Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afstemning: Tror du på Gud / Én Gud ???
Ja.
9.52%
2 9.52%
Jeg er ateist.
38.10%
8 38.10%
Nej.
23.81%
5 23.81%
Hvad fanden går denne afstemning ud på ?
28.57%
6 28.57%
Total 21 stemme(r) 100%
* Du stemte på dette [Vis resultater]

Tror i på Gud / Én Gud ???
#1
Tror du på Gud / Én Gud ???
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tjah, det kommer vel lidt an på, hvilken du refererer til. Der er jo en hel del at vælge imellem...

:wink:
Svar
#3
Hanzi Skrev:Tror du på Gud / Én Gud ???

Ja da, dem allesammen!
Mvh.kallerman
Svar
#4
Gud findes ikke.. Og hvis hun alligevel findes, så er hun neger, bosat i Vollsmose, og hedder Nutella som øgenavn.


Dutch
Svar
#5
I din afstemning, er "ateist" og "nej" ikke det samme ?
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hemmerz Skrev:I din afstemning, er "ateist" og "nej" ikke det samme ?

Ikke helt...

En ateist er en person som aktivt afviser religion og som i visse tilfælde bekæmper den fordi han/hun anser det for skadeligt eller fordummende. Ateisten vil aldrig sætte sine ben i en kirke og vil aktivt diskutere med religiøse mennesker eller demonstrere imod dem. Tænk Kina og det gamle USSR.

Dette er ikke det samme som en ikke-religiøs person. Han/hun vil typisk være bedøvende ligeglad og anse religion for en slags "hobby" som nogle mennesker bare har - på linje med scootere, skak eller svømning. Han/hun har typisk intet imod at gå i kirke ved selskabelige lejligheder så som barnedåb, bryllup og begravelser og er ofte blevet konfirmeret med det primære formål at få gaverne og festen.
Svar
#7
Runnerdude Skrev:Ikke helt...

En ateist er en person som aktivt afviser religion og som i visse tilfælde bekæmper den fordi han/hun anser det for skadeligt eller fordummende. Ateisten vil aldrig sætte sine ben i en kirke og vil aktivt diskutere med religiøse mennesker eller demonstrere imod dem. Tænk Kina og det gamle USSR.

Dette er ikke det samme som en ikke-religiøs person. Han/hun vil typisk være bedøvende ligeglad og anse religion for en slags "hobby" som nogle mennesker bare har - på linje med scootere, skak eller svømning. Han/hun har typisk intet imod at gå i kirke ved selskabelige lejligheder så som barnedåb, bryllup og begravelser og er ofte blevet konfirmeret med det primære formål at få gaverne og festen.

Først, jeg aner intet om religion, det siger mig intet.
Men, har altid ment at en ateist var en ikke-troende der blot valgte en videnskabelig løsning at tro på, hvad jordens opstandelse angår.
Jeg har da kaldt mig ateist før, men hvis det kræver man er aktivt bekæmper andre religioner og er fordømmende over for andre, ja så er jeg i hvertfald ikke dét!.
Svar
#8
Måske er der svar på det med "Ateisme" her :
http://www.ateist.dk/
Svar
#9
Ja, i følge faq'en på den atiest-hjemmeside er definitionen lidt blidere end den jeg beskrev. Det er godt nok også nogen tid siden jeg sidst havde religionsundervisning, og jeg kan bestemt ikke garantere at jeg var vågen i alle timerne.

Det kan selvfølgelig også være at definitionen varierer lidt fra sted til sted...


Citat:Men, har altid ment at en ateist var en ikke-troende der blot valgte en videnskabelig løsning at tro på, hvad jordens opstandelse angår.

Jeg tror at det kaldes "agnosticisme" - dvs. at man slet ikke tager stilling til om der er en gud eller ej ud fra den betragtning, at man ikke kan bevise det videnskabeligt. Hverken at der er en eller at der ikke er en. Dermed ligger emnet udenfor videnskabens univers.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
DutchDK Skrev:Gud findes ikke.. Og hvis hun alligevel findes, så er hun neger, bosat i Vollsmose, og hedder Nutella som øgenavn.


Dutch

Hvad får dig til at tro dette ?
Svar


Forum spring: