Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ja så var det min tur til at få stjålet scooteren!
#1
Jeg kommer ned ca halv otte i morges, for at kører på arbejde, og hvad ligger der tilbage?
For og baghjul - De havde simpelthen afmonteret hjulene og løftet scooteren væk.
Jeg lover jer at adrenalinen kogte, jeg var rasende. Jeg slentre hjem og lægger hjelm og handsker og skal køres på arbejde af kæresten. På vej ned i bilen ringer hendes tlf, Hun siger hvad hun hedder, og det næste hun siger er "Er det rigtigt? nej hvor er det dejligt at høre" Det hun fik af vide var at en politimand fra vestegnen havde set den på vej til arbejde i morges og havde undret sig over at den stod på en sti uden hjul. Han havde slået den op i deres system og set at den ikke var meldt stjålet, men en skideflink mand som han var (Uanset om han var politimand eller ej) ringede han til os for at høre om vi savnede den, og det gjorde vi!
Afslutningen blev at de ville hente den og køre den ud en politigård på vestegnen. Jeg var selvfølgelig meget nysgerrig, for at høre om den var smadret, men han havde ikke så meget forstand på det, dog kunne han se at udstødningen var knækket af, og batteriet afmonteret. Den er nok også ridset, det er surt, men jeg fik scooteren igen, det er det vigtigste.

Det er ikke første gang nogen har pillet ved den. Blinklys glasene samt pærene forsvandt en dag, styrlåsen har været bukket fordi man har forsøgt at dreje styret, (det fik jeg rettet op) Sidste forsøg var at banke den tykke kædelås op, det lykkedes heller ikke.

Fire gange på 2 et halvt år, det er sgu meget synes jeg. :twisted:
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Bozzie Skrev:Jeg kommer ned ca halv otte i morges, for at kører på arbejde, og hvad ligger der tilbage?
For og baghjul - De havde simpelthen afmonteret hjulene og løftet scooteren væk.
Jeg lover jer at adrenalinen kogte, jeg var rasende. Jeg slentre hjem og lægger hjelm og handsker og skal køres på arbejde af kæresten. På vej ned i bilen ringer hendes tlf, Hun siger hvad hun hedder, og det næste hun siger er "Er det rigtigt? nej hvor er det dejligt at høre" Det hun fik af vide var at en politimand fra vestegnen havde set den på vej til arbejde i morges og havde undret sig over at den stod på en sti uden hjul. Han havde slået den op i deres system og set at den ikke var meldt stjålet, men en skideflink mand som han var (Uanset om han var politimand eller ej) ringede han til os for at høre om vi savnede den, og det gjorde vi!
Afslutningen blev at de ville hente den og køre den ud en politigård på vestegnen. Jeg var selvfølgelig meget nysgerrig, for at høre om den var smadret, men han havde ikke så meget forstand på det, dog kunne han se at udstødningen var knækket af, og batteriet afmonteret. Den er nok også ridset, det er surt, men jeg fik scooteren igen, det er det vigtigste.

Det er ikke første gang nogen har pillet ved den. Blinklys glasene samt pærene forsvandt en dag, styrlåsen har været bukket fordi man har forsøgt at dreje styret, (det fik jeg rettet op) Sidste forsøg var at banke den tykke kædelås op, det lykkedes heller ikke.

Fire gange på 2 et halvt år, det er sgu meget synes jeg. :twisted:


Sikke noget gylle.. Bozzie, du siger til hvis du får brug for en hånd til at sætte den i køreklar tilstand. Og så skal der vist monteres en alarm på den også ?

Dutch
Svar
#3
Kedelig historie, med lykkelig udgang, Bozzie. Også fandens at folk ikke kan kende forskel på dit og mit. Men hvordan søren vidste politimanden, hvem han skulle ringe til??
Svar
#4
Bozzie Skrev:Jeg kommer ned ca halv otte i morges, for at kører på arbejde, og hvad ligger der tilbage?
For og baghjul - De havde simpelthen afmonteret hjulene og løftet scooteren væk.
Jeg lover jer at adrenalinen kogte, jeg var rasende. Jeg slentre hjem og lægger hjelm og handsker og skal køres på arbejde af kæresten. På vej ned i bilen ringer hendes tlf, Hun siger hvad hun hedder, og det næste hun siger er "Er det rigtigt? nej hvor er det dejligt at høre" Det hun fik af vide var at en politimand fra vestegnen havde set den på vej til arbejde i morges og havde undret sig over at den stod på en sti uden hjul. Han havde slået den op i deres system og set at den ikke var meldt stjålet, men en skideflink mand som han var (Uanset om han var politimand eller ej) ringede han til os for at høre om vi savnede den, og det gjorde vi!
Afslutningen blev at de ville hente den og køre den ud en politigård på vestegnen. Jeg var selvfølgelig meget nysgerrig, for at høre om den var smadret, men han havde ikke så meget forstand på det, dog kunne han se at udstødningen var knækket af, og batteriet afmonteret. Den er nok også ridset, det er surt, men jeg fik scooteren igen, det er det vigtigste.

Det er ikke første gang nogen har pillet ved den. Blinklys glasene samt pærene forsvandt en dag, styrlåsen har været bukket fordi man har forsøgt at dreje styret, (det fik jeg rettet op) Sidste forsøg var at banke den tykke kædelås op, det lykkedes heller ikke.

Fire gange på 2 et halvt år, det er sgu meget synes jeg. :twisted:
Lyder virkelig som en omgang Ked af det håber da at du kan få gang i scoot'en igen :?
Svar
#5
Jps Skrev:Kedelig historie, med lykkelig udgang, Bozzie. Også fandens at folk ikke kan kende forskel på dit og mit. Men hvordan søren vidste politimanden, hvem han skulle ringe til??

Bozzie kører 45'er.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er fandme kedelig læsning Bozzie! Ked af det
Håber ikke den er alt for medtaget.

Du skriver at du går hjem igen, vil du forklare hvordan du bor i forhold til hvor din scooter er parkeret om natten?
Hvad havde den af låse osv?
Jeg kan jo næsten tænke mig til at der var både lås på for- og baghjul?
Svar
#7
DutchDK Skrev:Bozzie kører 45'er.

Dutch


Fortvivletlap: Silly me. Ked af det
Svar
#8
SLK Skrev:Det er fandme kedelig læsning Bozzie! Ked af det
Håber ikke den er alt for medtaget.

Du skriver at du går hjem igen, vil du forklare hvordan du bor i forhold til hvor din scooter er parkeret om natten?
Hvad havde den af låse osv?
Jeg kan jo næsten tænke mig til at der var både lås på for- og baghjul?
A ku' også godt lide at vide lidt nærmere omkring opbevaring, fundsted osv. Det er trods alt ikke så langt fra mit domæne!

Nogen må jo givetvis have haft tid nok til at demontere begge hjul. Fortvivlethock:
Jeg ved godt nok ikke meget om de dele på en PGO, men selv på en bil kan det være bøvlet. Jeg har haft 3 punkteringer med lejede biler, så kender fornemmelsen! (i kronologisk rækkefølge: Idaho, Kreta og New Mexico)

Mit eneste intermezzo med øvrigheden på 2 hjul (jeg kørte 100% lovligt (så vidt jeg da ved) den gang) gik også ganske fornøjeligt og uden episoder.

Og noget familie har også haft et hæderligt forhold til 'de beredne'. De gav ham godt nok en parkeringsbøde, men de var høfligheden selv!

Men hvor der de desværre, når en eller anden tumpe bare drejer til højre uden at så meget som registrere, at der tilfældigvis eksisterer noget så uvedkommende som en cykelsti ? Ond
(Og det er nok ikke så meget etaten, der ligger bag brugen af den smily!)

Noget andet er, at det at bortfjerne en scooter uden hjul tyder i den grad på noget professionelt! Ond
Dette modsiges dog i nogen grad af, at maskinen blev fundet igen. (På et offentligt sted ?)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#9
walker1 Skrev:Nogen må jo givetvis have haft tid nok til at demontere begge hjul....

Det er desværre intet problem.

For nogle år siden kom jeg ud til min daværende scooter efter at have købt en is og kunne ikke låse skivelåsen op. Jeg bøvlede i en times tid og måtte tilsidst opgive og finde andre transportmuligheder hjem. Da jeg ikke lige havde mulighed for at få fat i en trailer, tog jeg tilbage med noget værktøj og afmonterede hele skiven så jeg kunne trille scooteren hjem.

Det sælsomme ved denne situation var, at jeg sad på åben gade midt i myldretiden i omkring en halv time og pillede forhjulet og derefter skiven af en scooter som helt tydeligt var låst. Og der var ikke een person der så meget som kiggede på mig eller spurgte hvad jeg lavede.

Jeg var ærligt talt lidt forundret - havde faktisk regnet med at få nogle skæve blikke og mistænksomme spørgsmål. Men nej, folk er ligeglade.

Græder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Vildere nok. Men fedt du fandt den igen.
Runnerdude. Det undrer mig faktisk ikke. Danskere er generelt berøringsangste over for alt kriminaltiet eller det der ligner. Tænk hvis de selv kom noget til jo.

Men løsningen på jeres problemer kan skrives meget kort og er ret nemt at montere for den der "kan"
www.dantrack.com
Svar
#11
Velo^ Skrev:...Men løsningen på jeres problemer kan skrives meget kort og er ret nemt at montere for den der "kan"
www.dantrack.com
Ja, tak for kaffe - 7.000 skarpe danske kroner Fortvivlethock: så er det vist ligemeget på en billig-scooter :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Ja, tak for kaffe - 7.000 skarpe danske kroner Fortvivlethock: så er det vist ligemeget på en billig-scooter :wink:

Koster de det efterhånden?
Nå ja. Men så finder man sin scooter igen og slipper for at trække 7 mere op af lommen til en ny scooter.
Og boksen kan jo flyttes over senere. Til sin bil, båd, MC eller nye scooter f.eks.
Og så er det jo ikke så dumt længere vel.
Svar


Forum spring: