Søg Garagen Hej Gæst! Register

Std dyse i Super 9?
#1
Har en Kymco Super 9, årg 06. Har pillet de fleste begrænsninger og smidt en multivar på. Har dog ikke rodet med dysen endnu, da jeg syntes tændrøret har den rigtige brune farve. Men en kammerat låner så min scooter og fortæller mig den skal dyses op (Er ikke 100% ekspert i og høre hvornår og hvordan hehe) Så må jeg heller gøre det. Men hvad er std dysen i sådan en fætter? Og hvordan ser den ud? Regner vel med den er 74-76, men ved ikke? Det er en Keihin kaburator. Har kun rodet med dellort før, og min lokale scooterforhandler kunne ikke lige udpege hvordan dysen så ud, så skal lige finde et billede så jeg er sikker på at få den rigtige.

Der ud over har jeg også haft det problem den køre dårligt når den bliver varm. Efter 5-6 km med fuldgas går den længere og længer ned i rpm og hakker og sprutter. Først før jeg at vide det er tændrøret. Skifter dette, men stadig problem. Så høre jeg noget om det kan være fugt ved tændrøret, men efter 5-6 km burde tændrøret være så varmt at alt vand er væk Smil Den lugter også af brændt kilerem måske, i hvert fald lidt brændt. Der går cirka 5 minutter før den ville starteigen, men så køre den også bare perfekt i 5-6 km igen...

Og lige et sidste: Der sidder en begrænsning i gaskablet, nogen der ved hvordan den ser ud og hvordan den fjernes?

Håber der er nogen der kan hjælpe, er lidt lost lige nu Grin

Mvh Christian
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Min lokale Scooter-pusher har fortalt mig at standard-dyssen er 88.

De andre spørgsmål vil jeg lade eksperterne besvare :wink:
Svar
#3
Shit! Det var en halvstor dyse! Men okay, den skal prøves så.
Takker, så har jeg bare tålmodighed med resten af spørgsmålene Smil
Svar
#4
ChristianC Skrev:Shit! Det var en halvstor dyse! Men okay, den skal prøves så.
Takker, så har jeg bare tålmodighed med resten af spørgsmålene Smil

Ja, den er stor.

Snakken om størrelsen var ifbm at jeg ville ha' lidt mere skub på Scooteren, og hans forslag var at sætte en 90'er i og gå et halvt gram ned i rullevægt.

Hermed er tippet givet videre.
Svar
#5
Ved de Super9'ere jeg har klargjort, er der tit vedlagt en dyse #82, som skal monteres, dog er "de" begyndt at montere dem selv, så vi slipper for det bøvl.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:Ved de Super9'ere jeg har klargjort, er der tit vedlagt en dyse #82, som skal monteres, dog er "de" begyndt at montere dem selv, så vi slipper for det bøvl.

Som skal monteres i stedet for en allerede monteret?

Hvis ja, hvad størrelse skal #82 så erstatte?
Svar
#7
Neo Skrev:Som skal monteres i stedet for en allerede monteret?

Hvis ja, hvad størrelse skal #82 så erstatte?

Jeps, den erstatter en # 72'er.
Svar
#8
Energy Skrev:Jeps, den erstatter en # 72'er.

OK, det var dælme et stort spring Fortvivlethock:
Svar
#9
Neo Skrev:OK, det var dælme et stort spring Fortvivlethock:

Ja, men gasspjældet åbner også helt op når begrænsingen er taget v. karburatoren (model 30 km/t.), og så kommer hoveddysen jo rigtig i centrum.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ok....hvilken begrænsning ved karburatoren taler du om?

Vedledning i "fjerning" af denne ønskes Griner

Kører selv en Super 9 - 45'er, men der er sikkert flere herinde som
har en 30'er.
Svar
#11
Neo Skrev:Ok....hvilken begrænsning ved karburatoren taler du om?

Vedledning i "fjerning" af denne ønskes Griner

Kører selv en Super 9 - 45'er, men der er sikkert flere herinde som
har en 30'er.

Der ligger en bøsning ovenpå gasspjældet, der forhindrer det i at gå helt op. For at få den ud, skal man fjerne et beslag ovenpå karburatorens top, det sidder fastspændt på studsen med en skrue (5mm umbracho).
Svar
#12
Det var der engang nogle billeder af, men jeg kan ikke finde dem.
Beslaget er sort og møgbesværligt at få af.
TruckStar
Svar


Forum spring: