Søg Garagen Hej Gæst! Register

Markant ændring i lyd!
#1
På det seneste har jeg eksperimenteret lidt med lidt højere marchhastighed mm.

Det hænder sågar, at jeg får nålen op omkring de 50, selv om jeg foretrækker det lidt lavere.
(Almindeligvis er det kun brianer, der overhaler mig ved min hidtidige hastighed, mens det med de her hastigheder alene er superbrianer, der kører forbi.)
(Mind you: 50 på nål --> 45 km/t)

Fra omkring 45 til lknap 50 ændrer hele maskinens lyd sig gradvist, men markant. Det er som om det hele begynder at køre endnu bedre, der er færre vibrationer osv.

Det lader også til, at økonomien er bedre her. Over de sidste 130 km til og fra arbejde (incl. stop for indkøb mm.) har jeg i gennemsnit kørt næsten 53 km/l Fortvivlethock:

Er det fordi rullerne først her er kommet ud i deres yderstilling, hvorved div. ruflen i varioen ophører eller hva' ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvad har du lavet ved den for at få mere fart på ?
Svar
#3
det kunne jeg også godt tænke mig at hører lidt om, min Agility opfører sig på samme måde. Frisk op til 30, herefter virker det som om den kører i for højt gear op til 50, herfra er den oppe på 65 på ingen tid. Min har just rundet de 500 km og det virker som om, hvis jeg lader være med at vride øret i bund fra start, så trækker den bedre i gennem op til max. Lige for at afslutte, det er en 30 med glat rør i varion.
Svar
#4
hellbinde Skrev:Hvad har du lavet ved den for at få mere fart på ?
A har ikke gjort noget! (Hvorfor skal jeg fyres ? Blink med øjet )

Min nye mekaniker har lavet det hele. Vel at mærke uden at fortælle mig præcis hvad!!

Muligvis lidt af en misforståelse på det følgebrev, jeg har for vane at levere med ved de almindelige serviceeftersyn. Men unægteligt: Dyret kører noget bedre og en hel del mere økonomisk, end da den absolut øverste GPS verificerede grænse lå på 30,5 km/t!
(Og jeg har stadig ikke nogensinde været inde bag varioskjoldet, og set, hvordan det ser ud derinde! :oops: )

Ved 7.000 kom hastigheden op i det mindre lovlige terræn. Med baggrund i endnu et følgebrev ved 9.000 km, blev et eller andet i vario strammet op, så der ikke længere var 'et eller andet', der fedtede rundt derinde.
Jeg har heller ikke bemærket nogen 'brændt gummi'-agtig dunst siden 9.000 service !!!

Og gutten har været yderst økonomisk med stumper! Der er kun skiftet olie og en O-ring på topdækslet (var givetvis årsag til mit oliespild, som var det eneste primære 'angrebspunkt' i følgebrevet til 9.000 service)

Og lige for at få det på plads: Jeg passerede 10.000 km i går!

Edit:
Og det er muligvis også på sin plads at 'den vævre' Agility har haft bemeldte ændring i lyd omkring 45 - 50 temmelig længe.
Første gang jeg specifikt lagde mærke til det var på en landevej i Nordjylland, Himmerland eller så. Da viste tælleren ca. 8.500.
Dvs. evt. opstramning i vario ved 9.000 eftersyn har næppe haft indflydelse herpå!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
walker1 Skrev:A har ikke gjort noget! (Hvorfor skal jeg fyres ? Blink med øjet )

Min nye mekaniker har lavet det hele.

Hvem er din nye mekker ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hanzi Skrev:Hvem er din nye mekker ?
Frederiksberg Cykelimport på Nordre Fasanvej. (Ca. 150 m nord for Fasanvejens metrostation)

Og han er godkendt forhandler & mekaniker på Kymco! (Importøren, Nelleman (or what ever), har godkendt ham pr. e-mail til mig !!)

Jeg har dog kun set Kymco's Agility udstillet hos ham.

Han tager sin tid om opgaven, men jeg har indtryk af, at han er grundig. (Ældre mand sidst i 50'erne ?)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#7
Slettet igen
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#8
xander79 Skrev:Slettet igen
Hvof' det ?
Ville han ikke være med ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#9
walker1 Skrev:Hvof' det ?
Ville han ikke være med ?

Han har sikkert fået "kolde" fødder.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
walker1 Skrev:Hvof' det ?
Ville han ikke være med ?

Jo vil jeg nu meget gerne, jeg skal bare lige være sikker på hvor meget jeg må sige og ikke kan sige, thansen ringede mig op og truede med sagsanlæg..
Så det er skam ikke fordi jeg ikke vil være med :wink:
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#11
xander79 Skrev:Jo vil jeg nu meget gerne, jeg skal bare lige være sikker på hvor meget jeg må sige og ikke kan sige, thansen ringede mig op og truede med sagsanlæg..
Så det er skam ikke fordi jeg ikke vil være med :wink:
Fortvivlethock: Ond :whip: Truede med sagsanlæg? Lad høre. Hvorfor?
Jeg kan desværre ikke huske, hvad der stod i dit indlæg, så det kan vel ikke have været så slemt :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Fortvivlethock: Ond :whip: Truede med sagsanlæg? Lad høre. Hvorfor?
Jeg kan desværre ikke huske, hvad der stod i dit indlæg, så det kan vel ikke have været så slemt :wink:

Det var angående den fine guide med ventiljustering..
Men primært drejede det sig om tavshedspligt med de info jeg havde om køretøjerne de ikke ville have at jeg delte med andre :?
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar


Forum spring: