevægt.

Min Nrg kører fx. stadig med orig. trykfjeder, selvom den yder omkring de 10hk og tonser afsted med 8gr ruller.
Svar
#7
Vil det sige, at man ikke behøver at udskifte fjederen på en Agility, med den medfølgende blødere (hvide) fjeder, som de anbefaler - da originalfjederen skulle være for stram - hvis man montere en Multivar? Eller er det noget helt andet, vi taler om?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:Vil det sige, at man ikke behøver at udskifte fjederen på en Agility, med den medfølgende blødere (hvide) fjeder, som de anbefaler - da originalfjederen skulle være for stram - hvis man montere en Multivar? Eller er det noget helt andet, vi taler om?

Den hvide fjeder, der følger med Multivar'en, er mystisk nok tit slappere end den orig., så den monterer jeg af den årsag aldrig - medmindre den er strammere end den orig. - hvilket stort set kun er Minarelli's trykfjedre, der er.
Svar
#9
Energy.

Velo^ sagde jeg kunne sætte den hvide Malossifjeder i min, hvis den ikke kunne trække ordentligt fra start a'. Og det var så i forbindelse med de problemer, jeg havde under turen til Rødby, hvor den bl.a. gik død i modvind. Ved godt, at det har trykfjederen ikke nogen direkte indflydelse på ( eller har den?)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:Energy.

Velo^ sagde jeg kunne sætte den hvide Malossifjeder i min, hvis den ikke kunne trække ordentligt fra start a'. Og det var så i forbindelse med de problemer, jeg havde under turen til Rødby, hvor den bl.a. gik død i modvind. Ved godt, at det har trykfjederen ikke nogen direkte indflydelse på ( eller har den?)

Den kan som sagt hjælpe HVIS den er strammere end den fjeder der sidder i.
Fjedre bliver også slappere med tiden, så en godt gammel brugt std. fjeder kan derfor godt være slappere end den hvide slatne Malossi fjeder.
I dit tilfælde kunne du ordne problemet ved at gå ned i rullevægt istedet, det er fuldstændg det samme, der sker som hvis man skifter trykfjeder ud med en strammere - man ændrer balancen (presset) mellem vario og remskiverne bag, og balancen er jo vigtig for at undgå effekttab og unødigt friktion på variosystmet.
Svar
#11
Nu er jeg godt nok forvirret:
Kymco Agility:For best results (highest topspeed) you can combine the variator with a Malossi green or white counterspring for Piaggio engines. The supplied 5 gram weights provide the best results on our 0-50km/h sprint timer for most 50cc 4stroke scooters, when combined with a lighter counterspring. Fortvivlethock:
Men man kan vel bare prøve med begge Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Nu er jeg godt nok forvirret:
Kymco Agility:For best results (highest topspeed) you can combine the variator with a Malossi green or white counterspring for Piaggio engines. The supplied 5 gram weights provide the best results on our 0-50km/h sprint timer for most 50cc 4stroke scooters, when combined with a lighter counterspring. Fortvivlethock:
Men man kan vel bare prøve med begge Griner

Det kan man også, man kan lege meget med balancen. men sålænge presset bagi er tilpas stram til at holde remmen og den deremd ikke gearer for hurtigt op når man giver fuld gas fra stilstand, så ser jeg absolut ingen grund til at stramme op bagi, det giver bare endnu mere at justere når man ændrer andre komponeter, der har effektindflydelse. :wink:

PS. Kymco fjederen er også en stærkt satan, måske det kan hjælpe med en slappere når rullerne lettes - har ikke prøvet.
Svar


Forum spring: