Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooter
#1
Hejsa

Jeg vil ha skiftet min Yamaha jog ud så er igang med at lede efter en ny. Så jeg kunne da godt bruge lidt hjælp til det. Den skal ikke bruges til andet end at fragte mig til og fra arbejde, hvor jeg hver vej har ca. 10 km.

Så var det jeg faldt over det her : http://www.texas.dk/texas/flash%2030/?partno=90054085

Hvad synes i om den ? har i ellers andre forslag til en scooter til mig ? min max pris er 15000 kr.

Kender ikke lige så meget til scooter så ville være taknemmelig for lidt hjælp

MVh

LottePigen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
LottePigen Skrev:Hejsa

Jeg vil ha skiftet min Yamaha jog ud så er igang med at lede efter en ny. Så jeg kunne da godt bruge lidt hjælp til det. Den skal ikke bruges til andet end at fragte mig til og fra arbejde, hvor jeg hver vej har ca. 10 km.

Så var det jeg faldt over det her : http://www.texas.dk/texas/flash%2030/?partno=90054085

Hvad synes i om den ? har i ellers andre forslag til en scooter til mig ? min max pris er 15000 kr.

Kender ikke lige så meget til scooter så ville være taknemmelig for lidt hjælp

MVh

LottePigen

Scooteren er i hvertfald en kendt model efterhånden Smil
Om Texas' udgave så er bedre end en Giantco, Listo, Baotian, Pexma, Yiying, dét skal jeg ikke kunne sige.
Som jeg har været inde på før med billige kina scootere er det nok vigtigere at man kigger på forhandleren end scooteren som sådan, for information om scooteren kan du jo finde nok af, det er bare at kigge rundt i forummet / Garagen.

Men desværre, har intet kendskab til Texas, selve scootermodellen kan jeg dog godt stå inde for, og prisen virker også ganske fin, virker til at være omkring det billigste pt.


Dit budget på 15.000kr,- gør dig jo i stand til at kigge efter kvalitetsmærker også, men hvis du blot skal bruge den som transportmiddel 2 x 10 km ville jeg personligt vælge den billigste scooter jeg kunne finde (som også skulle være benzinøkonomisk) - ved en troværdig forhandler.

Hvis vi skal kigge lidt efter kvalitet også ville jeg kigge efter en SYM MIO http://www.aprilia-scooters.dk/product.a...126&page=1 - jeg synes den er så lækker :P Du finder en anmeldelse af den under download (så vidt jeg husker).
Ellers synes jeg også Kymco har nogle spændende modeller som du måske er interesseret i.
Tjek evt garagen for Kymco.
Svar
#3
SLK Skrev:Hvis vi skal kigge lidt efter kvalitet også ville jeg kigge efter en SYM MIO http://www.aprilia-scooters.dk/product.a...126&page=1 - jeg synes den er så lækker :P Du finder en anmeldelse af den under download (så vidt jeg husker).


Hvad er det for en motor der sidder i sym mio´en ?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#4
Texas maskiner kan, eller har i hvert fald for nyligt kunnet købes i Bilka!

Desværre (oplysninger er ca. 1 år gamle, så de kan have ændret sig!) kan man ikke hente maskinen hos Bilka!
Man skal have fat i nærmeste Texas forhandler/værksted, og dem er der desværre ofte ret langt imellem.

Her i storbyen er der vist en i Lyngby, og ellers ret langt ude på landet!
Jeg troede der også var en i Hedehusene (lige så langt væk), men de har åbenbart kun havemaskiner.


Nu ved jeg ikke, om du er bodybuilder, 'Lotte', men størrelsen har trods alt også lidt betydning Blink med øjet
Du skal jo kunne tumle krabaten mens du trækker den over en grusrabat o.lign.

Det går helt hæderligt for mig med min Agility, men nok heller ikke meget større! :oops:

De forskellige kinesere virker en 10-15 kg lettere, og det samme gælder vist også Sym Mio.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
Peugeot vivacity samt TMP Gazelle er vist også rimlige bud på en ok scooter, der ikke koster det vilde. De fås til henholsvis 10 k for peugeoten og 9 k for Gazellen Blink med øjet

Men ellers et fint billigt bud du selv kom med..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:Texas maskiner kan, eller har i hvert fald for nyligt kunnet købes i Bilka!

Desværre (oplysninger er ca. 1 år gamle, så de kan have ændret sig!) kan man ikke hente maskinen hos Bilka!
Man skal have fat i nærmeste Texas forhandler/værksted, og dem er der desværre ofte ret langt imellem.

Her i storbyen er der vist en i Lyngby, og ellers ret langt ude på landet!
Jeg troede der også var en i Hedehusene (lige så langt væk), men de har åbenbart kun havemaskiner.


Nu ved jeg ikke, om du er bodybuilder, 'Lotte', men størrelsen har trods alt også lidt betydning Blink med øjet
Du skal jo kunne tumle krabaten mens du trækker den over en grusrabat o.lign.

Det går helt hæderligt for mig med min Agility, men nok heller ikke meget større! :oops:

De forskellige kinesere virker en 10-15 kg lettere, og det samme gælder vist også Sym Mio.

Griner Bodybuilder er jeg ikke ligefrem nej, har også en baotian Rebel som vejer en hel del mere end en Yamaha jog og den kan jeg da sagtens trække.

Den må gerne være på størrelse med en baotian rebel, den skal som sagt bare bruges til og fra job. Og derfor være ret stabil.

Mht. hvor de kan købes osv. den side jeg har linket til kan man bestille den på og så hente den hos den lokale texas-forhandler. Hvilket er meget heldigt vi så har en her i byen Griner Så forresten også at de var til salg på qxl, hvor man enten kunne hente den i Odense eller få den fragtet. Men hvad jeg nu end vælger skal den lige godkendes af manden da han skal betale Griner
Svar
#7
mongo Skrev:Hvad er det for en motor der sidder i sym mio´en ?

Mener det er en Honda licensmotor.
Svar
#8
Jeg havde valgt en Yamaha JogR til de penge. Rigtig fin og slidstærk scooter, med en gennemtestet motor - og overraskende gode køreegenskaber.
Svar
#9
Det billigste og mest stabile køretøj jeg kan komme i tanke om til alm. hverdagskørsel er en PGO Galaxy eller Hot 50. De koster begge 9995,- mig bekendt lige nu. Galaxy er en lille handy scooter med små 10" hjul som Joggen og en motor som Hot 50 bare i kort udgave. Hot 50 har så større hjul og generelt større design.

Begge er det meget pålidelige maskiner, som ofte kører over 30.000 km. uden problemer. Det har jeg set masser af eksempler på, bl.a. herinde også.

Men PGO Comet tåler ingen sammenligning selvom den koster det samme. Den er lavet for billigt og er ikke den store fornøjelse at køre på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: